1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

F1 Career Challenge

Discussie in 'Algemeen' gestart door XTM, 25 jun 2003.

1. Metski

Metski RelaX-BOXer

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het mee zeker mee eens. Ik had hem gehuurd bij Videoland en ben van ellende teruggegaan en zei dat hij het niet deed, want ik vond het zelfs zonde van mijn 4 euro. Het idee is misschien wel leuk, maar het is gewoon enorm slecht uitgewerkt. De auto rijdt echt zwaar bagger en dan die GFX, echt schandalig dat ze zoiets uit brengen. Ik had op de N64 ook een F1 spel die reed stukken beter en zag er net zo, of misschien wel mooier uit als dit spel.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    is ie op de xbox ook al zo slecht, damn, dan haal ik hem niet, op de pc scheen ie wel aardig te zijn, maar dan maar geen f1 op mn xbox:'-(

3. WeeGee

WeeGee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verstandige keus...
    Ben zelf ook al sinds de xbox op zoek naar fatsoenlijke f1 game maar helaas nog steeds zonder succes

4. McLaren

McLaren Kimi rulez 2003

Leuk Bevonden:
    0
    De pc versies van EA's f1 games zijn allemaal top en ook pure sims, ik versta niet waarom ze dan voor console zulke bagger-belachelijke-saaie arcade f1 games maken...ze moesten gewoon GP4 uitgebracht hebben...pure F1 fun

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    damn, heb trouwens ff geleden in mediamarkt ff f1cc gespeeld, weet niet zo heel goed meer erover, maar was dacht ik nog wel wat mooier dan de gc versie, maar als ie echt zo slecht is haal ik m zeker niet! erg zonde

6. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    jammer.......

7. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Wat een negatieviteit omtrent deze game. Nou zo slecht vindt ik hem ook weer niet. Natuurlijk is het niet realistisch, maar ik vermaak me er wel mee. Ik heb het niet zo op die simulaties, dus misschien dat dat het is. En de graphics zijn gelijkwaardig aan die van F1 2002, niet het beste van het beste maar zeker geen N64 niveau.

8. Raikkonen

Raikkonen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb deze game nu omgeveer een week en k vind m eg wel te gek!

9. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    leuk dat je hem geweldig vindt, maar zou je dan ook ff uitkunnen leggen waarom je het zo'n geweldige game vindt? Ik en de thread starter (en meerdere) willen graag weten of het een goed of slecht spel is en dan hebben we niks aan een mening maar dan zouden we ook graag nog beargumentering er bij willen hebben ;)

Als je gewoon effe een stukje kan schrijven wat je van de graphics gameplay en andere mogelijkheden van het spel beschrijft dan help je ons daar ook mee :cool:

Bij voorbaat dank _O_

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    toen ik m speelde vond ik m ook nog niet echt tegenvallen, misschien toch maar eens proberen

11. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar wat vond je dan niet tegenvallen, waarom niet en wat vond je wel tegenvallen en waarom?

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    toen ik m ff op de xbox speelde zag het er niet echt slecht uit, en speelde maar een paar minuten dus kon nog niet echt veel over gameplay zeggen enzo, dat is in het begin altijd wennen, maar de ube versie zag er stukken slechter uit en speelde gewoon totaal niet lekker, de besturing stond veel te soepel, een klein tikje naar links op de joystick en je zat al in het gras (misschien instelbaar)

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Bij deze een mini-review voor poloscar. Ik heb nog niet de hele game gespeeld dus wellicht dat het wat onvolledig is.

