1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    lijkt me wel.

    Dit zijn namen die ik zelf verzin hoor, maar een voorbeeld.

    Als Chopin een silver plate armor draagt. En je vindt in een schatkist een gold plate armor. En je equipped die bij Chopin, ga ik er vanuit dat die silver plate weggehaald wordt.
     
  2. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan gewoon mensen hun shizzle equippen en de-equippen. Het is niet gebonden oid.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zag inderdaad dat ze veel dmg doet, maar daar tegenover staat dat ze veel minder hits krijgt per ronde. Dan neem ik wel Beat die ook afstand heeft en meer helpt met echoes opbouwen. In boss battles laat ik Beat ook 1-2 foto's maken die later verkoop in de winkel. Op die manier heb je nooit geld te kort en dat is wel jammer :mad:

    Moet nu zo'n koter genaamd Phil vinden. Ben die berg al 3x op en af geklommen, maar kan hem nergens vinden :confused:
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dan ben je net zo ver als ik, ik heb vanochtend die Phil gevonden.
    In mijn party speel ik met Viola, Frederic en Polka. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Viola en Polka hebben goede healing krachten. En die speciale aanvallen zijn allemaal wel sterk. Mijn party is nu level 20
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    *Kuch* zou je me in een spoiler kunnen zeggen waar dat ettertje te vinden is? ;)

    Zit te denken om Polka in de plaats van Frederic te zetten. Voor haar healing, maar op zich heb ik dat nog niet echt nodig. Healen doe ik dan wel buiten de battles om als het ware. En qua dmg voegt ze weinig toe of niet?
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Als ik me niet vergis kun je items de-equipen via de "Y" knop in het inventory scherm.

    Je bedoelt in dat berggebied? Helemaal onderaan... dus als je nog niet op de bodem bent heb je nog ergens een touw naar onder gemist.

    Probleem met Viola en Beat in je party is dat ze allebei sterker op ranged zijn en dat er dan maar 1 persoon overblijft die de tegenstanders tegemoet kan rennen en ze in melee tegen kan houden. Op deze manier rennen nog alle monsters naar je toe en verlies je al snel die grote damage bonus van Viola. En Beat is ook niet echt geweldig in melee. Ranged bouwt hij nog best snel echo's op.

    Om eerlijk te zijn vind ik Beat maar een zwak character, in normale modus maar ook in Encore. Hij is alleen handig voor het maken van foto's (en na een paar foto's ben je al schatrijk en heb je dat niet meer nodig) en voor het opbouwen van echo's. Alleen... andere characters kunnen ook snel echo's opbouwen en doen nog veel meer damage ook. In Encore is Beat iets belangrijker, omdat je dan een aantal monsters moet fotograferen. Viola is echt extreem langzaam in het echo opbouwen, maar die doet dan ook weer gigantische schade (vaak kill je een monster met 4 tot 6 van haar aanvallen). Polka is ook langzaam in het echo opbouwen, maar die neem je vooral mee voor het healen (ook haar latere damage spreuken doen het best goed).

    Twee healers op de normale difficulty is IMO overkill. Ik zou Polka of Frederic meenemen, maar niet allebei. Viola krijgt trouwens ook twee healingsspreuken; op level 15 de eerste spreuk als ik me niet vergis, dus die kun je ook nog laten genezen als het moet. Omdat normal difficulty over het algemeen best gemakkelijk is (sommige bosses zijn wel wat pittiger), is de volgende strategie heel effectief: zo veel mogelijk damage doen in zo'n korte tijd. Dood je een monster snel genoeg, dan kan hij jouw partyleden ook niet meer verwonden... toch?

    In Encore werkt dat wat minder goed; monsters doen daar echt teveel damage om te negeren. Zonder healers ben je dan continue afhankelijk van je healing items.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2007
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Las iemands tekst wat raar (Erg veel slaap tekort gehad) en zag dus aan dat er stond, Excuses
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2007
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Valt mee Tricker. Zo erg is het ook weer niet. Gewoon echoes opbouwen en rammen met een special. Af en toe een koekje voor heal eten en je bent klaar.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    He? Waar haal je dat vandaan? Quote uit mijn postje hierboven:

    "Twee healers op de normal difficulty is IMO overkill. Ik zou Polka of Frederic meenemen, maar niet allebei. Viola krijgt trouwens ook twee healingsspreuken; op level 15 de eerste spreuk als ik me niet vergis, dus die kun je ook nog laten genezen als het moet. Omdat normal difficulty over het algemeen best gemakkelijk is (sommige bosses zijn wel wat pittiger), is de volgende strategie heel effectief: zo veel mogelijk damage doen in zo'n korte tijd. Dood je een monster snel genoeg, dan kan hij jouw partyleden ook niet meer verwonden... toch?"

