Good old memories, inderdaad.
Dit was de alle eerste plaatje die naar buiten kwam toen iemand met Fable had gemodded. Toen ging iedereen op zoek en blijk het gewoon een eindbaas te zijn. De mysterie was in één klap verdwenen.
Zover ik weet heeft Fable II geen echte geheimen. In Fable I waren de draken al uitgestorven. (Behalve die eindbaas, maar dat was volgens mij geen originele draak maar meer een Vermomming van een draak.)
Ik heb ook gelezen dat je meschien de Sword of Aeons kon vinden in Fable II. Maar dat kan niet, omdat die vernietigt is in Fable I... Dus er blijf eigelijk geen mysterie meer over.
Het enige wat ik nog vreemd vind is die brief die je op het einde krijgt van Rose als je de einde voor je familie heb gekozen.
Daar staat in:
"Dear Sparrow
I woke up today in such a peculiar place. It's like a great big forest, with lots and lots of trees that go on forever. I was scared at first because I couldn't find you, but there's someone here who says he knows us, knows our family. He told me his name, but I keep forgetting it. Weird. I think he's a king or something. He's thin and wears a hood and looks scary, but he's nice and I feel safe with him here. I hope your okay, Little Sparrow. Somehow I know that it's all going to be alright, and we'll be together again one day. He promised me.
Love
Rose".
Dus de vraag is: wie is die vent en waar is ze? Veel mensen denken dat het Scythe is.