Graphics:
    De graphics bieden weinig vernieuwends aan ten opzichte van F12002. Zoals jullie weten speelt dit spel over meerdere seizoenen. En ieder seizoen komt in het echt met andere auto's, qua aerodynamica. EA heeft echter vooral gelet op het aanpassen van de kleurschema's van de auto's. De auto's uit de verschillende seizoenen lijken in de game qua aerodynamica wel erg op elkaar, terwijl dit in het echt niet zo was. Tevens lijken de wagens weinig op de echte auto's qua aerodynamica . Een zwak punt wat betreft de graphics is het schademodel. Je kan drie delen van je auto beschadigen, de neus, de achtervleugel en de banden. Dit is al zeer weinig, maar daar komt nog eens bij dat dit zeer slecht is uitgewerkt. Waar je in het echt bij een bepaalde botsing een deel van je vleugel kwijt raakt ben je in dit spel direct de hele vleugel kwijt. Dit geldt ook voor de andere beschadigbare onderdelen van je auto. Het is alles of niets. Zoals ik al eerder zei kun je alleen bepaalde onderdelen beschadigen, dit houdt dus in dat als je over de kop vliegt, je deze onderdelen verliest maar dat het overige deel van de auto er gewoon nog perfect uitziet. Niet een krasje te bekennen. Dit soort crashes levert overigens wel weer leuke filmpjes op. Een ander toch wel zwak punt in de graphics is het feit dat je bij een bepaalde camerastand (die boven het hoofd van de coureur) kartelrandjes ziet bij de neus. Het moge duidelijk zijn dat graphics enkele tekortkomingen hebben. Maar ik beoordeel deze toch als voldoende, omdat het, op deze punten na, toch wel redelijk uitziet. Vooral de pitstops worden mooi in beeld gebracht. Later meer over deze pitsstops.
    Eindoordeel graphics: 6

Geluid:
    Net als de graphics biedt het geluid weinig nieuws ten opzichte van F12002. Alle auto's hebben gewoon het standaard motorgeluid wat in zo veel games te vinden is. Ik heb hier eigenlijk weinig over te melden. Het geluid beoordeel ik ook als voldoende, omdat het voldoet. Maar het is zeker nog voor verbetering vatbaar. Iedere F1 motor heeft nl. zijn eigen specifieke geluid, het was mooi geweest als dit in het geluid van de motoren in de game naar voren was gekomen.
    Eindoordeel geluid: 6

Gameplay:
    Het belangrijkste onderdeel van de game is de career mode. Hierin begin je als rookie die de F1 wil binnen komen. Voordat je in de F1 komt moet je eerst een superlicentie halen. Als je deze haalt, zul je een aanbieding krijgen van diverse teams. Aan jou om een keus te maken tussen de teams. Aan het begin van iedere race geeft het team je een doelstelling die je moet halen (bijvoorbeeld finishen als negende). Als je goed presteert (dit houdt dus in hoger scoren dan de doelsteling)bij dit team zul je een aanbieding krijgen van een beter team om bij hen te gaan rijden. Presteer je echter slecht, dan wordt je ontslagen bij je team en krijg je aanbieding van een minder team. In totaal duurt de career mode 4 seizoen, dit zijn de seizoenen 99 t/m 02. En het uiteindelijke doel is dus om binnen deze periode uit te groeien tot wereldkampioen. Afgezien van de volledige raceweekends, heb je in de careermode ook de mogelijkheid om te gaan testen met je team. Een andere leuke bijkomstigheid is het feit dat je in deze mode EA-Sports kaarten kunt winnen. Dit doe je bijvoorbeeld door in de race veel auto's in te halen, bochten perfect te nemen etc. Met deze kaarten kun je uitbreidingen en extra's kopen, zoals Pitspoezen.8)

Naast de career mode is er ook nog de quickrace optie, time trial en de multi-player. Wat bij de multi-player vooral leuk is, is de optie full grid. Je kunt dan met zijn tweeen tegelijk racen tegen alle andere coureurs. Jammer is dat de live-optie, zoals in Moto GP ontbreekt.

Een leuk punt in de game vind ik de interactieve pitsstops. Deze optie was bij F12002 ook al aanwezig. Je moet bij zo een pitstop zelf een aantal dingen doen, ipv de computer. Een voorbeeld hiervan is dat je zelf op tijd moet remmen, doe je dit niet dan volgt er een stop-and-go penalty.

De game biedt weinig mogelijkheden om de auto af te stellen. Je kunt de downforce, de versnellingsbak en het stuursysteem (over- of onderstuur) aanpassen. Dit alles is vrij eenvoudig in te stellen. Dit is leuk voor de leek op F1 gebied, maar jammer voor de mensen die wel wat van de technische kant van F1 weten.

In deze game kun je het niveau van de andere coureurs instellen. Ik heb alleen nog gereden in de easy-mode en deze is inderdaad easy. In deze stand is het meer een arcade-racer als een simulatie. Wellicht dat het op een hoger niveau wat meer op simulatie gaat lijken. Het besturen van de wagen is in de easy-mode ook niet al te moeilijk. De wagen voelt in de easy-mode niet bepaald realistisch aan. Het is voor mijn gevoel wel iets verbeterd ten opzichte van F12002, maar niet veel. Mij persoonlijk maakt dit niet zo veel uit, ik geef de nl meer de voorkeur aan dit soort games als van die die-hard simulaties.

Ik geef de gameplay een ruime voldoende omdat ik mij uitstekend vermaak met deze game. Als je echter veel waarde hecht aan realisme zou ik deze game laten liggen. (Let hierbij wel op het feit dat ik het realiteits-gehalte alleen basseer op de easy-mode, heb nog geen hoger niveau gespeeld en ga dit voorlopig ook niet doen. Dit omdat ik MM3 en MOH speel op dit moment, alle drie de games gehad binnen twee dagen)
    Eindcijfer gameplay: 7.5

Over de levensduur van de game kan ik nog maar weinig zeggen, dus die sla ik maar over.

Eindoordeel een 7.

Hoop dat ik hiermee een aantal vragen van de twijfelaars heb beantwoord.
    :)

14. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *aanbid zilverpijl!! _O_ *

Prachtig geschreven en handig voor mijn uiteindelijke besluit. Hartelijk bedankt _O_!!!

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    ga hem denk toch wel halen, wil toch wel f1 op mn xbox hebben:D
    heb je al gereden in 5.1 geluid? dat lijkt me bruut als dat goed uitgewerkt is.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Een wijs besluit, want voorlopig komt er geen f1 game meer uit op de xbox:mad:;)

Maar het is me wel opgevallen dat de graphics van f1 2002 zelfs nog mooier zijn dan die van f1 cc:confused: (ik bedoel het niet andersom, f1 2002 is gewoon mooier dan f1 cc qua graphics)

De banden bij f1 2002 zijn bijvoorbeeld mooier en vergelijk de auto's maar eens met elkaar...;)

Dit is het enige wat een beetje tegenvalt van het spel, maar verder is alles ok:) :cool:

Trouwens, alle auto's hebben toch kleine verschilletjes qua aerodynamica, het is zeker niet zo dat alle auto's hetzelfde eruit zien, maar dan met een andere kleur.

Voorbeeld: De McLaren van 2001 is veel boller, dan die van 2002.
    Ander voorbeeld: De auto van BAR (maakt niet uit van welk jaar) is veel hoger dan welke auto dan ook aan de voorkant en in de cockpit.
    Laatste voorbeeld: de Jordan van 2000 (dacht ik) is veel puntiger aan de voorkant dan de Jordan van 2002.

Zeker wel verschilletjes aan de auto's dus...:cool: :)

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  17. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop dat er een andere F1 Game wordt announced, een XBL enabled F1 game ...

Maar tot die tijd moeten we het doen met een mediocre game als F1 CC....

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    maarjah, tony 3 op pc vind ik ook mooier dan tony 4 op xbox:D maar als de game verder lekker speelt hoeft de gfx niet superhoog te zijn.

19. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het wel belangrijk hoor, een game is pas top als de GFX ook top zijn.....

De Xbox kan veel beter, mooiere gfx zijn te halen....

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    ja ok, maar tony hawk heeft ook lang niet de beste gfx en vermaak ik me ook prima mee omdat de gameplay erg goed is, hetzelfde voor carmageddon 2 en gta 2, gfx zijn gedateerd maar nog steeds supergames.

Deel Deze Pagina