[Enquete] Business Plan international Hot Dog house!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ypuh, 10 mrt 2011.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Hey mensen,

Mijn naam is Ype Poortinga, student International Business and Management. Ik zou jullie willen vragen deze enquete in te vullen, wat ongeveer een minuutje duurt.

In ons komende semester wordt van ons verwacht dat we een business plan uitwerken met een internationaal tintje. De locatie van het bedrijf moet in Groningen zijn, we zijn gelimiteerd aan een budget van €50.000,-. Ons idee is een 'Internationaal' Hot Dog restaurant. Normaal gesproken kent men enkel de broodjes Unox en de 'goedkopere' Amerikaanse hot dogs. Er is echter ook gebleken onder het grote aantal buitenlandse studenten dat ze verlangen naar de snacks van hun geboorte land. Op de menukaart zullen dus een 5-6tal verschillende hot dogs staan.

Om te kijken of er überhaupt interesse is in een fastfood hot dog restaurant (soort van het McDonalds concept), willen we dat zoveel mogelijk mensen deze enquete invullen. We zijn opzoek naar verschillende leeftijdscategorieen, maar het overgrote deel van de Groningse inwoners is beneden de 30 jaar en student. Dit is dan ook onze target group.

Ik zou jullie willen vragen of jullie kunnen doen als je in Groningen woont of werkt. We hebben namelijk nog geen landelijke dekking met ons concept :+.

Alvast bedankt!

http://www.surveymonkey.com/s/7HDTNXG

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
  3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Done

Studenten en Hotdogs? 8) Ik zou eerder aan een pub denken waar bier uit verschillende landen wordt geschonken.

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Heb hem ingevuld. Hoop dat je ook je bevindingen laat weten want vind het idee wel cool :)

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Waarom het niet over een pub gaat? Meerdere redenen; niet echt een gat in de markt, meer concurrentie. Er mag enkel worden geschonken in een pand waar voorheen een vergunning voor uitgedeeld is, er worden geen nieuwe vergunningen uitgegeven. En nog enkele andere redenen.

Zoals ik nu kan opmaken uit de enquete is circa 80% geinteresseerd in hot dogs. De overige 20% lust ze gewoon simpelweg niet. Een best grote markt en vrijwel geen aanbod. In Groningen kun je enkel in de ikea en hema hot dogs krijgen!

Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  6. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet New York, zijn veel meer mensen van verschillende nationaliteiten en dus meer variaties die kunnen aanslaan.

7. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Waarom lees je de Startpost niet?

De opdracht is toch dat het in Groningen moet staan..

8. mjk1984

mjk1984 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gedaan

hot dogs zijn best lekker, als ik onderweg langs een esso station rij haal ik vaak ook een hot dog (jammie)

9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Gedaan en best slim idee, je zou ook nog de nieuwe HEMA bij de Uithof in Utrecht als voorbeeld kunnen nemen. Loopt daar erg goed zo de eerste weken ook met de hotdog daar, en voor de duidelijkheid is het alleen het eetgedeelte van de HEMA.

Succes ermee, wij zijn ook bezig met een Business Plan en echt een verschrikkelijk werk is het :) en trouwens wel apart dat je in Groningen moet aangezien je internationale studie doet.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik miste de optie

'er zitten hier geen hotdogverkopers in de buurt' :+

11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Het is een eerste project wat betreft een bedrijf opzetten. Het gaat dus ook veel meer om hoe jij creatief kunt zijn met je budget (€50,000.- is niet echt veel) en hoe jij de marketing en wetgevingen aan gaat pakken. Vergunningen, contracten van personeel, benodigde diploma's etc.

Tja, die zijn er wel (Hema & Ikea), waarbij de Hema toch wel in het centrum zit.

Het probleem is dat we eigenlijk maar heel weinig tijd hebben. Mocht uit de enquête blijken dat slechts 20% van de ondervraagden op wat voor manier dan ook geïnteresseerd is in hot dogs, dan heb je nauwelijks een basis op door te gaan met je plan en zul je dus iets anders moeten verzinnen (of zoals onze coach zegt, de enquêtes vervalsen :+).

Inmiddels hebben we al een goed beeld gekregen en zullen we door gaan met dit idee. Na het weekend gaan we alle data verwerken en laat ik wel even het één en ander weten!

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Serieus 8)? Nog nooit gezien, morgenochtend is wat beter om me heen kijken :9

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Zijn er nog een paar mensen die de enquete invullen willen? Ik geloof dat we nog 10-15 nodig hebben om onze doelgroep voldoende vertegenwoordigd hebben.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  15. JeePee

JeePee Guest

Gedaan.

16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    We got 'em :). Thanks mensen, ik post de resultaten even als ze verwerkt zijn.

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Done.

EDIT: TOO LATE? :mad:

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Ingevuld, en veel succes. Klinkt erg leuk!

19. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    We nemen elke enquete tot maandag mee :).

Deel Deze Pagina