1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fable 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Is het nou dan al bekend wanneer ie uitkomt? *confuse*
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Oktober, maar ik zou even de E3 afwachten dan zullen we vast meer weten over een datum. :)
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Das nou juist de content die ik altijd het leukste vind, iets dat zichtbaar effect heeft. Extra missies enzo waar je later niks ''speciaals'' of ''uniques'' mee over houd behalve dat je ze gespeelt hebt, hoeven van mij nooit.

    Maar extra unique armor of wapens vind ik zelf altijd super tof. Zelfs een schuurtje die je kan hebben ergens midden in het bos die niet in het orgineel zit zou ik prachtig vinden. :cool:
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha, vooral dat van dat schuurtje zie ik wel zitten. :D
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    maar dat is dan wel raar, want bij een collectors edition hoort geen extra content, noem het dan anders dan een collectors edition.
    misschien dat er wat meer uitleg over fable wereldje in het spel zit, die collectors editions zijn alleen maar voor fanboys.
    maarja typische manier van die molyneux samen met die arcade games om geld te verdienen
     
  6. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Denk dat de extra content inderdaad wapens zal zijn of armor. dan komt hij er voor mij echt niet. Misschien als er wat extra missies inzitten dat ik het doe maar anders vind ik het echt zonde van me geld. Ga hem zeker weten wel pre-orderen. Weet iemand al wanneer dit begint?

    Maar aan de ene kant lijkt het me wel cool om al wat geld te hebben aan de andere kant vind ik het misschien wel juist jammer als ik al wat rijker ben. Maar las op IGN dat je ook items kan winnen zoals de truc backflip voor je hond. Denk dus dat ik alleen die items ga proberen te krijgen en niet het geld.
     
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze nou zeggen wanneer je die pre-orders kunt plaatsen, dan zijn we natuurlijk een stap verder!

    Ik wil 'm!!!
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Fable 1 was toch meer lineair dan bijv Oblivion? Is dat in deel 2 ook het geval? Persoonlijk hoop ik van wel, want ik heb tussen Oblivion en Fallout 3 echt geen tijd voor nog zo'n uitgebreide rpg :+
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oblivion is ook verschrikkelijk lineair, behalve dat je dus een open wereld hebt. Bij Fable 2 zal je meer een open wereld hebben dan bij het eerste deel, maar niet de beweginsvrijheid als in Oblivion. Zie het als de paden van Fable, maar dan stukken breder.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Oblivion lineair? No offence, maar dan ben je niet op de hoogte van de defenitie van lineair ;)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hhmm. Zou best goed kunnen, maar voor mij is een lineair spel een spel waarbij je enkel een verhaal kan volgen. Een verhaal waarin je geen vrijheid hebt, een verhaal dat je niet kan beinvloeden. Wou jij beweren dat je bij Oblivion wel vrijheid in verhaal hebt? Vrijheid in keuzes of beinvloeding van het verhaal?
    Ja, je kan lekker vrij rondhuppelen en ingredienten verzamelen (mijn favoriete bezigheid), maar het verhaal, het spelverloop en eigenlijk elk quest-gerelateerd iets is lineair. Naar mijn mening. :)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Non-lineair versta ik onder dat je op elk moment de keuze hebt wat je kan doen en niet gedwongen wordt een bepaalde verhaallijn te volgen. In Oblivion kan je op elk moment gaan en staan waar je wilt onafhankelijk van het verhaal. Lost Odyssey bijv is een rpg die bijna voor de volle 100% lineair is.

    Een verhaal volledig beinvloeden is volgens mij in geen enkel spel mogelijk. Al doet Mass Effect geloof ik een goede poging en kan je ook in Oblivion wel wat keuzes maken toch? Echter het blijft hoe dan ook een vastgelegd script wat je volgt :)
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hmhm, klopt. Lineair is inderdaad een breder begrip, ik betrek het eigenlijk altijd tot het verhaal. Nu, terug naar Fable 2. In Fable 2 kan je ook op elk moment dat je wilt gaan en staan waar je wilt. Er zullen vast wel uitzonderingen zijn tijdens een missie, logisch, maar als je het hebt over beweginsvrijheid denk ik dat het met Fable 2 wel knor zit. Of het net zo uitgebreid is als Oblivion? Neen, maar uitgebreid genoeg als jij naast Fallout 3 nog meer ruimte voor jezelf nodig hebt! ;)
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hehehe. Is er iets bekend over de duur van het spel dan. Want 150+ uur kan er dus niet bij.
     
  15. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Fable 2 word denk ik niet zoals Oblivion waar je missie kan accepteren en die dan pas na 10 dagen doen en onder tussen overal kan gaan staan en gaan waar je wilt, zonder dat de missie hoe dan ook word aangetast.

    Bij Fable 1 had je dan zelf ook wel de vrijheid om ergens te gaan staan en gaan, maar als je met een missie bezig bent die je hebt geaccepteerd (op paar uitzonderingen na) dan ben je ook met die missie bezig. Hoewel je niet gedwongen word de missie dan gelijk te volgen, werd je er toch wel door aangezet om het te doen. De Quests werden dan dus ook meer op elkaar aangesloten. Met af en toe dan de mogelijkheid om ff op krachten te komen, en je eigen ding te gaan doen.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, wil ook weleens weten hoe het nu precies zit met die gratis pubgames bij het pre-orderen.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je Molyneux moet geloven is de main-quest zo'n 30-50 uur, maar voor elk huis dat je koopt krijg je ook een (paar) quest(s) en daardoor kan het tot honderden uren oplopen en dan zullen er ook nog wel een paar gewone side-quests zijn.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Verzin je dat nou, of geloof je dat serieus? :eek: Nu, ik zal me wel honderden uren kunnen bezig houden als de game net als Fable is. Het word beter en meer (althans, dat is de bedoeling), dus voor mij zit dat er wel in. Maar honderen uren quests? Neh, denk het niet.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Leren lezen: "Als je Molyneux moet geloven...".

    ;)
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Pff, de 'als je je x moet geloven' uitspraak is zo standaard, wie leest daar nou niet over heen? ;) Nu, uit jouw zin dacht ik op te merken dat jij dat ergens had opgepikt, als feit zeg maar. My bad! :) Moet inderdaad meer gaan opletten, gaat niet zo goed laatste tijd...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina