1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Secret of mana is op de SNES waar je aan het begin van het spel een waterval naar beneden valt en dan vast zit onderaan de rivier. Je kunt alleen weg komen door bosjes om te hakken dus zoek je naar een zwaard. Je trekt een oud roestig zwaard uit de grond wat een episch zwaard blijkt te zijn waarmee je praktisch de wereld verdoemt volgens je mede dorpsbewoners.

    Later kom je in je party een prinses en een boswezen tegen en vindt je verschillende wapens.

    Met de 2e controller kan je 1 van de 2 bijpersonen besturen.



    In Tales of Destiny )playstation 1 spel) kun je in 2e stadje in een grot een channeling ring vinden. Als je die equipped bij een character is de 2e controller om dat poppetje te besturen.

    In Tales of Destiny is zijn battles realtime side scrolling. Waarbij de computer normaal de overige party members bestuurt.






    Even over ES, vind het spel steeds leuker worden. Ben nog niet ver. Heb net voor het eerst 4 partymembers.
     
  2. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is vetter dan het lijkt. :cool:
     
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    huh? Zit er nou wel of geen co-op in de game? Volg het nu niet helemaal :confused: :x
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438

    Je moet echt eens wat beter leren lezen, tricker.

    Ik heb het straks ook al verteld, maar dan nog een keer: co-op is alleen beschikbaar in de gevechten, niet daarbuiten. Heb je twee controllers, dan kan een vriend meehelpen in de gevechten; hij neemt dan een mannetje over en jij bestuurt de andere twee. Het kan ook zijn dat je allebei om de beurt een mannetje bestuurt, ik weet het niet zeker.

    Buiten de gevechten kan je vriend niks doen en alleen toekijken hoe jij speelt.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben nu door Andantino's tunnels aan het rondrennen. Iedereen is lvl20+ nu. Heb nu ook 6 party members, maar blijf toch steeds terug vallen op Beat, Allegretto en Chopin. Polka is wel redelijk af en toe, Viola hanteer ik alleen in gevechten waar je echt de ruimte hebt om afstand te nemen en die Salsa heb je in een grot niks aan dus wacht tot er wat meer licht omgevingen zijn om haar nog een kans te geven.

    Die phil...kut ventje. Wilde hem al doodmeppen toen ik de berg af moest klimmen. Onderaan wilde ik hem pas echt doodschoppen.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik ben nu in Chapter 3, weer 3 nieuwe characters erbij. Ik ga niet zo snel met het spel. Vorige maand heb ik Chapter 1 gehaald en vandaag dus Chapter 2 gehaald. Ik word er niet helemaal door opgezogen, maar dat heb ik nooit bij RPG's. Het is niet mijn favoriete genre. Maar ik vind Eternal Sonata erg leuk en wil hem zeker uitspelen. Dat gevoel had ik niet bij Blue Dragon en Enchanted Arms. Het vechten zit leuk in elkaar en de graphics en de muziek zijn meer dan prima. Ik ben nu lekker in Chapter 3 bezig en die nieuwe characters hebben ook wel weer een paar leuke aanvallen
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik vond het sowieso leuker worden naarmate je verder komt in het spel. Straks in chapter ehhh... 5 ofzo heb je ieder character tot je beschikking en dan is het gewoon leuk je ideale team samen te stellen. Chapter 6 & 7 spraken mij qua opzet en verhaal erg aan.

    Elke maand 1 chapter Supremacy, dan ben je ongeveer in mei klaar. ;)

    EDIT: Over dat opgezogen worden door een mooie verhaallijn: een fatsoenlijk verhaal schrijven voor een spel is nog best lastig. En het is vaak ook nog een ondergeschikt kindje aan mooie graphics (waar veel tijd en geld aan wordt besteed).
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2007
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het verhaal zeker niet slecht, ik vind het zelfs heel aardig met die droom enzo. De characters hebben ook een persoonlijkheid, zodat ik ook meeleef met de personages. Ik geniet dan ook van de vele tussenfilmpjes. Dat zie ik altijd als een mooie beloning voor het spelen. Ik vind het altijd verfrissend om na een dungeon even lekker te kijken hoe het verhaal zich ontvouwd.

    Ik ga wel proberen om er iets meer tempo in te gooien. De laatste weken heb ik weinig ES gespeeld door Call of Duty 4. Ik kan RPG's nooit non-stop doorspelen, ik vind ze altijd leuk voor af en toe een paar uurtjes. Meestal trekt dat vechten me nooit zo, dat gevecht naar gevecht huppelen. Daarom leg ik een spel soms een paar weken opzij. En de gevechten in ES zijn op zich niet zo bijzonder, maar ik heb me er nog geen moment aan geirriteerd. Bij andere RPG's gebeurt dit wel snel bij me. Vooral bij RPG's waar je de tegenstanders niet ziet zoals in Enchanted Arms
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zo die cemetary ziet er sfeervol uit :eek: Vanmiddag eens even voor zitten. Vanacht was ik zo moe dat ik geen zin maar had in die gekleurde kaarsen zoeken.

