1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de uitgebreide post !, heb ik veel aan ;)
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik zit nu in Chapter 5. Sinds Chapter 4 kan ik niet meer normaal met Salsa vechten. Ze heeft dan zo'n donker wolkje om haar heen en ze kan de eerste paar seconden niet lopen. Ik dacht hierover wel gelezen te hebben in dit topic, maar ik weet niet wat ik moet doen om haar normaal te krijgen. Op dit moment kan ik kiezen uit 8 personages, dus ik heb Salsa nu niet nodig. Maar ik wil graag weten hoe ik haar 'normaal' krijg
     
  3. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens naar de wapens en armor die ze draagt, sommige daarvan geven negatieve statuseffecten.
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dit spel heeft toch 7 Chapters? Ik zit nu in Chapter 6, ik heb volgens mij bijna alle nummers van Chopin unlockt. Ik heb voor het eerst toch maar Polka uit mijn team gegooid, want ze krijgt gewoon geen sterkere aanvallen. Ik heb nu Falsetto, Viola en Frederic in mijn team. Dat is volgens mij wel een sterk geheel. Ik zit er alleen aan te denken om Frederic te vervangen voor Jazz, die is ook wel aan de sterke kant
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je zult ze nooit allemaal kunnen vinden omdat sommige muziekstukken Encore only zijn.

    Je zult je hierover verbazen, maar Polka wordt nog best krachtig later. Zij krijgt aanvallen die alle tegentanders (waar ze ook staan) raakt + healing voor iedereen in het veld.

    Desondanks heb ik haar toch uit het team gegooid. Jazz, Falsetto en Viola is echt een moordenaars team. Probeer Jazz items te geven die zijn kracht vergroten (hopelijk heb je nog die strength ring) + regenerate health (als het goed is vind je later een crown die je +20% health elke beurt geeft) + eventueel burst (nog meer schade). Jazz komt niet vaak aan de beurt, maar als hij mag ramt hij met gemak door alle tegenstanders heen. Zijn specials zijn wel een beetje onhandig.

    Ik hoop dat je het item "wherewolf choker" al hebt gevonden (of die nog vindt); deze levert dubbele echo's op, perfect voor Falsetto. Geef haar daarnaast ook een regenerate health ring (10% elke beurt).

    Op de normale moeilijkheidsgraad heb je voor Viola wat minder interessante items over (zeker als je de items die ik net heb opgenoemd al hebt gebruikt bij die andere twee), maar ik had haar uiteindelijk een regenerate health ring gegeven + burst item; als je haar dan ver genoeg van de tegenstander af zet doet ze echt gigantische damage.

    Met deze items kan je team bijna niet meer kapot. Volgens mij is je item keuze op de normale moeilijkheidsgraad iets beperkter, in ieder geval vergeleken met Encore modus, maar ik weet zeker dat je enkele van deze items in je bezit zult hebben / krijgen tijdens deze playthrough. Alvast een tip als je straks in de woestijn komt (chapter 7): blijf naar links / rechts lopen, dan wacht je een verrassing.

    Leuk dat je nou bij chapter 6 bent aangekomen; zelf vond ik chapter 6 & 7 het meest interessant qua verhaallijn.

    Succes! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  6. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dit is leuk om teweten! Toppie vent! :thumbs:
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Bedankt voor alle informatie. Maar ik heb jouw post net te laat gezien. Ik was vandaag in een Eternal Sonata bui, dus ik heb de hele dag zitten spelen. Ik zag licht aan het einde van de tunnel dus ik kon niet meer stoppen. Ik heb het spel een goed uur geleden uitgespeeld. Dus nu weet ik niet wat de verrassing is in Chapter 7 :'-( Ik heb de laatste 2 Chapters gespeeld met Falsetto, Viola en Jazz. Toen ik vanochtend begon had ik Jazz amper aangeraakt, die was ook maar level 27. Toen ik het spel uitspeelde was Jazz level 60 of 61. Die drie zijn werkelijk een fantastisch sterk team. Jazz had ook wel een paar sterke specials, ik gebruikte Heat Blade en Geo Blade. Daar kan je flink mee huishouden.

    Ik heb niet alle items gevonden die jij noemt, wel een paar. Ik had toch wel het idee dat ik rustig alles afzocht, maar blijkbaar heb ik toch een paar dingen gemist. Niet dat het veel uitmaakte, want het team was zo sterk dat ik niet meer in de problemen kwam. Qua verhaal heb ik zeker van het spel genoten, ook al snapte ik het einde niet voor de volle 100 procent. Ik snapte niet helemaal wat er gaande was tussen Polka en Frederic. Ik ben natuurlijk 3 maanden geleden met het spel begonnen, dus ik zal wel het 1 en ander vergeten zijn in de tussentijd.

    Dit is voor mij de eerste keer dat ik een 'traditionele' RPG uitspeel, ook al werk je niet met menuutjes. Ik heb wel een spel als Jade Empire uitgespeeld, maar dat wil ik eigenlijk niet eens een RPG noemen. Eternal Sonata is echt een leuk spel, dus ik wil ook met de Encore modus beginnen. Doordat ik het spel heb uitgespeeld, heb ik een savegame gekregen met de vraag of je het einde nog een keer wilt zien. Of je kan kiezen om een nieuw spel op te starten. Dat heb ik gedaan, dus ik begon weer met een Polka van level 1. Toen ik savede stond er een medaille bij mij savegame. Betekent dit dat ik nu met de Encore modus bezig ben? Want ik behield wel een aantal dingen. Ik ben nog steeds Party Level 5, zes nummers van Chopin waren unlockt en ik had nog een Hero's Crest die ik in Chapter 6 of 7 kreeg. Kan ik nu gewoon doorgroeien naar Party Level 6 of blijf ik level 5 waarmee ik het spel heb uitgespeeld?
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Leuk om te horen dat je hem zojuist hebt uitgespeeld. :thumbs:

    Ooh, die verrassing(en) in de woestijn waren gewoon extra spulletjes. Blijkbaar heb je het niet echt gemist, want je hebt het zo ook uitgespeeld. Maar heb je die Heroes Crest ook gebruikt in Chapter 7? Volgens mij niet, want als ik mij niet vergis unlock je party level 6 nadat je die dungeon waar je de Hero's Crest hebt gebruikt hebt uitgespeeld. Die heb je dus overgeslagen, klopt dat? Misschien iets om een savegame terug te pakken? Ik heb gehoord dat die dungeon verschroeiend moeilijk is op Encore modus.

    EDIT: Volgens mij krijg je hem ook nog ergens in Encore modus, maar kon je dus party level 6 dus ook al unlocken in de eerste playtrough. Ik zou alleen totaal niet weten waar je hem bij Encore modus krijgt.

    Je hebt gelijk, die medaille geeft aan dat je Encore modus speelt. In het begin gaat het nog, maar je zult merken dat de moeilijkheidsgraad flink omhoog gaat. Succes straks met die geiten. ;) Weet je zeker dat je aan Encore modus toe bent? Ik kan me herinneren dat je vaker hebt aangegeven je meer op je gemak te voelen bij een lagere moeilijkheidsgraad in games. En Encore modus is echt best pittig bij vlagen. Ik vond die Dolcy (of hoe die pirate boss ook heet) best irritant op de normale moeilijkheidsgraad... maar op Encore wilde ik een paar bijna het bijltje erbij neer gooien. Schrik niet als sommige bosses je mannetjes in twee klappen doodslaan en die Dolcy schoot meerdere malen Polka in 1 schot dood. No kidding. Goed blokken (en counteren als dat lukt) wordt erg belangrijk en je zult ook merken dat je nu stukken meer (resurrect) items gaat gebruiken. Ik wil je in ieder geval veel frustratie besparen... zeker als dat je spelplezier ten goede komt.

    Leuk dat ES je weer een beetje terug heeft gebracht in RPG land. Staat er straks weer een ander RPG op het menu? :)

    EDIT: Weet je zeker dat je met Encore door wilt gaan, dan kan ik je deze FAQ aanbevelen. Vooral het laatste stuk is interessant en beschrijft alles wat er in Encore Modus extra is te doen.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik zit net te kijken bij de achievements, daar zie ik inderdaad wat jij bedoelt. Toevallig had ik nog een savegame voor de draak waar je de Hero's Crest krijgt. Dus ik heb net die draak weer verslagen en ben terug gegaan naar Noise Dunes. Toen de hele tijd naar rechts gelopen waar ik de Hero's Gate tegenkwam. De rest zal ik even in een spoiler zetten.

    Dat is inderdaad een leuke verrassing, ik vind het wel leuk om die dungeon te gaan spelen om Claves weer tot leven te kunnen wekken. Er zitten ook nog een aantal achievements aan gekoppeld. Want ik vind het nogal suf dat je maar 120 punten hebt als je het spel hebt uitgespeeld op de 'normale' manier. En nu heb ik weer een reden om het spel weer op te pakken

    De Encore modus ga ik ook niet al te serieus benaderen hoor, gewoon af en toe proberen. Kijken hoe ver ik kom. Dit is echt de eerste keer dat ik met veel plezier een RPG heb gespeeld. Mede door de vele en lange tussenfilmpjes. Ik speelde maar steeds door voor nieuwe filmpjes. Normaal vind ik RPG's te snel saai worden, daarom had ik Eternal Sonata niet gelijk op de releasedag gekocht. Spellen als Final Fantasy, Enchanted Arms en Blue Dragon heb ik niet lang gespeeld. Een spel als Lost Oddesey koop ik ook niet door de random encounters. Dus voorlopig staat er geen RPG op het menu. Maar een nieuw spel van de makers van Eternal Sonata zie ik altijd zitten ;)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nice. Achter de ingang van die dungeon ligt trouwens nog een leuk item verborgen (mocht je daar nog terug kunnen komen). Die Mysterious Unison dungeon duurt trouwens nog best lang... en pak alvast maar het ruitjes papier uit de kast. D'r zit namelijk een erg irritant teleporter level in verwerkt. Mocht het teveel gaan frustreren, op Gamefaqs staan de plattegronden van alle levels.

