Eh ja dus? Die levels hoeven toch helemaal niet in de Cube en PS2 versie te zitten? Wij krijgen toch ook gewoon voor 60 harde euro's maar 10 levels? Stel nou dta je geen Xbox Live hebt? Dan krijg je dus eigenlijk niet wat je eigenlijk zou moeten krijgen voor die 60 euro.
anders verkoop je mensen toch een half spel??? denk ik. Ik heb een xbox en een gc, stel dat sc nou op allebij de consoles te gelijk kwam zou jij toch voor de xbox gaan als je daar de xtra missies wel kan downen en je bij de gamecube aan de bestaande missies vast zit (nu staan die missies er wel op maar daarvoor komt ie ook later uit voor de cube). Ik denk dat ik nie de enige ben die er zo over denkt!!
O, bedoel je het zo. Ja, da's inderdaad vrij naai. Wij worden 'bestraft' omdat onze console technisch het beste is. Ja, de developer dacht waarschijnlijk van 'we zijn al binnen door de Xbox versie en die levels hebben we nu toch al, laten we ze er maar bij stoppen'
maak anders een nieuwe threat over het nut van downloadeble contents op xbox live dit gaat helemaal nie meer over exclusiviteit
Ik zie het nut van downloadable content wel in, alleen JIJ maakt er een vaag probleem van. Ik vraag me af of je je argument nog komt verdedigen of het er bij laat liggen en erkend dat het shit was
sorry maar begrijpen we elkaar nou verkeerd ik zeg toch dat downloadeble contents wel goed zijn dat het beter is als je iets kan downen. maargoed het zal wel een misverstandzijn ik zal voortaan duidelijker zijn ok...
Maar waarom zou de Cube versie dan dus langer op zich laten wachten? De Cube en PS2 versie hebben gewoon downgrading nodig, en daar gaat ook tijd in zitten.
Kep GTA op de PS2 gezien. Het lijkt me een leuke game, weer eens wat anders, maar de graphics op de PS2 zijn inderdaad totaal but. (tikvoudje?) Zo'n game verdient het eigenlijk om ook als speciale Xbox versie uit te komen. Maar zoals ik al schreef, ik verwacht dan niet dat ze betere graphics maken, maar eerder dat ze een kale portering naar Xbox maken met de grafische kwaliteit van de PS2. :r Dus dan maar geen GTA. Daarvoor in de plaats schitterende games als Halo, SC, en vele andere uitstekende games. Ik had tijdens Kerst kennissen op bezoek die een PS2 hebben. "Oh, wij hebben ook Crash. Mag ik dat spelen?" Kep geen nee gezegd. Ze zaten met open mond te gapen toen ze Crash zagen op de Xbox. Om de pijn nog even in te wrijven heb ik dan ook maar wat filmpjes van DOA3 laten zien. Volgens mij gingen ze jankend naar huis... (Nee, niet echt, maar wel stevig onder de indruk...) Voor mij hoeft M$ geen hoger marktaandeel dan pakweg 30-40% te krijgen. Geef mij maar console- en games makers die op hun tenen moeten lopen, veel exclusiviteit, consoles met eigen specifieke kwaliteit, een fikse portie concurrentie (euh... nog beter TWEE porties...), en helaas dan ook de daarbij horende hogere prijs. Maaaarrrr.... Ook Super Vette Games!
nja moet wel blijven, alleen zou ik graag games als FF,GTA etc op de xbox zien en misschien andersom. maarja het kan niet zo lopen niet goed voor welke console dan ook... of Microsoft of Nintendo of Sony alles moet opkopen(Rare anyone ) maar dat zal nooit gebreuren.. stel dat MS opgekocht zou worden ...*niet aan denken
wouter, Ik snap nie precies wat downgrading is hoor maar als je daarmee bedoeld dat je contents kan downen heb je zelf je vraag al beantwoord.
Nee, met downgraden bedoelt hij dat Splinter Cell aangepast wordt aan de capaciteiten van de PS2 en GameCube, want die zijn minder krachtig (understatement )
Met downgraden bedoelt ie dat, om een Xbox game geschikt te maken voor een PS2, je eerst al het moois uit de game moet slopen omdat dat op de PS2 toch niet werkt. Dus van high-res graphics maak je een systeem wat de Teletext graphics benadert, van het 5.1 geluidssysteem maak je een oud 78 toeren plaatje en hoppetaa! Zo converteer je een Xbox game naar een PS2. Noem de PS2 dus maar gewoon een soort console voor kapotte Xbox gamez. euh... offtopic?...
Re: Re: exclusievieteit een einde aan komen !? ow downgraden is dus het tegenovergestelde van upgraden haha slim hoor. ok bedankt voor de uitleg. Maar ik denk toch dat het ook een beetje (niet helemaal) door die contents komt. Want iedeen die het spel koopt wil toch alle levels maar nogmaals bedankt voor de uitleg
Woutre, (dat is Wouter op z'n Engels) Wat Focus oorspronkelijk trachtte te zeggen is dat de Xbox games niet meteen helemaal af hoeven te zijn omdat je achteraf via Xbox live (of via gewone downloads) de extra levels/mogelijkheden alsnog in je Xbox kunt krijgen. Men zou bijv. achteraf een bugfix voor TS2 kunen releasen waardoor het gezeur over de bugs (ik heb er nog geen last van gehad) wordt opgelost. Die mogelijkheid heeft men voor de PS2 en de GC niet (tenzij je extras koopt) en dus moeten games voor die consoles meteen "af" zijn. Aldus zou het einde van 'exclusiviteit' betekenen dat games langer op zich laten wachten. Zo lees ik het commentaar van Focus. Merk op dat ik het daar helemaal niet mee eens ben. Eerstens verwacht ik voor 60 of 70 Euro een foutloze game te kopen. Dat is nogal geen bedrag, zeg! Een argument van 'dan kun je achteraf een verbetering downloaden' vind ik lulkoek. Als je iets verkoopt voor zo'n prijs dan heb je er maar voor te zorgen dat het foutloos is. Tweedens heb je voor de Xbox nog steeds een extraatje nodig om die bewuste bugfixes in je systeem te krijgen. Een internet verbinding en een netwerkaansluiting tussen PC en Xbox, om maar eens wat te noemen. Hoe lost men dat op voor mensen die dat niet hebben? Die moeten dan maar met de brokken zitten, zeker. Niet acceptabel, dus.
Ik kan me niet voorstellen dat ik hier heb gezegd dat ik graag 70 euro betaal voor een halve game en dan fijn upgrades te downloaden (en te betalen).
exclusiviteit werkt heel erg goed. ik had bijna een ps2 gekocht omdat ik gta vice city perse wilde hebben. en ik weet zeker dat ze exclusiviteit blijven houden, want bij microsoft willen ze dus echt wel winst maken, en ze maken niet zoveel winst, als ze games niet xbox only maken. en ps2 is dus echt geen console voor kapotte xbox games gta3 en vice city anyone?
goed, dan houden wij tenminste Halo en PGR. Dit zijn voor mij games waarom ik de xbox heb gekocht. Helemaal om halo omdat het gewoon een goede shooter is maar ik vind bij andere spellen dat ze wel multi platform mogen worden zoals GT3