    Het is me nu in 2 boss battles opgevallen dat ik met een team het veld werd ingestuurd waar ik niet mee wilde spelen. Dan toch winnen geeft een goed gevoel :D
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Tip: als je dat stuk met die kaarsen goed oplost vind je naast een goed harnas, ook een erg goed zwaard voor Allegretto.
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb net Viola erbij. Moet zeggen dat er in het verhaal een goed tempo zit. Ben nog maar een paar uur bezig en het verhaal wordt steeds interresanter. Vond bij Blue Dragon en Enchanted Arms het tempo van het verhaal nogal sloom.

    Vind trouwens dat Beat en Viola handiger zijn dan mensen ze omschrijven. Beat doet met met zijn special attack veel schade en bouwt meteen een combo op. Viola doet van dichtbij ook veel schade en heeft ook melee specials. Van dichtbij kan ze ook nog eens mooie combo's opbouwen
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hmm, ja Viola is ook sterk van dichtbij, alleen is ze nog sterker op een afstandje. ;)

    Als ik een balancing patch uit zou mogen brengen zou ik eerst haar zwakker maken, want Viola is echt te sterk af en toe. Zelfs in melee staat ze haar mannetje, om maar niet te spreken van de damage die ze van een afstand kan doen als je het richten goed onder de knie hebt.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    even vraagje over levelen: Ik ben nu in dat Fort met die schakelaars net nadat je Viola erbij hebt, en de meeste vijanden mogen eerder aanvallen dan ik.

    Ben ik dan underleveld? Want dat is meestal zo bij andere RPG's, als de vijand sneller is ben je underleveled.

    Maar ik heb totaal geen problemen met de poppetjes killen en voel mij sterk genoeg.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je bedoelt die ratten? Die zijn volgens mij altijd snel. Na een paar levels daar te hebben gehaald moet dat geen probleem meer zijn.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vind het wel steeds irritanter worden. Zit nu dus op dat piratenship en wil alles verkennen en doen. Wat dat betreft vind ik het fijn dat het dan linear is. Maar hier krijg je 3-4 wegen om af te lopen en dan moet je weer terug inclusief al die piraten onderweg.

    Weet iemand trouwens waar de sleutel ligt om die deur te openen?
    -edit-met een gelukje gevonden
    Ben nu in die berg met lava. Hopelijk duurt het niet lang meer. Ben het echt zat dat Salsa noch Polka fatsoenlijk hun beurt kunnen aanvangen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2007
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hoe bedoel je? Salsa is een van de snelste characters... dus als de tegenstanders steeds eerder aan de beurt zijn ben je serieus under-leveled.
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ze zijn niet sneller dan Salsa. Salsa mag gewoon de eerste 3seconde niet bewegen terwijl de teller loopt. En overal lopen zoeken maar geen items die haar die negatieve status geven. Dus ik proberen met polka. Precies hetzelfde. Zwaar irritant. Was pas op het moment dat je die sneeuwbergen in ging en nu nog in die bergen met lava.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2007
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Laat me raden: je hebt "skull's & bones"(of zoiets) equiped als harnas? Ik had dus precies hetzelfde en dat "bevriezen" lag dus puur aan dat harnas. Die piratenboss geeft een goed harnas weg, maar dat verlamt je wel de eerste paar seconden in een gevecht. En ik maar in het begin denken dat Salsa het echt ijskoud had en daarom niet wilde aanvallen! :+

    Normaal gesproken moeten je ventjes dus niet "bevriezen". Doen ze dat wel, dan heb je iets meegegeven waardoor dat komt. En het ligt vaak aan het harnas/wapen.

    EDIT: de status die dat veroorzaakt heet "stop".
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik had inderdaad ook al zo'n vermoeden. Maar ja later kwam ik in die berg een betere armor tegen voor de kou en toen was het opgelost :p

    Hoeveel hoofdstukken zijn er trouwens? Zit nu ergens in 5. In Ritardando moet ik die kerk in en in de kelder het 1 en ander oplossen.
     
  20. perfectbas

    perfectbas Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het spel sinds dit weekend en heb het nu ongeveer 4 uur gespeeld. Vind het echt een geweldig spel, super leuk om te spelen en een zeer leuk verhaal. Vind het zelfs leuker om te spelen dan mass effect en bioshock. Dus dat zegt wel wat.

    @ ashavan: Volgens mij zijn er iets van 7 hoofdstukken
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina