Maar eff serieus. Ik ben in het begin ook bijna een paar keer afgehaakt. Wat dachten jullie bijvoorbeeld van die "quest" waarbij je die geiten van de brug moet afjagen door ze stukken papier op te laten eten. Ja ja ik weet het, rotzooi hoort in de vuilnisbak (foei stoute NPC, je gooide papier maar liefst op de
grond!)... maar naast dat: je loopt met kersverse helden rond, individuen die (hopelijk) de wereld straks van de tirannie gaan bevrijden, maar eerst...
moeten ze geiten wegjagen van de brug door ze stukken papier te geven. Da's pas heldenwerk mensen! Onder het motto: echte helden beginnen bescheiden. Als ook: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Mijn gedachte toen ik dat stuk speelde:
"Ooohh nee he <grom> kunnen ze die geiten niet gewoon wegjagen/wegschoppen"JEZUS MOET IK NOU PAPIER ZOEKEN NOU MOET IK WEER DAT HELE STUK TERUG oke ik heb 1 stuk papier volgens mij lag er daar nog eentje bij het hek owja daar ook nog eentje op de grond HE HE ALLE DRIE< WAT EEN SIMPLISTISCHE QUEST ZEG nou ik voel mijzelf ERG heldhaftig HUP GEIT EETE DIE MEUK ja geef maar een voor een dat papiertje MIJN GOD KAUW ER MAAR RUSTIG OP ZEG TAKE YOUR TIME kom op KOMOOOOOP SCHIET NOU ES OP BEN JE EEN LAM OFZO he he nou kunnen we eindelijk weer verder GRRR WAAROM NOU WEER ZO'N LANGE CUTSCENE moovuh@!"
Etc. Vond ik wel leuk om jullie te laten weten.
Voor mij was die geiten quest
het voorbeeld waar veel JRPGs voor staan: tijd rekken met onbelangrijke shit. En als het dat niet is, speelt de JRPG wel in op een andere menselijke "kwaliteit": verzameldwang ("gotta catch'em all") . Maar goed, zolang het maar verslavend is he?
Klik om te vergroten...