Ja ik klaagde iets te vroeg, de battles zijn best te doen. Op de juiste tijd blocken en die + move doen om grote groepen van je af te krijgen en dan charge attack doen enzo. De game is heel nice,maar ik vind alles wel heel statisch, denk dat dat het juiste woord ervoor is. Vegetatie is zo dood als maar kant, het beweegt totaal niet en dat is toch best jammer. Hopelijk komen er wel wat andere omgevingen dan die ik nu al 2 a 3 chapters zie. Zoals het korte begin stukje (ook van de demo) vond ik echt heel nice.
Hmm, je zit pas bij 2 a chapter 3 dan zit je pas in het begin. Speel verder en je komt nog mooiere landschappen tegen, alleen het einde gaat tegen vallen. Ik waarschuw je alvast.
Damn kom echt niet voorbij dat level nadat je die windmill hebt gestart.... Edit: Natuurlijk de volgende poging lukt het.
Net uitgespeeld. Moet zeggen dat ik het een toffe game vond. Maar zoals altijd voor een SP only game niet de volledige prijs waard. Maar voor 20 die ik betaald heb kan het er mee door. Verhaal en interactie waren heel goed gemaakt en die gigantische omgevingen waren ook super. (ook al had je geen vrijheid erin) Paar min puntjes vond ik toch wel de diepgang in het vechten. En het iets te makkelijke platform gedeelte. Vechten had je gewoon niet veel keus in moves, wat ik wel jammer vond en het platform gedeelte was zoals ik zei was te makkelijk met het niet mis kunnen springen en de langdradige en eenvoudige puzzels. Maar kan hem iedereen aanraden, zeker voor de prijs waarvoor je hem nu vind.
Enslaved sales fail to break 500,000 mark, says Namco Namco Bandai’s said today that Ninja Theory’s Enslaved: Odyssey to the West failed to break the 500,000 mark. The action title released last October for PS3 and 360 to critical acclaim from media and gamers alike, but didn’t do too well in sales, as now confirmed by the company in its Q3 financials. It’s sold 460,000 to date. Despite that, it was only last week that Namco Bandai UK marketing director Lee Kirton said that the IP still had a future. Damn, slechte cijfers. Iedereen schreeuwt om nieuwe IP's maar niks raakt ook echt een succes. Jammer de markt verneukt is door Call Of Duty. Zelf hoop ik de game nog deze week binnen te krijgen.
Maar het dubbele heeft hem gespeeld denk ik. Met 2de hands etc. Maar SP only doet het gewoon altijd minder in verkoopcijfers. Met een paar uitzonderingen.
Dat is wel zo inderdaad, het is bij uitstek een spel wat je een keer uitspeelt en dan op de bazar zet.
Ach ja merendeel van de mensen gaat toch voor de bekende spellen a COD. Dat zag je wel aan bv de eerste Dead Space game die eerst ook erg slecht verkocht. Maar het tweede deel verkoop nu heel goed omdat het een super goed spel is. Hoop dat er wel een vervolg op Enslaved komt, was echt vet spel
Inderdaad, mensen zijn gewoon stuurs, ze gaan slecht om met verandering. Gewoon voor een Enslaved 2 zorgen. Maak er een goede game van, dan verkoopt ie net zo goed als Dead Space 2 (als die al goed verkoopt?).
Wat een heerlijke game. Ik ben echt aan het genieten en ben pas bij Chapter 3. Ik hou van games met een verhaal waarvan je gewoon wilt weten hoe het eindigt. Snel doorspelen maar!
Iemand anders die bij dit spel erg moest denken aan Beyond Good and Evil? Qua personages (Pig en Trip) en qua wapen (die stok) en zelfs qua voertuigen (dat bootje). Of ben ik hierin de enige?
Wat een toffe game! Net in chapter 6 gekomen, maar de eerdere chapters waren echt nice. Speelt allemaal lekker, klimmen en combat is simpel maar awesome en de wereld ziet er ook echt mooi uit. Had het helemaal gehad met al die gare bruine post apocalypse games maar Enslaved laat zien dat het ook anders kan. Plus die gezichtsuitdrukkingen die net zoals in Heavenly Sword top zijn. Nice! Alleen jammer van de framerate ondanks dat de game op mijn HDD staat.
Heb hem inmiddels ook maar aangeschaft (bij Amazon dus moet nog binnen komen)! Lijkt me toch eigenlijk wel een hele toffe titel
Die gezichtsuitdrukkingen zijn inderdaad goed gedaan zeg. Zit nu zelf in Chapter 3 geloof ik. Vind het opzich wel leuk alleen best wel eentonig tot nu toe.
Uitgespeeld. Weer zo'n underrated game. Vond hem echt vet. Wel vrij eentonig en lineair maar de overige aspecten maakten dat mijn insziens helemaal goed. De omgevingen waren prachtig en origineel. Daar waar een post-apocalyptische game normaliter een soort van gare woestijn is geworden, leek het nu alsof de natuur de mensheid had 'overwonnen' wat prachtige plaatjes opleverde in combinatie met de mechs. Verder vind ik dat hele cartoony stijltje sowieso altijd top. Het klimmen, klauteren, springen was misschien iets te makkelijk maar zag er wel zo echt uit, het leek alsof je het zelf deed. Ook die Cloud vond ik leuk gedaan, jammer dat je er op het einde niet veel meer gebruik van maakte. De combat was nog aardig uitdagend op Hard, al had ik uiteindelijk wel een soort van trucje waardoor het wat eentonig werd. Saai werd het dan weer nooit. De hoofdpersonages vond ik goed neergezet en de band die zij naarmate de game ontwikkelen voelde heel echt aan. Die Pigsy vond ik in het begin maar irritant(dat was de bedoeling wss ook dus ook hier weer de credits) maar op het eind begon ik hem wel te waarderen. De personages en het verhaal zijn denk ik wel de kracht van deze game, het einde vond ik ook geweldig. Hoe verzin je het. Weer een heel verhaal geworden zie ik. Enslaved voelde eigenlijk als een interactieve film waardoor je er helemaal in opgaat. Die ontwikkeling zie je wel meer in games, opzich gunstig maar toch ook jammer dat je wat minder tot het denken wordt gezet en het minder uitdagend wordt.
Ik vond het ook een geweldig spel, de relatie tussen Monkey en Trip sprak me erg aan. Maar Pigsy vond ik een verschrikkelijke stoorzender met flauwe grapjes. Het verhaal vond ik vanaf dat punt ook minder worden.
Zo, ook uitgespeeld. Vanaf het moment dat ik de demo gespeeld had was dit een titel die ik echt heel graag wou spelen. Achteraf viel ie best wel tegen, ondanks dat het nog steeds een super vermakelijke game is! Zoals hierboven al gezegd word, de relatie tussen Monkey en Trip is echt goed, verhaal is ook wel oke, alleen de uiteindelijke gameplay vond ik wel een beetje tegenvallen. De demo was het eerste lvl, dat je uit dat slavenschip moet ontsnappen. Dat was echt een spannend stuk. Ook sprak die sfeer echt super aan, alleen dat heeft het naar mijn beleving niet echt kunnen vasthouden. Zodra je voormalig NYC uitgaat neemt de grimmigheid toe(begrijpelijk gezien het verhaal) maar ik vond dat toch een stukje minder boeiend. Maargoed, al met al heb ik me echt top vermaakt met deze game.