    EDIT: Oke, begrijp je al beter als ik de opmerking "Maar ik zie dat je dus best wel van tevoren moet weten wat je wil doen?" lees. Wat ik allemaal vertel is gekomen puur uit ervaring met ES. Ik heb normaal en Encore uitgespeeld, dus vandaar dat ik er zoveel over kan lullen. Normaal gesproken kom je daar vanzelf achter als je het spel speelt. Dus maak je niet te druk, tis echt allemaal goed te doen.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2007
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Hoezo dit? Die 2 characters verschillen toch juist veel van elkaar. Frederic heeft goede aanvallen van dichtbij, maar kan niet healen. Polka is goed in healen en heeft ook een paar sterke aanvallen zoals Nether Wave en Shooting Star (op level 20 dan). Ik kies gewoon de leukste characters in mijn party. Polka en Frederic vind ik cool en Viola vind ik gewoon een heel sterk character. Haar healing is nog een stuk beter dan Polka en ze doet erg veel damage. Allegretto en Beat vind ik een beetje aan de irritante kant, dus die twee laat ik tot dusver buiten mijn party
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Frederic heeft ook healing spreuken. Frederic is best krachtig, maar verdeelt zijn stats sterk tussen melee en magic en zal dus nooit het sterkst op een gebied zijn. Niet dat dat erg is natuurlijk. Hij is erg flexibel en handig in elke situatie, maar er zijn betere vechters en ook betere tovenaars. Polka is niet zo sterk in melee, maar haar magie stats worden bij elke level up ontzettend geboost. En tegen het einde van het spel heeft zij erg veel krachtige (misschien wel de beste) spreuken. Viola healt ook redelijk goed, maar Polka doet dit uiteindelijk beter (is maar goed ook, want magie is Polka's specialiteit).

    Eigenlijk zijn bijna alle characters op hun eigen manier goed, dus het maakt niet zoveel uit. Alhoewel... Beat heeft nooit echt zijn nut bewezen voor mij, maar dat is mijn mening. Foto's zijn handig, maar overbodig na een paar kliekjes (ik tel even Encore niet mee) en het snel opouwen van echo's kan ook door andere characters worden gedaan. Neem nou bijvoorbeeld dat irritante meisje met rood haar... was dat niet March? Bouwt echo's op als een gek en je krijgt haar vrij snel. Volgens mij zijn jullie daar bijna... als je tenminste die gevallen jongen hebt gevonden in dat berggebied.

    EDIT: Dat meisje met rode haar is Salsa, niet March.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2007
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    doen partymembers die niet actief meedoen in een battle wel xp op?
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    tot nu toe nog niet. Of het bij hogere party levels wel gebeurd weet ik niet. Maar t/m 3 iig niet.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ja, maar ongeveer 80% van wat je actieve partymembers krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2007
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ah beter. Haat het als ik een partymember niet gebruik en dan later in zijn thuisstad kom waar ik save voor een bossfight die hij niet aankan:p
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Er wordt gezegd dat je co-op kan, maar zie nergens in het menu de mogelijkheid staan. Of is dit een fout in het boekje?
     
  17. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dit kan. In Options kan je voor elk poppetje kiezen bij welke controller je ze wilt. Je hebt echter alleen deze coop in battles.
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dat is pointless :p
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mjah.

    Enigste 2 RPG"s die ik ken waar co-op leuk was waten Tales of Destiny en Secret of Mana
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Secret of Mana heeft co-op? Dat is toch met die 2D sprite battles? Nice, wist ik niet.

    Co-op in ES is hetzelfde als in Tales of Symphonia (zelfde makers ook)... alleen in de battles. Redelijk saai lijkt me dat voor de tweede persoon die alleen maar mee kan kijken als je met je mannetje rondrent en met iedereen praat .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina