1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fable 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Nieuwe on stage demonstratie staat op Gametrailers. Waar nu ook de arcade game Keystone word geshowed.

Link naar de eerste deel Click

Tijdens het eerste gedeelte zegt hij nu ook ''I could buy swords, bows..''.

Ik weet dat je hem niet op zijn woord moet vertrouwen maar zullen de bows nu weer wel erin zitten na veel feedback van mensen dat ze die toch wel willen, of refereerd hij hier naar de Crossbows die er wel in zitten? :eek:

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.934
    Ik vind t lame dat er pistolen in zitten.
    Btw, deze moet nog uitkomen in 2008?
    Hoe lang was de productie van Fable 1 ookalweer? 10 jaar ofzo? :+

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Chickie! 8)

Wat ziet het er toch geweldig mooi uit. Er is maar 1 spel met een sfeer zoals die van fable. Ook deeltje 2 ziet er weer helemaal geweldig uit. Heb er echt zo veel zin in, maar het duurt nog zo lang... Erg tof dat je die arcade game al zo vroeg kan aanschaffen trouwens :)

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Kan je zelf kiezen of je met een vrouw of een man kan spelen, of is dat niet eens mogelijk. En je kan dus ook een familie stichten, cool. :+

Fable nooit gespeeld dus weet er niet veel van, van Fable 2 weet ik ook niet veel heb alleen een aantal screens gezien. Maar het lijkt me een leuke game, denken jullie nog dat hij dit jaar uitkomt ?

5. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Fable nooit gespeeld? Erg zonde, was voor mij de beste RPG op de xbox. Het enige jammer was dat je hem snel had uitgespeeld. Maar daarnaast kon je wel een hoop dingen doen. Ik denk zelf niet dat hij nog dit jaar uit komt. Zolang ze niet gepushed worden kunnen de makers hun eigen ding doen en er gewoon iets moois van maken. Ik denk ook dat ze er nog wel de tijd voor nemen en hij begin 2009 uit zal komen.

6. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Nooit gespeeld omdat ik nooit een Xbox heb gehad, only PS2. :)

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Xbox Originals... ? :9

[​IMG]1200

8. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb het liever in een doosje, en anders is mijn HD ook weer vol en heb geen zin om demos te verwijderen! :+

9. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is Fable XBox 360 compatible of niet? Dan kan je nog gewoon de oude game kopen. Je krijgt er alleen geen achievement point voor :) Maar ik vind het, ondanks zijn beperkingen, een hele leuke en sterke RPG!

En ja, slechter mag het gewoon niet worden, dus dit wordt denk ik wel een meesterwerkje.

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Vind ik eerder jammer zo weinig knoppen. Na een tijdje heb je de knoppen toch wel door. Het lijkt me niet dat je op deze manier gelijk veel meer (niet) gamers aan zal trekken.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    denk ik toch wel, ik kan zelfs mn oma in 2 minuten leren bowlen in Wii sports, of gitaar laten spelen met guitar hero (zolang ik de menus doe en de controller connect;)) maar met een controller is voor nongamers toch lastig door te krijgen , tis echt iets wat je moet oefenen. Lijkt misschien niet zo voor de mensen die al sinds de NES met gamepads spelen maar voor de echt ongeinitieerden werkt een wiimote bijv veel intuitiever

12. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Klopt maar dat is bijvoorbeeld met de Wii. Daar is het aanbod van simpele spellen gigantisch. Bij de 360 wordt dit dan één van de weinige spellen met simpele controls. Hierdoor zullen mensen nog steeds geen 360 gaan aanschaffen. Ik denk dat de gamers hier tekort mee worden gedaan. Hoevaak ik geen spel heb gespeeld waar een aantal knoppen geen nut hadden terwijl dat wel heel veel makkelijker had geweest. Ik vind het jammer iig.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die voorbeelden zijn er idd ook,... ik had bijv graag gezien in rsv multi dat er een knop toegewezen zou worden voor het veranderen van je firerate (lb bijv). Maar ik ga ervan uit dat phil en peter dan ook vinden dat de spellen afgestemd moeten worden op de interface,.. er zijn zoveel "simpele" games voor de Wii omdat die bij het apparaat passsen. Daarnaast werkt een spel als Metroid of RE ook prima met de Wiimote. (al moet ik zeggen dat ik bijv metroid ook niet echt intuitief vond werken maar of dat nu is omdat de controls best lastig waren of omdat ik nu eenmaal gewend ben FPS'en anders te besturen kan ik niet zeggen)

maar weer even wat meer on-topic, juist een rpg als fable mag wat mij betreft zoveel knoppen gebruiken als nodig, zou het jammer vinden als we bijv een dumbed-down combat system zouden krijgen om de casual gamers tegemoet te komen. (nu ben ik ook niet bepaald een "casual gamer")

Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  14. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    die knopen krijg je echt wel onder de knie na een paar uur spelen.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wij wel, maar geldt dat ook voor onze zusjes, moeders non-gamer vrienden? (sterker nog ik denk dat de meeste hier het boekje niet eens lezen en on-the-fly de knoppen in een paar minuten al onder de knie hebben , maar nogmaals wij zijn niet representatief voor de casual games waar molyneux het over heeft)

16. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Beetje onzin van die knoppen.
    X= vechten met zwaard
    Y= met je geweer
    B= magie gebruiken
    A= interactieve knop zoals over hekken springen etc.
    L trigger= points of interest
    R trigger= zullen wel weer xp orbs naar je toetrekken zijn.
    Start= menu
    back= back
    analogen spreken voor zich.
    LB en RB zullen ook vast wel een functie hebben.
    Vierpuntdruktoets zijn voor die expressions.
    Dus welke helft word niet gebruikt dan?

17. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Als we het nu alleen over de knoppen hebben die je ingame gebruikt (dus de start en de back knop weglaten).

Dan heb je:
    1. L trigger
    2. R trigger
    3. L bumper
    4. R bumper
    5,6,7,8. x,y,b,a
    9. vierpuntsdruktoetsen
    10. L stick klik
    11. R stick klik

En tot nu toe zijn er nog maar de: L trigger, (x,y,b,a) en de vierpuntsdruktoetsen bekend gemaakt. Dat zijn er dus ongeveer de helft en zijn toch al de meeste toetsen waarvan ik denk dat ze in de besturing van Fable 2 komen.

Maar zoals je al zei zoals het orbs aantrekken (waarmee je in fable 1 ook gelijk de magie interface opriep) en het hele magie gebeuren daar moeten ook knoppen voor zijn want anders kan je niet makkelijk je spreuken gebruiken.

Wat ik denk is dat je de magie knop net zo gebruikt als je de andere combat gebruikt. Zoals je bij de musket zag dat als je de knop lang indrukte je een "crosshair" zag en als je hem losliet je schoot en als je snel en kort drukte dat je dan snel achter elkaar schoot. Ik denk dat het zo ook met magie gaat werken maar dat je dan i.p.v. de crosshair een klein transparante sidebar krijgt waarin je met je vierdrukpuntstoesen kan switchen tussen spreuken en als je gewoon op de b knop drukt dat je dan je eerder geselecteerde spreuk gebruikt.

Maar ik denk dat P. molyneux daar zelf ook nog niet uit is want anders hadden we het al wel gezien op de GDC

18. Cinion

Cinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet wachten tot het uitkomt. Deel 1 heel vaak gespeeld. Als Goed, Slecht, Als Ranger en Als Warrior. Vondt het spel echt fantastisch.

19. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Naar besturing kijkend van het origineel dan zal de rechter trigger wel gebruikt worden voor het locken.
    Lb en Rb voor trekken en wegstoppen van je wapens.
    L stick klik voor sluipen en R stick klik voor inzoomen met je geweer.
    Lijkt mij het meest logisch.
    Alleen magie kan ik nog niet echt plaatsen. Weet haast zeker dat bijna alle knoppen uiteindelijk toch wel gebruikt gaan worden, moet haast wel zal wel erg dom zijn als ze niet doen.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hhmm, het vetgedrukte stuk van hierboven klopt niet helemaal.

Wat Peter Molyneux heeft aangegeven is niet dat hij zo weinig mogelijk knoppen wil gebruiken, maar zo min mogelijk ingewikkelde knoppen reeksen of combinaties.

Dus één knop die ALLE combo's voor melee bepaalt, één knop die dat doet voor magie en één knop die dat voor afstandwapens. Net als dat er één knop zal zijn die interacteert. Om vervolgens toch variatie daar uit te halen varieer je als speler zelf met de analoge sticks. Zo simpem is het.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina