Doed, er is een wezenlijk verschil tussen ethernet en usb. Als je usb gebruikt dan ben je altijd afhankelijk van je PC om een verbinding tussen je thuisnetwerk en je internet te maken. Of je moet een speciale router kopen die ook een usb poort heeft en zo'n router is alleen maar extra duur. Als je dan over een jaar of wat een nieuwe modem wilt kopen dan zit je met de gebakken peren want dan bestaan die usb modems helemaal niet meer en dan kun je je router gelijk in de papiervernietiger donderen. Advies: Gebruik de standaard spullen waar ze voor gemaakt zijn. UTP is gemaakt voor netwerkverbindingen. USB is gemaakt om PC randapparatuur aan te sluiten. Een kabelmodem is geen PC randapparaat. Een kabelmodem is een protocol- en media-omzetter (convertor) en is dus een netwerkcomponent. En netwerkcomponenten sluit je aan de standaard netwerkconnectoren en kabels. en dus gebruik je UTP. Als je eenmaal een afwijkende component hebt gekozen zit je daar voor altijd aan vast en daar krijg je gegarandeerd vroeger of later spijt van. Pejannl heeft dit jaar al 3 providers versleten en heeft nooit nieuwe spullen hoeven te kopen omdat ie standaard spullen gebruikt... Snappie?
spanks man! Leer echt veel dingen, utp is dus ethernet modempie als ik t goed begrijp Mn goede makker ben de electricien helpt me met t installen gaat goedes komen EDIT: Ik zit al weer met een nieuwe vraag, ben de man had t er namelijk over dat je met een router vaak ook je serversneheid regelt...hij heeft alleen nogmaar ervaring et netwerken aanleggen met server enzo...dus hij moest t ook nog opzoeken. Maar wordt je snelheid bijvoorbeeld gehalveerd over computer en xbox of kun je dat instellen want ik zou graag met bijde alles eruit halen wat erin zit...ik gebruik ze toch niet tegelijk
Als je er maar 1 tegelijk gebruikt denk ik dat je wel de volledige snelheid zal krijgen, maar als je beide apparaten tegelijk gebruikt moet de bandbreedte natuurlijk gedeeld worden.
Met een dure router kun je inderdaad vaak per apparaat regelen hoeveel bandbreedte ie mag gebruiken. Maar dan hebben we het wel over routers van 1000 euro of meer. Met een huis-, tuin- en keuken-routertje van max 200 euro kun je dat niet. Met zo'n router wordt de volledige bandbreedte verdeeld over de aktieve apparaten. Stel je hebt tegelijkertijd twee PCs en een XBox aan staan. De ene PC doet niks, de andere PC doet een beetje browsen en de Xbox staat zwaar te UC-en. Dan krijgt eerste PC dus helemaal geen bandbreedte want hij doet immers nix. De 2e PC krijgt af en toe de helft van de bandbreedte (als er een pagina met plaatjes binnenkomt). De xbox krijgt de rest. Als je zestienduizendtweehonderdvierennegentig computers aan hebt staan die allemaal niks doen dan gaat de hele bandbreedte naar de Xbox. in dat geval heb je dus alleen maar zorgen om je stroomrekening. Of je belt me gewoon even op. Dan neem ik er tweehondervierennegentig mee; dat scheelt jou een hoop schrijfwerk ("Hoeveel computers heb jij?". "Euh, ja... Ik had er zestienduizendtweehonderdvierennegentig maar gelukkig heeft Pejannl er tweehonderdvierennegentig meegenomen zodat ik er nu nog maar zestienduizend heb.") en natuurlijk een hoop stroomkosten
ik heb adsl van planet internet genomen, nou zegt die kerel dat ik het beste voor een ethernet modum kan kiezen maar dan moet ik wel een ethernet kaart hebben, hoe kan ik dit zien?? alvast bedankt
Aan de achterkantzijde van je PC. Daar zit zo'n connectorgat waar je zo'n platte modemsteker in kunt steken, maar dan wat breder. Een ethernet connector heeft acht van die koperen streepjes naast elkaar en als je naar je PC kijkt zie je daar dan ook een rechthoekig gat met 8 koperen kontaktjes naast elkaar. (Of je kijkt gewoon of er een RJ45 plug in je PC past, maar dan moet je wel weten wat een RJ45 plug is... /edit: Kijk hier maar eens: http://www.nullmodem.com/RJ-45.htm
o.k. voor de zoveelste keer bedankt pejannl en fardo, ik begrijp dat het voor jullieallemaal een beetje logisch is. jullie hebben me al vaak goed advies gegeven, nu weer thanx
Bloemen naar: XboxWorld tav de Lan/Live mods p/a 192.168.0.1 Nederland Dan komt ie altijd aan. Niet naar 172.0.0.1 sturen, want dat is het adres van Fardo als ie in zichzelf zit te mompelen.