Als ik me niet vergis kun je items de-equipen via de "Y" knop in het inventory scherm.
Je bedoelt in dat berggebied? Helemaal onderaan... dus als je nog niet op de bodem bent heb je nog ergens een touw naar onder gemist.
Probleem met Viola en Beat in je party is dat ze allebei sterker op ranged zijn en dat er dan maar 1 persoon overblijft die de tegenstanders tegemoet kan rennen en ze in melee tegen kan houden. Op deze manier rennen nog alle monsters naar je toe en verlies je al snel die grote damage bonus van Viola. En Beat is ook niet echt geweldig in melee. Ranged bouwt hij nog best snel echo's op.
Om eerlijk te zijn vind ik Beat maar een zwak character, in normale modus maar ook in Encore. Hij is alleen handig voor het maken van foto's (en na een paar foto's ben je al schatrijk en heb je dat niet meer nodig) en voor het opbouwen van echo's. Alleen... andere characters kunnen ook snel echo's opbouwen en doen nog veel meer damage ook. In Encore is Beat iets belangrijker, omdat je dan een aantal monsters moet fotograferen. Viola is echt extreem langzaam in het echo opbouwen, maar die doet dan ook weer gigantische schade (vaak kill je een monster met 4 tot 6 van haar aanvallen). Polka is ook langzaam in het echo opbouwen, maar die neem je vooral mee voor het healen (ook haar latere damage spreuken doen het best goed).
Twee healers op de normale difficulty is IMO overkill. Ik zou Polka of Frederic meenemen, maar niet allebei. Viola krijgt trouwens ook twee healingsspreuken; op level 15 de eerste spreuk als ik me niet vergis, dus die kun je ook nog laten genezen als het moet. Omdat normal difficulty over het algemeen best gemakkelijk is (sommige bosses zijn wel wat pittiger), is de volgende strategie heel effectief: zo veel mogelijk damage doen in zo'n korte tijd. Dood je een monster snel genoeg, dan kan hij jouw partyleden ook niet meer verwonden... toch?
In Encore werkt dat wat minder goed; monsters doen daar echt teveel damage om te negeren. Zonder healers ben je dan continue afhankelijk van je healing items.
Laatst bewerkt: 14 dec 2007