[Enquête] Stemgedrag en hoger populisme

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mikeeey681, 25 jan 2011.

1. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen,

Om even aan de enquête hype mee te doen wil ook ik jullie vragen mij een handje te helpen. Ik zit in het laatste jaar van het VWO en ben dus ook bezig met mijn profielwerkstuk, waarbij wij het stemgedrag van mensen in kaart proberen te brengen.

Ook hier is het zo dat de enquête maar een minuutje of 2 kost!
    Iedereen die meehelpt krijgt een biertje van me in the green hertog jan pub?

Help is much appreciated :b:

http://www.thesistools.com/web/?id=172377

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    done, waar is mn bier?

3. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Done:b:

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Done

Dit keer wil ik ook de uitslagen zien :+

5. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Degelijke enquete :thumbs:

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond de vraagstellingen vrij aardig dit keer. Meestal erger ik me kapot aan die middelbare-schoolenquêtes. Het is alleen al vrij snel duidelijk dat je stiekem vooral geïnteresseerd bent in de PVV. Dan zou ik gewoon meteen eerlijk zijn. :p

7. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Mooie enquete.

[EDIT]: Ik miste enkel wel een vraag als: 'Is er de laatste jaren meer populisme in de Nederlandse politiek?'

Laatst bewerkt: 25 jan 2011
  8. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tegenwoordig is bijna elke politieke partij populistisch, er wordt de mensen geleerd om in soundbites te reageren tegenover de pers..

9. edwin04

edwin04 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ingevuld

10. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Goede enquete, heb hem ingevuld.

11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Propere enquete!

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb 'm ook voor je ingevuld. :)

13. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
  14. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    [x] Mee eens

15. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Done :D Goede enquête btw!

16. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
  17. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind zo'n vraag van hoe rechts is de PVV (1-10) een rare vraagstelling. Aangezien je het aan de ge-enqûeteerde overlaat om zelf te bepalen waar je het mee vergelijkt.

Vergeleken met de rest van de politieke partijen zijn scoren ze misschien een 10. Als je het vergelijkt met wat er nog meer rondloopt in deze wereld (extreem rechtse fascisten) valt het nog wel mee en zou het lager scoren.

Verder wel leuk ;)

18. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook ingevuld, maar hoe je de PVV op links/rechts indeelt hangt er vooral van af of je kijkt naar hun sociaal-economisch of ideologisch programma. Omdat ik het ideologisch programma in een partij belangrijker vind, heb ik de vraag vooral vanuit dat perspectief benaderd, maar als je het puur sociaal-economisch bekijkt dan krijg je toch wel een erg linkse partij.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb ze daarom ook maar een 6je gegeven want al met al heffen de rechtse standpunten de linkse een beetje op

20. Mikeeey681

Mikeeey681 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft de PVV is het inderdaad ook de bedoeling dat je zelf de afweging maakt wat belangrijker is. Als het me puur om het ideologische gedeelte zou gaan zou ik het linkse gedeelte helemaal weg houden denk ik :p

Verder is het inderdaad zo dat we voornamelijk de PVV als voorbeeld genomen hebben. Dit omdat we vooral de focus op het rechtspopulisme leggen.

Uit de resultaten tot nu toe blijkt ook dat 85% de PVV een populistische partij vind, 73% vind TON een populistische partij, en daarna komt pas de SP met 33%.

TON op zijn beurt heeft een stuk minder mediaaandacht gehad dus de resultaten van vragen over deze partij zouden redelijk voorspelbaar zijn. Al zou ik de vraag stellen of TON een nuttige bijdrage levert aan het integratiedebat, dan zouden veel meer mensen nee zeggen.

Verder is het leuk om te zien dat een meerderheid toch vind dat de PVV een nuttige bijdrage levert aan het integratiedebat. En ook het vertrouwen in het huidige kabinet is goed te noemen.

Ik wil iedereen die tot nu toe de enquête heeft ingevuld nogmaals bedanken! Ik zal de resultaten ook wel posten als de enquête afgelopen is.
    _0/

Deel Deze Pagina