Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zeven hoofdstukken. In hoofdstuk zes en zeven heb je eindelijk de beschikking tot de volledige "cast", dus kun je je favoriete party samenstellen. Het laatste twee hoofdstukken vond ik qua verhaal ook het meest indrukwekkend. :thumbs:
     
  2. perfectbas

    perfectbas Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat raden jullie trouwens aan als team om vanaf hoofdstuk 2 te levelen. Speel nu met Retto, Polka en Chopin. Of kan ik toch beter Beat gaan levelen?
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Sommige zeggen dat Beat zwak is, maar in teamverband vind ik hem sterk. Speelde daarom met Alegretto, Beat en Chopin. Polka heb zelden tot nooit mee gespeeld.

    Later heb je een stuk dat je met Jazz, Alegretto en Falsetto speel. Claves vond ik niks. En ook de groep Chopin, Salsa, Beat had ik liever dan Polko in die groep. Of dat je met de groep Alegretto, Falsetto en Viola speelt. Viola was meer noodzaak dan dat ik haar echt in de groep wilde hebben :confused:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2007
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Speel gewoon met welke characters je leuk vind. Ik heb nog maar 5 characters maar vind ze allemaal sterk genoeg om mee te spelen. Vind er niet echt een zwak personage inzitten.

    Polka is ook goed. Haar speciale aanvallen zijn erg sterk. Als je iemand als chopin, beat, allegretto een goede combo laat opbouwen kan ze iemand bijna helemaal healen of een hele sterke magische aanval doen.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Magie in games is nooit echt iets voor mij geweest. Geef mij maar 3 gasten die meppen en 1tje die beetje healt ;)

    Salsa, Beat en Alegretto bouwen leuke combo's op :D
     
  6. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu net aan het begin van Chapter 3, moerasje al doorgelopen(ga strx nog een keer om wat te levellen).
    Retto en Ola zaten al op 24 toen ik begon in chapter 3, Jazz begon op 19 en Fals & Claaf op 18.
    Claaf is belachelijk zwak, dus die heb ik er maar uitgegooid, en ben bezig met Jazz en Fals wat te levelen, aangezien die beide characters ook flink sterk zijn. Verder heb ik Ola in de party, omdat die ze evt na wat battles mooi kan healen en gewoon het sterkste character in de game is. :9
    Ola en Jazz zijn echt zwáár overpowered imho. ;)
    Maar deze party van Ola, Jazz en Fals ga ik aanhouden zo lang als ik kan denk ik, hij bevalt me goed. _O_

    Salsa vond ik een prima character, beetje zwakke specials, maar ze bouwde erg snel echoes op though. Beato gebruik ik alleen maar in bossbattles om wat foto's te maken, Polka is me te zwak atm en Fredje had ik eerst steeds wel in m'n party, maar daar zie ik zo direct ook niet echt toekomst in. ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2007
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Falsetto is later een moordmachine IMHO. Bouwt redelijk snel echo's op en doet veel damage ook. Ze is helemaal geweldig met de "wherewolf choker", een item dat je later in het spel vindt. Ik heb heel lang met Jazz, Fals en Viola rondgelopen. Met de juiste items is dat een dream team qua damage output. Jazz is op een gegeven moment niet meer plat te krijgen, zeker niet met een "recovery orb" (geneest 20% hp's per ronde). Hij geneest dan meer dan dat hij verwond wordt in een ronde. :cool:
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Die genezing items zijn geweldig. Het hoofdstuk met dat cemetary. Viola en Falsetto verloren best veel health. Dus even zo'n 10% health per ronde item en gaan. Alegretto had die 10% op zijn zwaard zitten en ze heelde 800-1000health bij aanvang van hun beurt terwijl ze de ronde ervoor maar 600dmg hadden ontvangen ofzo :p

    Falsetto lijkt me ook snel echo's op te bouwen. JAzz is dan meer iemand die de opgebouwde echo's gebruikt met izjn massive output.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Idd. Jazz "voelt" ook sloom aan, maar zijn zwaard is lang. Je hoeft daarom vaak niet zo ver met hem te lopen. En als monsters bij elkaar staan kun je van die lengte nog gebruik maken ook. Ga precies in het midden staan en je raakt ze allemaal tegelijk (lukt ook met de andere chars, maar met Jazz gaat het echt simpel).
     
  10. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had geen zin om item trade chain te doen oid, dus ik heb Jazz die speed shoes gegeven, zo schiet ie tenminste een beetje op in een battle, hij komt al zo weinig aan de beurt, dan wil ik er wel het maximum uit halen. ;)
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Jammer, als je die trade chain wel doet hou je er ook nog een "power ring" aan over (+10% kracht). Drie keer raden aan wie ik die heb gegeven. ;)
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    wat is Trade Chain? De enige Chain die ik ken als je echo's boven de 24 zit en je 2x een krachtige special attack kan uitvoeren. Ging erg lekker in die battle onder het klooster in Ritardando. Met Chopin en Beat combo opbouwen, Salsa doet 2 special attacks. Haar tweede was dan die shadow waarmee ze meteen weer echo's tot 12 opbouwde hehe.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    is een quest waarbij je steeds items inruilt met NPC's om zo betere items te vergaren.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben ik nog niet tegen gekomen terwijl ik toch met elke npc spreek die ik tegen kom o_O
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    begint in het riool nadat je de bread gang verslaat.

    Je moet dan terug naar de dakloze kinderen waaraan je het brood gaf. 1 van die kinderen geeft je het start item voor de quest
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Die heb ik gehad inderdaad, maar wat daarna komt blijkbaar niet. Heb nu alle 9 personages compleet. Allen lvl 35-40 dus lekker sterk. Heb elke rij meteen ingedeeld met de teams die ik wil.

    1. Alegretto-Falsetto-Jazz
    2. Beat-Chopin-Salsa
    3. March-Polka-Viola

    Ben nu met dat geteleporteer bezig. Wat een gedoe :confused:
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Woot chapter 7. Ben in het land der doden. Kwam wat geld te kort dus weer even wat kiekjes geschoten met beat. Gaat rap opeens. 9000-14.000 per foto :eek:
     
  18. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Chapter 5
    17. In the back of the Ritardando Bakery (inside)
    18. On the side of the Ritardando Bakery (inside)
    19. In a treasure chest in Mandolin Church Tunnel
    20. In a barrel in the Baroque tavern wine cellar (must trigger Dolce fight first)
    21. From a merchant at the Celesta Forest entrance

    Chapter 6
    22. Cello Tree at Cowbell Heights

    Ik heb score pieace #20 gemist

    voor de Score Piece Collector achievement
    weet iemand of ik die later nog kan halen??
     
  19. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Score piece 20 kan je alleen in je tweede run halen.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je kunt 100% score pieces alleen in Encore modus halen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina