1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

externe harde schijf is gewist

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door finn06, 16 jul 2014.

  1. finn06

    finn06 New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb gezocht op het forum maar kan helaas niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
    Mocht deze vraag niet hier thuis horen, dan gelijk mijn excuses!

    Mijn zoon heeft een tijdje het spel gta gespeeld op de xbox 360 en mijn man heeft hiervoor onze externe harde schijf aangesloten op de xbox.
    Gisteren wilde ik wat foto's opzoeken die op deze harde schijf staan maar wat blijkt nu… .. De hele externe schijf is leeg. Met uitzondering van xbox bestanden.
    Eerlijk gezegd nogal een klein drama aangezien we nu al onze foto's kwijt zijn.
    Is er iemand die een idee heeft of we de bestanden met foto's nog terug kunnen krijgen?
    Alvast bedankt.
     
  2. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit hoort eigenlijk hier niet thuis maar bij de categorie PC - Algemeen ofzo iets ;)

    Maar wat je kan proberen is een recover programma's genaamd Easy Recovery of iets in die richting. Maar zonder dit soort programma's ben je alles kwijt iig.

    Hier ook een kleine tutorial met het programma "Recover my Files" http://blog.pluralsight.com/data-recovery.

    Ik kan niet noch XBW verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele verdere schade en / of verlies van data. Dit is compleet op eigen risico.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2014
  3. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Volgens mij formatteert de xbox360 bij een eerste gebruik de harde schijf eerst. Maw, you are screwed.......denk ik.
     
  4. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jup, alles wat op een HDD stond wordt eraf gegooid voordat je de schijf kan gebruiken op de 360.
     
  6. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Je kan het programma Recuva van Piriform downloaen. Als deze niks meer kan vinden dan zullen andere freeware programma's t ook niet vinden en ben je alles dus kwijt.

    Laat dit een harde les zijn en zorg altijd voor een backup!

    Verstuurd vanaf m'n Batmobile
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Klopt en hier wordt je ook gewoon voor gewaarschuwd voor je het doet op de Xbox360, dus er hier gewoon niet goed op gelet. Volgens mij wordt de schijf ook nog naar een andere file system geformatteerd, ik weet niet of je dan nog de verloren bestanden makkelijk terug kan halen.

    Overigens zijn er ondertussen genoeg opties aangedragen dus ik denk dat TS voorlopig wel even zoet is.
     
  8. finn06

    finn06 New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Een harde les was het wel dus voortaan kijken we wel uit met dit soort dingen.

    Het probleem lijkt inmiddels opgelost door een behoorlijk ervaren computergenie en tevens fan van de xbox.
    Alle foto's zijn iig terug gevonden. De rest van de bestanden op de externe harde schijf doen we een andere keer. Het ging ons namelijk het meest om de fotóbestanden.

    De xbox heeft geen waarschuwing gegeven trouwens....
    Nog een keer een andere externe harde schijf eraan gehangen (na een back up van de gegevens die hierop stonden) en wederom alles eraf zonder waarschuwing.
    Bedankt voor al jullie reacties!
     
  9. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Apart, volgens mij krijg je namelijk wel degelijk een waarschuwing dat de harde schijf geformatteerd moet worden en dat je hierbij je bestanden verliest. Is voor mij echter al een tijdje geleden, maar dit stond me bij.
     
  10. kokswijk

    kokswijk New Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan bevestigen dat je altijd die melding hoort te krijgen. :)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Deze melding krijg je:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina