1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij valt zeker niet tegen, alleen het verhaal boeit me niet zo erg. Het battlesysteem is weer is wat anders dan alle andere turn-based RPG's. Het battlen gaat ( bij mij ) niet vervelen, waar ik in andere games monsters vermijd, daar zoek ik ze in deze game zelfs op.

    De graphics zijn uiteraard top ( dat stijltje is zo mooi 8) ). De sfeer vind ik heel goed gedaan, als je op een gegeven moment in een sneeuwlevel komt dan krijg je het als het ware zelf ook koud en als de zon schijnt dan word je helemaal vrolijk :9.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist demo gespeeld. Sfeer is echt top, graphics en geluid zijn waanzinnig. Maar toch niet echt mijn spel. Voor mijn gevoel loop ik maar een beetje rond en slacht die monsters af! Maar het lijkt me waarschijnlijk dat in de volledige game het verhaal heel wat duidelijker is.
     
  3. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als je de tussenfilmpjes kijkt en je hoort: '' Let's Go Back To Viola's House '', dan weet je al direct waar je naartoe moet omdat alle characters zo van elkaar verschillen, en de gebieden waarin ze wonen zo verschillend zijn.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik ben benieuwd. Ben wel toe aan een "volwassen" verhaal, dus kom maar op met die depressie, zelfmoord, terminale ziekte etc. :+
     
  5. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Volwassen, nee niet echt. Het gaat er meer om dat dat groepje ( Polka, Frederich etc... ) wilt dat de belasting op Mineral Powder wordt afgeschaft :9.
     
  6. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Donderdag bij zuiderpark-games.nl besteld en nog steeds niet binnen, ook de laatste keer dat ik daar iets bestel.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Vraag dan eens op het forum van Zuiderpark wat er aan de hand is.
    Ik zelf heb nooit problemen gehad met Zuiderpark hoor.

    In dit topic zegt ie (22 oktober) dat ie ES niet op vooraad had. mss is dat het probleem?
     
  8. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij had een mail terug gestuurd dat hij hem maandag of dinsdag binnen zou krijgen, dus dan verwacht ik hem uiterlijk woensdag. Vond ik verder geen ramp, maar nu heb ik hem nog niet en dan wordt het wat ergerlijk als je erop zit te wachten.

    @Zifnap: waarom heb jij hem nog niet, dacht dat juist jij hem wel op dag 1 zou hebben :).
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens mij mis je wat details. Waarom droomt Chopin die droom? Waarom heeft Polka een terminale ziekte? Is dat een afspiegeling van zijn werkelijkheid en wat gebeurt er aan het einde van zijn "droom". Dat soort zaken.

    @Morridin: Tonite! Geldgebrek (eigenlijk: teveel spellen gekocht de laatste tijd), maar vanavond gaat het gebeuren.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Is de game een aanrader, of met de opkomende toppers van deze maanden kan ik toch nog maar even beter wachten?
     
  11. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan, als je van ( Japanse ) RPG's houdt, maar b.v. niet van CoD 4, dan is dit zeker iets voor jou !
     
  12. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben niet zo'n fan van RPG's, maar wél van mooie verhalen, en helemaal van (klassieke) muziek en dus ook van Chopin. Is Eternal Sonata voor mij aan te raden?
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Niet vanavond dus. :mad:

    Pakje pastte niet door bus, bericht op de mat; TNT bezorgt het morgen. Alleen ben ik er dan ook niet want overdags werk ik altijd. Ik voel hem alweer hangen dat ik ES pas vrijdag kan gaan spelen. :'-(
     
  14. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is aan jou de keuze... Je bent natuurlijk wel een groot deel van het spel met het RPG-gedeelte. Als ik jou was zou ik een paar maanden wachten, en als hij is afgeprijsd om hem dan te kopen, maar de keuze ligt natuurlijk helemaal bij jou.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Aan de andere kant: het RPG gedeelte is bij dit spel niet zo extreem uitgebreid als bij andere soortgelijke games (dus in jou voordeel). Je zou bijvoorbeeld ook de demo eens kunnen proberen (sinds een week te downloaden op XBL Europa)...

    Dit spel moet het vooral van een goed verhaal, mooi beeld en dito geluid hebben. Ik zou zeggen, download de demo en go for it.
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1

    Demo heb ik al sinds die op de japanse marketplace te vinden was, en was wel leuk imo. Het stijltje sprak me wel aan, en het vechtsysteem was ook wel leuk gedaan.

    Kijk, dat wil ik horen :). Bedankt, ik ga hem meteen regelen!
     
  17. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan plak je toch een briefje op de deur: "hallo postbode, als het pakje niet door de bus past, stop het dan maar bij de buren erin/leg het voor de deur/gooi het achterom"? Lezen ze wel hoor :)
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hmm, goeie opmerking. Zal es kijken of de buren hiervoor te porren zijn. :thumbs:

    @Joene90: Nice. Tis en blijft wel een RPG he. Alhoewel, als je de demo leuk vond en daar ook al wat hebt gestoeid met die character skills en items enzo en dat niet erg vond... het volledige spel is niet veel anders. Wel uitgebreider naarmate je party sterker wordt, maar tegen die tijd ben je daar helemaal aan gewend geraakt.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  19. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Jahoo, Chapter 5 is gedaan

    80/1000

    Alleen...
    Ik heb in Chapter 5 een Score Piece gemist.. Deze moet ik dus in Encore Mode ( 2e keer dat je speelt ) halen, alleen deze score piece heb ik in Chapter 3 nodig voor een EZI piece 8). Kan ik dan eerst in Chapter 5 deze Score Piece behalen en dan laterna met dat warp-dingetje terug naar Chapter 3 gaan om die EZI piece te halen. Of moet ik dan voor 1 EZI piece ook nog is een 3e keer gaan spelen ?
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nee, je moet HELEMAAL OPNIEUW beginnen.

    ....

    :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina