1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kovic

    Kovic Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu wil me zus weer al dag en acht op de xbox wrm man kan ik niet normaal gears of war spele |:- want ze is anime en manga addict nouw lekker bedankt! (ik had toch playstation 3 moeten nemen)
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Als die Xbox van jouw is, wat is dan het probleem?
    Met Halo 3 zat mn broertje er ook vaak achter, maar als ik wilde, dan was het feest voor hem voorbij ;)
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat jij het aflegt tegen je zus zeg. :9
     
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Wedden dat ie in de huiskamer staat en hij gekocht is door z'n ouders :D
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nu lag ie wel op de deurmat! Volgens mij was de postbode zo onder de indruk van mijn briefje, dat ie dat pakketje door de brievenbus heeft staan rammen ofzo. :+

    Straks flink spelen. Vanavond eerste impressie!
     
  6. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    lol :lol:. Ik krijg hem morgen. Vanaf hier wordt het 1 grote game achtbaanrit. Es, dan cod4, dan Mass effect :thumbs:.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ja, het is echt niet normaal wat er allemaal voor moois dit jaar is uitgekomen voor de 360. Een van de beste jaren voor console games ooit IMHO.

    Net eff snel een stukje gespeeld. Ze nemen lekker veel tijd om het geheel op te starten zeg. Eerst een intro van bijna... 7 a 8 minuten denk ik. Beetje het tegenovergestelde van Blue Dragon. Er wordt in ieder geval al best wat over de omgeving rondom het eerste dorpje verteld (een soort tour guide) en daarna zie je een jonge Polka die met moeder al filisoferend door een bloemenveld wandelt. Later begin het spel pas echt met nu een "volwassen" Polka (ze is een jaar of 16 jaar ofzo?) in dat vrolijk gekleurde bos waar je ook in de demo liep. Alleen in ben je nu in je eentje. Tegenstanders stellen geen fluit voor, maar dat maakt niets uit. Ik heb echt het gevoel dat straks de hel gaat losbarsten ofzo. ;)

    Prachtig beeld in HD en ook mijn surround setje levert mooi werk. Vanavond ga ik echt beginnen. Misschien wel met de Amikaanse voiceovers, want die klonken niet onaardig in de demo (en ook reviews geven aan dat ze boven gemiddeld zijn ingesproken).
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  8. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, dat de hel gaat barsten wil ik niet zeggen, ik heb nooit zo'n problemen met enemies / bosses. Maar ik heb ook wel een super-team O-)8).

    Tevens Chapter 6 completed, morgen aan de laatste beginnen.
     
  9. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de game voor de 2de keer gaat spelen breekt de hel pas los. Dan hebben de enemies 2x zoveel health en zijn 1.5 keer sterker. Is echt pittig.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dit is echt vette shit mensen. :cool:

    Ik heb ES minder kunnen spelen omdat ik ook nog een film heb gekeken vanavond. Maar wat ik heb gespeeld was echt super. Ik ben opgehouden na Heaven's Mirror Forest (dit level kennen de demo "veteranen" nog wel); lijkt op het demo level, maar met een andere party samenstelling. Drie keer raden wie er deze keer wel in zat. ;)

    Erg leuk dat de jonge Chopin duidelijk beseft dat dit zijn "droom" is. Hij vertelt dit Polka al redelijk snel. Ze gelooft hem natuurlijk niet (waarom zou zij ook, haar leven is voor haar helemaal "echt"), maar ze vindt het wel erg grappig. Ondanks die reactie zie je Chopin hardop nadenken over wat dit alles nou voor hem betekent...

    Ik kan bijna niet wachten tot ik morgen weer verder ga. Over de presenatatie kan ik kort zijn. Mooiste graphics voor een RPG die ik in lange tijd heb gezien. En het geluid is misschien nog wel beter. De filmpje tussendoor zijn erg "verhalend". Wat ik daarmee bedoel is dat er weinig actie gebeurd, maar er vooral veel verteld / gefilisofeerd wordt. Het voorbeeld van die tour guide in mijn eerdere post is erg toepasselijk. Zo wordt er in de intro zeker 5 tot 10 minuten over de omgeving van het eerste dorpje verteld... over de vogels, bloemen, zee, geuren en hoe vredig het leven is. Persoonlijk vind ik dat geweldig, het lijkt alsof je een virtueel boek leest op deze manier. Lekker relaxed en je weet waarvoor je vecht (en wat mooi is kan allemaal kapot). Je kunt alle filmpjes overslaan, maar dat zou echt een zonde zijn. Je mist misschien wel het belangrijkste van het hele spel: sfeer en de ziel die heel veel games tegenwoordig missen. :thumbs:

    @Morridin: You're gonna love this.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  11. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, paar uurtjes gespeeld en het spel word steeds vetter en vetter. Het komt wel enorm traag op gang, maar als het eenmaal op gang is speelt het heerlijk. Niks dan lof voor de game op alle fronten, alleen 1 klein minpunt vond ik de diashow die je tussen de chapters krijgt met echte foto's, wat op zich wel aardig is maar compleet buiten de stijl van de game valt en je er dus een beetje uit trekt.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ja, die dia's vond ik ook erg wennen. Ik had ze liever later in de game gahad, als je al langer met Chopin speelt en meer over zijn achtergrond wilt weten.
     
  13. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang doe je trouwens gemiddeld over de game? En als je overnieuw doet kun je dan met je characters van vorige keer weer mee beginnen of?
     
  14. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb ook een klein beginnetje gespeeld. Het ziet er wel mooi en episch uit. Maar ik moet heel erg wennen aan het extreem zoetige/kitcherige. Alles is echt alsof je in een zuurstokkenland rondloopt.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hehe, ik hoop ook dat de sfeer wat grimmiger gaat worden. Zelf heb ik nog het meeste moeite met Beat in de filmpjes. Hij is zo verdommese aanhankelijk. Iedere keer weer als hij naar bevestiging zoekend Allegretto aan staat te staren heb ik de drang hem voor de leeuwen te werpen. :9

    Ben nu in chapter twee, Revolution beland. Die diashows bevallen me nog steeds niet. Niet dat niet nieuwsgierig ben naar Chopins leven... maar zo snel al? Ik zie dit liever veel later pas in het spel. Verder erg vet spel... maar 't valt me toch een beetje tegen. Dat komt vooral eigenlijk omdat de gevechten tegen de normale tegenstanders zo doodgemakkelijk zijn. Bij BD werd dat later nog gepatched... maar dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Maar goed, wie weet wat er allemaal nog gaat komen.
     
  16. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt moeilijker hoor, ben nu net party lvl 3 geworden en al ben ik nog niet dood gegaan, gevechten zijn al wel een stuk moeilijker geworden.
     
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    polka wordt later in het spel wat slap :mad:
     
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ik quote mezelf ff aangezien mensen niet echt antwoorden :+
    Ik toch wel dat spel wil kopen maar zit tetwijfelen tussen dit en mass effect \o/
     
  19. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Hardcore Xbox Fan van het eerste uur, dus iemand die een voorliefde heeft voor keiharde 1st person shooters, action games etc. ook Eternal Sonata gekocht.
    Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben en al moest ik even wennen aan het stijltje en het overdreven acteerwerk op bepaalde momenten, het is een game waarvoor je echt even moet gaan zitten, maar die je dan niet meer loslaat. Ik ben nog niet heel ver, maar wat mij betreft is dit een topper.
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan je speelstijl. Dat heb ik ook met FPS games, je kan een spel als je snel speelt in een uurtje of 5 uitspelen maar als je er de tijd voor neemt kan je dit al keer 6 doen.

    Bij ES ben ik nu op ongeveer 1/3de en ik heb nu 28 uur op de teller staan, maar ik neem er de tijd voor, beetje levelen, nog wat levelen alles uitkammen zodat ik zoveel mogelijk items heb etc. Ik denk dat ik 'm uitspeel met een uurtje of 70.

    Maar een vriend van me is nu waar ik ook ben en dan met 12 uur, dus ja het ligt aan je snelheid/ speelstijl. Zal denk ik in elkgeval 30 uur duren om 'm uit te spelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina