Ik vind het behoorlijk dwaas dat Leisure suit Larry verboden is in Australië. Zelf heb ik het spel (nee, ik ben geen zielig pubertje, reviewverplichtingen)
Toegeven, het is niet het meest vrouwvriendelijke spel ooit, maar verbieden vind ik toch een stapje te ver gaan. Wat humor kan toch geen kwaad? Zeker over the top humor zoals in Leisure suit Larry kan niemand kwetsen.
Tja, seks in games, vreemd dat het zo weinig voorkomt. Het televisiemedium wordt verzadigd door seks op televisie, maar in games komt het amper aan bod.
Klein voorbeeldje hoe seks in games best vermakelijk kan zijn én tevens ook een functie kan vervullen: GTA 3/VC Hier kan je hoertjes opscharelen, tijdens een beurt stijgt je health weer. Leuk bedacht toch? Tja, dat je niets van de hele actie ziet, stoort me toch niet echt hoor. Ik heb nu niet bepaald de behoefte om te zien hoe Tommy met z'n broek tot op z'n knietjes zit. Ach, rond seks zit om een of andere reden nog een hemelsgroot taboe. Seks is een basisbehoefte. Maar 't is niet omdat ik die behoeftes heb, dat ik wil zien hoe iemand anders dat doet. Zo pas ik ervoor om te zien hoe iemand een boterham met choco binnenwringt, zo pas ik er ook voor om te zien hoe iemand aan seks doet. 't Is allemaal hetzelfde met al die basisbehoeftes: iedereen doet eraan, maar niemand wil zien hoe. Niets mis mee wat mij betreft
Laatst bewerkt: 8 dec 2004