    't Klinkt alsof een RPG zoals The Witcher wel iets voor jou zou kunnen zijn. Geen JRPG trouwens. Een succes op de PC en er zijn geruchten dat ie ook naar de consoles gaat komen.
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Okay, ga zeker even kijken voor dat item :) Ik heb even een klein beginnetje gemaakt met die dungeon. Op de eerste verdieping kom je gelijk een draak tegen waarmee je Party Level 6 unlockt. Dus op de eerste verdieping dacht ik "Oh, is dit alles". Op de tweede verdieping was het andere koek. Wat een gigantische verdiepingen zeg! Ik heb 2 Soul Shards verzameld, maar ik ben ermee gestopt omdat het zonder map nooit gaat lukken. Je moet echt wel een mapje bij de hand houden om alle items te kunnen vinden. Dus dat wordt zeker even op Gamefaqs kijken.

    De tegenstand is ook behoorlijk pittig in deze dungeon, een stuk moeilijker dan het gewone singleplayer avontuur. In een uurtje tijd vloog ik door mijn items heen, dus daar moet ik wel een beetje op letten. Als je niet goed blockt gaat het snel met je health. Ik heb Polka nog even gebruikt om haar aanvallen even te bekijken. Ze heeft nu inderdaad wat sterkere aanvallen waarmee ze alle tegenstanders aanvalt en alle partymembers geneest. Wat ik wel vervelend vind, is het gebrek aan savepoints. Alleen bij binnenkomst van de dungeon heb ik er 1 gezien. Toen ik wilde stoppen moest ik daarheen om even te saven. Maar goed, ik ben pas bij de eerste 4 verdiepingen geweest. Misschien dat er her en der toch nog wat savepoints te vinden zijn.

    Party Level 6 vind ik tot nu toe nog niet zo lekker werken. Dat komt omdat iedere keer die knoppen veranderd worden. Het voordeel is weer dat je lekker veel Harmony Chains kunt inzetten, maar dan druk ik weer verkeerd zodat ik er nog niks aan heb ;)

    Ik houd altijd mijn ogen open voor RPG's die mij aanspreken. Het grafische stijltje vind ik daarbij ook belangrijk. Eternal Sonata is precies de stijl zoals ik het graag zie. Ik heb wel gelezen over Tales of Vesperia (zoiets) dat is ook wel een RPG die mij aanspreekt. Ook al is het volgens mij nog niet bekend of die naar Europa komt. Maar goed, Eternal Sonata was ook alleen bestemd voor de Japanse markt. Dat hoorde ik de ontwikkelaar zelf zeggen op de Tokyo Game Show. Die is uiteindelijk ook naar Amerika en Europa gekomen.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Er komen geen savepoints meer. Maar je kunt na iedere verdieping terug teleporteren, saven en dan weer naar de hoogste verdieping gaan waar je was.
     
  13. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand eigenlijk al 1000/1000 bij Eternal Sonata ? Misschien dat ik hem binnenkort weer koop voor m'n 2e playthrough.
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nee, ik heb em al uitgespeeld maar moet nog 2e playthrough. Heb momenteel alleen geen zin. Wil eerst final fantasy XII en Devil may cry 4 uitspelen
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Oh okay, ik dacht dat je alleen steeds maar 1 verdieping omhoog kon.
    Want het is wel handig als je in zo'n grote dungeon even kan saven
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ja, volle mep 1000/1000 punten; eerst normale moeilijkheidsgraad en redelijk snel daarna Encore uitgespeeld.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja als je de 2e keer de cutscenes doorskipped duurt hij 3 uur korter.
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik zie dat de game nu €30,- kost bij de Bart Smit. Ik heb de demo best veel gespeeld, en vond het ook erg leuk. Aparte graphics, prachtig sprookjes sfeertje.. Kortom; deze ga ik halen. :)
     
  19. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gisteren ook gehaald, en heb tot nu toe nog geen spijt gehad van m'n aankoop. Het is zeker de beste jRPG voor de 360 :).
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja Anju je zegt het meteen goed.

    Het is de beste JRPG voor de 360, maar dat ligt meer aan het gebrek aan goede JRPG dan aan het spel.

    Als ik terugkijk naar de playstation 1/2en SNES tijd was het niveau een stuk hoger.

    Begrijp me niet verkeerd, ik heb Eternal Sonata met veel plezier gespeel maar ik vind het geen top RPG als je het vergelijkt met de breath of fire, final fantasy en andere series.

    Ik heb alle 3 de JRPG's gespeeld op de 360 (Blue dragon en Enchanted arms) en ze waren niet super.

    Wat ik trouwens ook raar vind is dat er wel JRPG's zijn maar geen Amerikaanse RPG's met dezelfde structuur.

    Een Oblivion of Mass Effect is wel een RPG, maar ik bedoel meer een spel met een turn based vecht systeem en echte encounters met monsters.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina