1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Goed om te horen:)
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Tis ook een heel leuk spel. Die hard RPGers moeten misschien hun verwachtingen bijstellen, maar het speelt wel lekker weg. En ik heb gewoon erg veel fun als ik ES speel. Ben altijd weer benieuwd hoe het volgende "veld" er uit gaat zien. 't Zijn echt plaatjes af en toe. :)

    EDIT: Prettig is ook dat het spel niet a-sociaal lang is, dus replayen is dan stukken aantrekkelijker als je echt alle achievements wilt binnen halen.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @ Zifnap
    Ok man,leuk om te horen!

    Ik had eigenlijk nog een vraagje
    Ik las dat muziek in deze game een grote rol speelt.
    In welk aspect?
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Eigenlijk in zo'n beetje alles. Alle namen zijn bijvoorbeeld muziek-gerelateerd. De chapter namen zijn gekoppeld aan de namen van bestaande stukken van Chopin. Enz. Maar je hoeft niet muzikaal of bekend met klassieke muziek te zijn ofzo om dit spel te kunnen waarderen (als je dat bedoelde)...

    EDIT:

    En ik maar klagen over de moeilijkheidsgraad. Ik weet niet hoe vaak ik zojuist keihard schop heb gekregen van die piraten boss. :D

    Mooi filmpje trouwens op die vliegende boot. Fijn om (eindelijk) te weten welke betekenis Polka nou in Chopins droom heeft. Ben nu ongeveer halverwege chapter 4, op 15 uur als ik me niet vergis. Volgens mij bijna op de helft van het spel, dus de speeltijd ligt net boven 30 uur denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  5. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent nog niet op de helft. Want in Chapter 7 zit een dungeon die ongeveer 15 uur duurt zo groot is die8)
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Is dat de dungeon die je kunt openen met een sleutel van de item chain quest? Die quest heb ik nl. verkloot en volgens mij kan ik niet meer in dit spel die sleutel krijgen.
     
  7. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Sleutel krijg je vlak voor het einde,maar inderdaad lijkt er geen einde aan te komen die laatste dungeon. Heb nu mijn eerste rondje er op zitten, en heb meer dan dertig uur nodig gehad.
    Ik trek trouwens ten strijde met Polka, Allegretto en Salsa, een behoorlijk dodelijke combinatie.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Salsa lijkt mij in theorie leuk, maar de keren dat ik met haar speelde merkte ik dat zij vaak tegenstanders net niet afmaakt. Dan blijven ze nog met een streepje health leven en veroorzaken op hun beurt weer veel schade. Erg irritant, ook al zorgt zij voor een hoge combo. Misschien dat zij later nog sterker wordt?
     
  9. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Salsa wordt later in het spel best wel sterk, ze zit nu op level 86. Al is het alleen maar om haar schitterende ''That's what happens when you mess with me'' line na een gevecht.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Level 86! :eek:

    Is dat Encore modus, of gewoon tijdens je eerste playthrough al? Dan heb ik nog best ver te gaan met mijn level 25ish characters.
     
  11. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Uplevelen in dat laatste level helpt je naar ongekende hoogtes, ga vandaag pas beginnen aan de encoremodus.
     
  12. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je rond level 70 in die dungeon begint (Mysterious Unison) dan kom je er makkelijk met level 99 uit.
     
  13. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben verliefd op dit spel... en Polka. :p
     
  14. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk zie ik Eternal Sonata als volgt.. Het is alsof je lectuur leest. Het is allemaal heel simpel en heeft niet enorm veel inhoud, maar stiekem is het toch wel heel erg leuk. Het is totaal niet zoals Final Fantasy, wat in deze metafoor gezien kan worden als literatuur (vol met inhoud, veel moeilijker, maar als je het kan waarderen ook veel leuker).

    Het speelt gewoon lekker weg.

    Ik begin nu aan chapter 5, al m'n chars zitten @ 25-28. Ik had wat moeite met de eerste twee bazen in het spel (die rat en dat zwijn), maar ik zit er nu helemaal in, en ik rock echt alle bazen die voorbij komen. _O_ Ja, het spel is misschien een beetje makkelijk, maar het blijft echt supervet. Ik heb het idee dat ik nu qua party members minder splits ga krijgen en meer ook zelf een party kan samenstellen, en dat gaat uber worden. Jazz, Allegretto, Falsetto en Viola. Ik ben er nog niet uit, maar drie hiervan word m'n preferred party (al deze characters zijn echt damage-whores, geweldig).

    Btw nog een vraag, ik las dat iemand het had over een trade chain. Wanneer komt deze chain voor, waar begint ie, en kan ik hem missen? Zelfde met Mystery Unison of Union of whatever, kan ik dat missen of what? Ik zie mezelf namelijk niet Encore mode spelen (levels worden niet overgedragen, bovendien komen 'Creed en GH3 deze maand ook uit), en dat wil ik toch echt niet missen.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2007
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Grappig, ik zit op precies hetzelfde punt. :) Alleen zijn miijn ventjes iets hoger in level (lvl 29 dacht ik), maar dat komt denk ik omdat ik die pirate chick een tweede keer moest verslaan in die vulkaan; X marks the spot. ;) Ik vind'em echt super en speel met erg veel plezier verder. Ik mis af en toe wel wat afwisseling in de monster modellen, maar goed dat was al bekend.

    Tot nu toe vind ik die pirate boss nog het lastigst. Ook de tweede keer ben ik bij haar weer een aantal keer afgegaan. Over die trade chain: dat was die quest waarbij je een item krijgt, dat ding aan een NPC geeft en deze NPC geeft weer een nieuw item. In het begin bijvoorbeeld geef je een painting aan een schilder en die geeft dan weer iets anders mee... Later kom je o.a. nog een vis op het droge tegen en een... (ander monster) dat graag iets van je wil. Als je daar al niks mee gedaan hebt, heb je blijkbaar een link in de trading chain overgeslagen. Misschien dat je er later terug kunt komen? In chapter 5 begin je in ieder geval weer in het start gebied, dus wie weet...
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    levelen ? / score pieces sessions performen ? / zoeken naar kistjes of niet.. etc :)
     
  17. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Dolce ook voor de tweede keer verslagen in die vulkaan. Don't worry. De trade chain heb ik inderdaad gemist, maja, misschien ooit op een mooie dag start ik het spel op en kies ik "Encore Mode" _O_
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens mij komt dat weer goed in chapter 6. (Ik heb even bij gamefaqs gespiekt.) Daar vind je namelijk een ring met een sterke enchantment. Alleen.... die moet je al snel weer weggeven. Als je de trade chain had gevold had je deze ring als beloning ook al gekregen en in chapter 6 dus het duplicaat kunnen weggeven. :)
     
  19. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom niet verder.

    Ik zit vast in het eerste Fort Mosata (of zo). Ik ben helemaal de weg kwijt. Ik komt niet verder in de tweede kamer (niet die kamers met de switches!). Kan iemand mij helpen?
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat is nog best lastig om uit te leggen. Wat bedoel je met tweede kamer? Er is namelijk een ruimte die op en neer beweegt als je die switches indrukt.

    Als je echt een spoiler afbeelding wilt hebben (geen omschrijving dus): check deze link.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina