1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Expliciete seks in Xboxspellen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Netwin, 19 nov 2004.

  1. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik bedoel echt low pixel
    2d-style
     
  2. Robbiertje

    Robbiertje New Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komt een Playboy game van Ubisoft _O_
    Ik weet niet wanneer maar daarin zitten goede graphics *)
     
  3. Ninto

    Ninto Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    2
    JAJAJA, het wordt steeds gekker met jullie. Nog ff en iemand wilt een machine geweer onder z'n console en als je dan beschoten wordt in het spel, vliegen er echte kogels door je kamer!
     
  4. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Iets wat jammer is van het taboe rond seks is dat het nooit als "verrassing" in een game kan zitten. Een game waar het in voorkomt is meteen een seksgame en seks is meteen het doel. Het zou een bijzaak moeten kunnen zijn in een spel. Net zoals dat je personages ziet eten bijvoorbeeld.

    Zoiets als dat je in Shenmue 2 kon gaan werken, en daarbij echt die dozen moest sjouwen was toch erg verrassend, erg interessant? Zoiets kan je in een spel opnemen als je het verzint als ontwikkelaar. Iets seksueels niet. Maar iets gewelddadigs weer wel. Iemand slaan is heel geaccepteerd in spellen. Of ergens op schieten. Het strelen van iemand bijvoorbeeld niet, terwijl dat niet eens iets heel heftigs is.

    Iets anders, neem drankmisbruik. Dat wordt meestal niet gecensureerd in spellen. Neem Fable, de seks is achter een zwart scherm, de dronken mensen niet. En het hebben van seks zoals in Fable is toch niet slechter dan dronken worden?

    Veel mensen zeggen dat veel computerspellen gewelddadig zijn. En dat zou slecht zijn voor de maatschappij. Maar is het niet andersom? Komt het niet omdat er een veel minder groot taboe op geweld is dan op andere dingen dat geweld oververtegenwoordigd is in spellen? Zeg als jongen dat je moest huilen bij de film Artificial Intelligence als dat zo was, dan wordt er meteen lacherig om gedaan door veel mensen. Maar voor het spelen van shooters hoef je je weer niet te schamen. Zoiets is er ook in mindere mate met angst. Zeg dat je spanning voelde tijdens een potje capture the flag en er is minder mis dan wanneer je zegt dat je bang werd toen je Silent Hill speelde.

    Er is niet alleen terughoudendheid rond seks maar ook rond andere dingen zoals veel lichamelijke functies. Neem bijvoorbeeld toiletbezoek. Oorlogsspellen worden steeds realistischer maar de soldaten in spellen hoeven nooit te eten of naar de wc. Noem het als feature in een spel en iedereen moet lachen. Maar dat is eigenlijk raar toch? Je hoeft nu alleen maar aan munitie te denken. Maar eten, drinken en toiletbezoek is toch ook belangrijk voor een soldaat en kan toch ook als spelelement worden gebruikt? Stel je maar eens een spel voor dat steeds rotter bestuurd tot je wat eet, waarbij je op moet letten wanneer omdat je ook rekening moet houden met een eventueel bezoek aan het toilet. En als je te veel eet is het ook niet goed.
     
  5. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een hele goede opmerking! Inderdaad, hoe zit het met pijn? Wat je zegt is wettelijk niet toegestaan, maar een controller die je een schokje geeft als je geraakt wordt in een shooter of zoiets kan en mag waarschijnlijk wel.
     
  6. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Sterket nog, dat zou supervet zijn! Dan krijg je zo'n schokje als je geraakt wordt. In de toekomst kun je dan waarschijnlijk zo'n pak aandoen, dat je een schokje krijgt waar je ook echt geraakt wordt... Dat zou echt vet zijn. Dan moet je natuurlijk zo'n bril op enzo en dan loop je op zo'n band door een level met je pak aan... Ik denk dat het allemaal heel anders gaat over 10-15 jaar:)
     
  7. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou echt supervet zijn! Nog verder in de toekomst heb je dan waarschijnlijk zo'n pak aan dat je echt een schokje krijgt waar je geraakt wordt... En dan nog ff zo'n bril op en dan loop je op een soort lopende band door het level heen... Wel kicke, ik denk dat het niet eens meer zo lang gaat duren voordat dat soort dingen gaan gebeuren :) Jaartje of 10-15. Echt niet stoppen met gamen op m'n twintigste, gewoon lekker doorgaan tot een jaartje of 50-55 :p

    Beetje offtopic nu, maar goed...

    Sorry, dubbelpost... Hij gaf een error, maar had hem dus al wel bewaard...
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2005
  8. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af op welke console het eerst een groots opgezet spel uitkomt waar seks een normaal onderdeel van is. Dus geen spel wat gemaakt lijkt voor de budgetbak. Geen spel waarin het gecensureerd, ontweken of lacherig gebracht is. Geen spel dat alleen maar over seks gaat, maar bijvoorbeeld een rpg waar het op dezelfde manier in voorkomt als de andere dingen die er in voorkomen.

    Bijvoorbeeld als minigame zoals je dozen kan sjouwen in Shenmue of kaartspellen kan doen in Fable. Of dat je door een stad kan lopen en in een kamer terecht kan komen waarin het toevallig gebeurt. Net zoals je nu bijvoorbeeld personages kan zien eten of slapen als je een huis in gaat in sommige spellen.

    Zo’n spel zal waarschijnlijk veel aandacht krijgen en het imago van een console veranderen. Ik vraag me af wie er het eerst mee komt. Misschien wel Microsoft op de Japanse markt. Er is ook een Kasumi knuffelkussen geweest in Japan. (Lees dit artikel of kijk onderdaan deze pagina)
     

Deel Deze Pagina