Hallo iedereen, Voor mijn afstudeerscriptie van de studie Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen doe ik onderzoek naar het mediagebruik en de online en offline uitgaven van consumenten. Ik kan hierbij jullie hulp goed gebruiken! Het invullen van de enquête duurt ongeveer 8 minuten. Alvast bedankt! Klik hier om de enquête te openen.
hoe kan ik 100% in winkels of online kopen als ik dat niet heb gekocht? Het totaal van de keuzen moet 100 zijn En welk percentage sterke drank heb je het afgelopen jaar gekocht in online en offline winkels? Het totaal dient op 100% uit te komen. heb maar 50/50 gedaan... beetje een faal dat je niet kan kiezen uit 0
Bedankt voor het invullen! Ik heb geprobeerd producten te gebruiken die iedereen wel eens koopt of heeft gekocht. Het kan dus inderdaad zo zijn dat iemand toevallig niet zo'n product heeft gekocht. In dat geval is jouw 50/50-antwoord een prima oplossing.
Begonnen met het invullen maar gestopt bij het stukje over hoe belangrijk/cool/etc je bepaalde media vind. Werd me iets langdradig met ongeveer dezelfde vragen. Plus het feit dat ik bij wat vragen eerder in moest vullen waar ik mijn drank gehaald heb terwijl ik dat niet gedaan heb
Ingevuld, maar om eerlijk te zijn vind ik het geen goede enquete. Halverwege krijg je tich keer bijna dezelfde vraag, waarbij je al je antwoorden in twijfel kan brengen, omdat je niet weet welke subjectieve vragen je nog kan verwachten en wat je eerder ingevuld hebt wellicht beter onder het huidige had in kunnen vullen. Als je steeds weer iets krijgt als cool, aantrekkelijk, leuk etc... Laatste rijtje stonden zeer dubieuze vragen tussen, waarbij 'product' veel te vaag is, aangezien een hoop vragen totaal verschillend kan zijn bij diverse producten. Maar goed, succes ermee.
Ben er maar mee gekapt halverwege. Zulke vragen zijn nou saai, niet cool en onopwindend. Ik wil je best helpen, maar zulke vragen kan ik geen antwoord op geven
Ok, ik maak de enquete pas af wanneer je een correcte beschrijving geeft van de verschillen tussen deze vragen: - Kun je op een schaal van 1 tot 5 aangeven hoe belangrijk je onderstaande media vindt? - Op een schaal van 1 tot 5, hoeveel betekenen onderstaande media voor je? - En hoe saai of opwindend vind je onderstaande media op een schaal van 1 tot 5? - Kun je op een schaal van 1 tot 5 aangeven hoe cool je onderstaande media vindt? Dit soort vragen werken zeer demotiverend tijdens het invullen omdat je gedwongen wordt onzinredenen te verzinnen omdat alle vragen op hetzelfde neerkomen, en dat is niet de bedoeling tijdens een enquete
Ik vind het erg slechte vragen. Zeker als de ondervraagde zelf met een oplossing moet komen. Ik zou eerst nog eens even de vragen goed doorlezen zorgen dat ze ook voor een leken-publiek begrijpelijk zijn.
OK, in elk geval bedankt voor alle ingevulde enquêtes. Ik zal proberen wat duidelijkheid te geven. Bij de 'sterke drank'-vraag heb ik inmiddels de validatie uitgezet zodat het totaal niet meer per se 100% hoeft te zijn. De vragen op een 1-5 schaal (belangrijk, interessant, etc.) komen uit een andere (Engelstalige) studie. Oorspronkelijk waren het 10 vragen, maar dit heb ik al ingekort naar 7. Er is inderdaad enige overlapping tussen deze vragen, maar in dit geval is dat niet erg, omdat ze allemaal hetzelfde meten. @Sloober: Je kan toch wel iets belangrijk vinden, terwijl het voor jou persoonlijk weinig betekent? Je kan bijvoorbeeld de radio wel belangrijk vinden vanwege de culturele waarde of als nieuwsmedium, terwijl het weinig voor je betekent, omdat je weinig of niet naar de radio luistert. Met saai of opwindend bedoel ik of je bijvoorbeeld enthousiast wordt van bepaalde media of dat je er niks aan vindt. En tot slot, hoe cool, "in" of trendy vind je bepaalde media? Er zitten dus wel verschillen in de vragen, maar er is inderdaad ook overlapping. @[2k]: Het is juist de bedoeling dat de laatste rij stellingen/de laatste vraag vrij algemeen is. Als ik "product" minder vaag maak door specifieke producten te noemen, is het niet algemeen meer, terwijl ik juist het algemene koopgedrag probeer te meten. Nou, ik hoop dat de enquête nu wat duidelijker is. Ik ben me er ook wel degelijk van bewust dat het niet de meest "opwindende" enquête is die jullie hebben ingevuld, maar ik hoop dat degenen die tijdens het invullen zijn gestopt hem toch nog even afmaken.