1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het volledig met je eens. Maar vooral de sfeer van Eternal Sonata spreekt me ontzettend aan. Fantastische, sprookjesachtige omgevingen en interessante personages. Wel hoop ik dat het verhaal een beetje diepgaand is.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Prima aankoop voor maar 30 euro. Koopje! :thumbs:
     
  3. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, die Dolce was wel best lastig zeg. Uiteindelijk is ook zij neergegaan, maar daar heb ik wel een paar keer "Game Over" gezien. .
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb hem net gehaald, zometeen even spelen! :b: Edit; Ik zit nu in Tanuto Village. Net een pracht van een intro gekeken, sfeervol muziek, echt prachtig allemaal. Nu ben ik benieuwd, op welke language hadden jullie hem staan? Ik gebruik momenteel Engels, maar als ik hem voor de tweede keer ga spelen op Japanese.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik vind de Engelse voice acting goed. Aangezien ik geen Japans spreek vind ik alle tekst op elkaar lijken. Ook vind ik in het Japans de stemmen veel op elkaar lijken
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heb hem (toevallig) ook gewoon in het Engels gespeeld en dat was goed te doen. Weinig storende stemmen ofzo. Alleen Beat en Salsa kon ik af en toe wat minder uitstaan, maar dat meer door hun character dan stem.
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik vond dat intro zo mooi en rustgevend! Een best wel zware stem maar erg prettig om naar te luisteren die vertelt over het dorp en de omgeving daar omheen. Moest wel even m'n bass wat zachter zetten want hij dreunde nogal door. Alleen toen kwam Polka in beeld, en die krijst nogal. :+ Ben nu trouwens in de Sewers, maar kan pas vanavond verder gaan. Tof spel! Echt een aanrader voor die prijs!
     
  8. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik de eerste jRPG waarin de Engelse stemmen daadwerkelijk te pruimen zijn.
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Die Engelse stemmen vond ik prachtig, ik heb totaal geen behoefte gehad om het op Japans te zetten. Die stemmen passen goed bij de personages. Zelf luisterde ik het liefst naar Frederic en Polka, alleen Salsa's stem vond ik een tikkie aan de irritante kant. En als je de intro kan waarderen, denk ik dat je de rest ook wel kan waarderen. Ik heb in ieder geval met veel plezier gekeken naar de vele filmpjes
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Salsa vond ik net zo'n Hillbilly uit "the south side of the missisipi"

    met een banjo en tuinbroek is het helemaal compleet :)
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik geniet echt van deze game. Ik ben nu net voorbij chapter 1: Raindrops en momenteel bestaat mijn party uit Polka, Retto, Beat, Frederic en de vrouw met de boog. Die is sinds kort bij m'n party gekomen. Daarna ben ik gestopt. Zij is overigens erg sterk, zeker handig voor op een lange afstand! Weet eigenlijk alleen niet wat voor party ik zal gebruiken. Ik zat te denken aan Retto > Boog meisje> Frederic. Maar ik heb dat healen nog niet echt onder de knie. Wat wel tof is dat als je een 32 star rating krijgt je met je special attack een korte cutscene krijgt.

    Morgen als ik thuis ben, lekker weer relaxed Eternal Sonata spelen. Top game!
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je hoeft je in het begin van het spel niet echt druk te maken wie je kiest.

    Je zal nog meer characters krijgen, maar in het verhaal splitst de party weleens en dan heb je toch een stuk of 4-5 om uit te kiezen.

    Ik heb in het spel bijna niet gegrind en gewoon alle vijanden op mijn pad doodgemaakt en met alle party members even veel gespeeld en ik was niet underleveled aan het einde van het spel.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb nu Chapter 2, Revolution met succes afgerond. Echt cool die personages Jazz, Falsetto en die andere chick. Ook echt leuk die humor tussen Beat en Salsa. Wie er nu meer weet en wie er langer is.. Leuk voorbeeld is het stuk op de brug dat Salsa vraagt om uitleg voor de ''Little Kid'' aangezien zij het 'wel' snapt. Daarna steekt ze haar neus in de lucht en kijkt vet arrogant. :D En daarna vertelt Beat wat hij ervan vindt met het Mineral Powder en het leger dat de king aan het opbouwen is. Echt tof! Ik zit nu overigens in het moeras.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Grinden is inderdaad niet nodig. Enige keren dat ik zoiets deed was zodat Beat foto's kon maken. Deze verkocht ik weer voor mucho dinero.

    Healing hoef je ook geen zorgen over te maken. Heb de hele game gedaan zonder er gebruik van te maken. Wat potions (4-6 group heals) waren genoeg tijdens gevechten. Als je goede chains opbouwt met Falsetto en grote broer van beat en dan afmaakt met Jazz ben je zo klaar met battles.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Daar ben ik nog niet. Nu had ik wel een filmpje gezien op Youtube waarin vrijwel elke speler 50k HP had en enorm veel damage deed, echt te ziek gewoon. Is dit een bug/cheat of heeft hij gewoon veel geleveled?
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zoveel damage doe jij straks ook met je mannetjes, mits je ze goed equiped. Gewoon door blijven spelen dus. ;)
     
  17. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Oef, die piraten die rondlopen in de Mysterious Unison zijn echt te sterk, die slaan mijn "hitsquad" (Frederic, Jazz, Falsetto/Viola) gewoon in een beurt naar de vernieling. :mad:
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Is dit spel beetje te vergelijken met Lost oddeysey?

    Denk dat ik dit spel er ook maar bijhaal zodra ik Lost Oddeysey heb uitgespeeld.
     
  19. perfectbas

    perfectbas Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Spel is totaal niet te vergelijken met lost odyssey. Andere gameplay, heel andere setting etc.. Is wel een zeer leuk spel om te spelen. Vind zelf nu ik LO speel LO beter. Maar Eternal Sonata komt op een goede 2e plek
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb LO niet, maar wat wel een dikke plus is, is dat je dit spel thuis kan co-oppen. Ontzettend leuk om te doen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina