1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] F1 2016

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 27 mei 2016.

1. Sander1940

Sander1940 Active Member

Leuk Bevonden:
    42
    Speel met TC op medium. Zonder is met controller bijna niet te doen (althans voor mij) schroef wel steeds de AI van de tegenstanders op iets omhoog. Ben begonnen op medium, toen hard en nu op expert. Kwalificeerde met Renault op hard P3, niet echt realistisch dus de AI iets omhoog.

2. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Zit al een uur te kloten met de controls. Krijg de GEAR UP maar niet aan het werken met mijn G29 wheel. Paar 100x geconfigureerd maar werkt niet. Ik doe volgens mij niks verkeerd met die start (gear up in houden en dan onder het correcte RPM loslaten)... De rest (waaronder GEAR DOWN) werkt wel gewoon. Jammer dit. Morgen nog maar eens proberen.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heerlijk. :)

B Tender vindt dit leuk.
  4. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Game draait een stuk beter tov 2015.
    Veel minder screen tearing en veel minder blury.
    Terwijl het nog steeds maar op een 900P resolutie draait. (zal blij zijn als de Scorpio er eindelijk is)

Laatst bewerkt: 20 aug 2016
  5. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Gisteravond alsnog prima vermaakt met de game! Moest gewoon even wennen.. Speel nu Pro Career met McLaren, maar rijd al top 10. Merk dat ik kwa R&D redelijk wat terrein goed maak op de sterkere teams. Zullen zij ook nog updates doorvoeren tijdens het seizoen?

6. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ik kom er maar niet wijs uit. De GEAR UP doet het gewoon niet. Als ik hem inhoud bij de manual start dan herkent hij hem, maar als ik hem dan bij groen licht loslaat terwijl ik genoeg gas geef, komt hij niet vooruit. Alleen GEAR DOWN werkt dan. GEAR UP doet totaal niks. Settings kloppen gewoon.

Ik kan wel gewoon gaan rijden met een hand op het toetsenbord om met CTRL en Z te schakelen. Dit werkt wel gewoon maar is niet de bedoeling natuurlijk..

Zie hier:

hier stel ik de flappen in.

Of doe ik echt iets fout??

Laatst bewerkt: 20 aug 2016
  7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Vergeet je niet de clutch? (Koppeling)

Bij jou blijft namelijk 'RELEASE THE CLUTCH' linksonder aanstaan. In die Youtube video hierboven niet.

8. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Er is geen clutch in het spel toch? Zie ook op instructiefilmpjes dat je de GEAR UP moet inhouden. Die dient dan als een soort van clutch. Er zijn ook geen settings voor een clutch pedaal.
    Je ziet trouwens ook in het begin effe dat ik die inhoud, en dan staat er 'hold clutch', dus dat ik hem moet vasthouden. Dus hij herkent hem wel..

9. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Dus als ik die 'clutch' (= GEAR UP) dan loslaat gebeurt er helemaal niks. Dat is het probleem. Daarna werkt GEAR UP ook gewoon niet. Hier misschien wat duidelijker:

10. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Is de AI in dit spel zo dramatisch of speel je op een laag niveau?

Beetje nep dat iedereen achter je gewoon vrolijk door je auto heen ramt alsof je er niet staat...

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Lijkt inderdaad iets met je clutch vandoen te zijn, hij staat gewoon netjes in de versnelling verder. Als je bij het controller-schema nog verder naar beneden scrollt heb je nog meer control-opties misschien, of onder gameplay wellicht iets als 'auto clutch' (voor de start)? Hoeveel pedalen heb je?

12. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    De game nu ook binnen en een paar uur er op zitten. Ik speel eigenlijk nooit race games en dan is deze game best pittig. (Speel met controller)
    Graphics vallen een beetje tegen alleen in de regen ziet het er goed uit vind ik. Wel leuk om stapje voor stapje alles wat moeilijker te zetten voor je.

Had op begin al moeite met alles op de makkelijkste setting, nu eindelijk de brake assist uit gezet en de racing lijn alleen nog aan staan in de bochten.
    Tegenstanders inmiddels op hard gezet wat een leuke uitdaging geeft, merk wel dat je steeds iets beter word en dus iets uit kan zetten of moeilijker kan zetten.

Bij de pitstop moet je onder de 80km per uur binnenkomen? Volgens mij rijd ik gewoon steeds te hard binnen maar ik krijg hier geen straf voor? Bij bochten afsnijden wel, haha.
    Wat me trouwens ook opvalt is dat de AI best wel aggressief is soms heb je hem er langs staan en nog sturen die fuckers in waardoor ik eraf gebeukt word. :p (Het was geen rosberg)

13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik had gisteren halve ronde voor de vlag lekke band linksvoor...... Hoe zuur. En ik had nog wel zo netjes rustig gedaan. Wel keertje tik gehad. Hoop dus dat het door het laatste komt.
    Is er trouwens een manier om tijdens de race te zien wat de schade is?

14. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    3 pedalen. G29 stuur.
    Denk dat ik de game maar eens overnieuw ga installeren, het laadscherm voordat de race begint hangt bij mij ook altijd vast. Alleen het beeld, ik kan wel gewoon op een willekeurige toets drukken om verder te gaan.. :confused:

15. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb 'm net ook maar gekocht. Hij is nu aan het installeren, ben benieuwd :D

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    AI is wat mij betreft in ieder geval zo dramatisch. Raggen rustig door je heen als je een iets andere lijn rijd. Ook al gehad in quick race op 25% dat ik moet pitten maar de helft van het veld niet. Dat ik fuel strategie moet volgen maar de AI niet, dat ik een penalty krijg voor cutting a corner terwijl de AI vol in mij ramt. Wat mij betreft heeft Codemasters wederom een middelmatige F1 titel afgeleverd. Hij loopt wat soepeler dan F1 15, maar ik zie weer dezelfde bs/bugs terug komen. CM heeft niets geleerd van Dirt Rally.

17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Spijtig, als AI inderdaad zo crap is laat ik deze game toch liggen.

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Misschien beter om even wat reviews af te wachten.
    Ik heb het spel vandaag opgehaald en na 10 minuten spelen kwam ik al dezelfde ergenissen tegen waardoor ik F1 2015 nauwelijks heb gespeeld. Dirt rally vond ik echt geweldig, een enorme stap de goede richting weer op. Dus ik verwachtte/hoopte dat CM dat met F1 2016 ook zou doen en daar leek het eigenlijk ook wel op in eerste ervaringen, trailers e.d.. Mijn ervaring echter tot nu toe is niet positief.

19. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Ik pas me wel goed aan als max zijnde, barcelona winnen en crashen op Monaco.. Lastige track!

20. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Eindelijk. Game overnieuw geïnstalleerd, settings gereset, niks werkte. Maar na een nieuwe save file aanmaken doet hij het gewoon. Damnnn.

Bidle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina