1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fable 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rox, 10 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me sterk omdat op de forums iedereen het er al over een is (ook Sam, een van de devs praat er sterk in mee) dat naast corruption ook nobility er zal zijn, en het lijkt me erg sterk om een skill te hebben in een van die 2, het is meer een manier van handelen.

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Mwha als je dit artiekel mag geloven is al sinds 5-2006 het eerste speelbare gedeelte bij Microsoft beland. Dus ze zijn vast wel een eind op weg al, maargoed ik zie liever dat ze er een geweldige game ervaring van weten te maken. Deel 1 was dat ook ja, mischien niet voor iedereen omdat die naar de PR praatjes allemaal gaan luisteren en alles geloven, en dan van de zo genoemde 'koude kermis' thuis komen. Jammer voor die mensen dan, maar ik vond Fable 1 wel een geweldig spel met goeie sfeer. Maarja wie ben ik he...:b:

3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb de Fable 1 Hype nooit mee gemaakt, en het spel zelf ook niet gehad.
    Maar voor zover ik heb gehoord was het LionHead zelf, die dingen als volledige vrijheid beloofde.
    Het lijkt mij logish, dat wanneer een uitgever dit meld, en je dit nieuws volgt het ook gelooft! :)
    Ze liegen je dus anders gewoon voor...

En dan lijkt het mij ook logisch dat je van een 'Koude Kermis' thuis komt.

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Die volledige vrijheid in een regular Xbox titel leek mij alles behalve mogelijk, maargoed realistisch denken kan uiteraard ook. En ja ze hebben dat gezegt, in een pr conference en we weten allemaal wat daar aan bullshit word gelult (niet alleen door BigBlueBox/Lionhead). Meer en deel van de games die wij kennen worden dingen in beloofd die toch het daglicht niet halen.

5. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij word het gewoon weer een light hearted, korte, maar zeer leuke RPG net als nummer één. Al zou ik het raar vinden als de game niet ietsje langer zou zijn, aangezien ze nu veel minder tijd in het ontwikkelen van de engine hebben moeten stoppen.

Kijk dan maar eens naar Morrowind, Arx Fatalis, twee games met volledige vrijheid voor zover ik weet. De laadtijden voor Morrowind waren lang, maar ze waren het waard. Arx Fatalis speelde zich ondergronds af, maar toch was er veel meer vrijheid en interactie met de wereld dan in Fable.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2007
  6. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Deze game word 100% ondersteund door microsoft engineering..
    met fable was lionhead studios nog niet van microsoft.. nu wel!!..
    en ze krijgen af en toe een engineer van microsoft over de vloer die technise trukjes en programma's en engine voor ze tweakt..

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Veel vrijheid mischien, maar denk dat Morrowind dan toch weer ergens anders op moest inleveren. Ik heb zelf ook Morrowind gehad, en vond persoonlijk het niet zo'n leuke game (Fable daarintegen wel) maargoed das dan een menig hebben we het maar niet over.

8. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga voor image 1 :cool:

9. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kwa graphics is Fable duidelijk de sterkste, maar dat is dan ook één van de dingen die ik echt niet op let bij RPG's.

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Okeej das jou menig idd, ik vind de sfeer (en dus de omgevingen met 'details!') best wel belangrijk in een RPG al helemaal in een fabelachtig/sprookjes spel waar sfeer dus erg belangrijk is, wil je een beetje je kunnen verplaatsen in het hoofdpersoon.

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Morrowind in Fable zijn beide zeer goede spellen! Laat ik dat eerst ff zeggen. Morrowind en Fable zijn 't allebie ook evenveel waard. Morrowind om z'n vrijheid, maar Fable om de echte sprookjes-achtige sfeer. Morrowind is ook veel serieuzer, leent zich meer op spelers die er 's goed voor gaan zitten. Fable is veel aantrekkelijker, maar daarom niet simpeler. Het is wel minder diepgaand, maar heeft een aantal dingen die ik veel beter vind dan in Morrowind.

Bijvoorbeeld de sfeer. De sfeer in Morrowind is beter dan in Oblivion, maar die van Fable spant de kroon. Omdat elke omgeving apart gecreeërd is, is elke omgeving uniek. In Fable lijkt geen enkel stukje op een ander. Elk stukje bos, elk stadje/dorpje, alles is uniek. Alles heeft z'n eigen sfeer. Dit wordt nog 's versterkt door de enorm goede soundtrack van Danny Elfman. Ook de grafische stijl, die een beetje de cartoon-kant opgaat, is geweldig. De bomen met afvallende blaadjes, de bruggen, watervallen, besneeuwde vlaktes, waterpoelen, huisjes, alles is mooi. Alles ademt 'n enorm sfeergevoel uit. Het 'Darkwood' is angstaanjagend door de donkere kleuren en dondere muziek. Maar 'Greatwood' is juist enorm kleurrijk en gezellig. Bowerstone heeft echt dat gevoel dat je ergens bent. Je hoort van alles, ziet van alles, felle kleuren. Zó mooi! Kom je in een duister oord, dat wordt de lucht rood, kom je in een vredig dorp, wordt de lucht blauw. Zó mooi!

Maar Morrowind, heeft een veel duistere sfeer. Morrowind is ook een armere streek van Tamriel. Een rustige omgeving, een omgeving die vele geheimen waarborgt. Het is er veel stiller, alsof de mensen bang zijn, alsof ze iets verborgen houden. De kleuren zijn veel grauwer, maar dat past ook weer bij de setting van Morrowind. De muziek past goed bij de omgeving, maar is niet gebonden aan de omgeving. Bij Fable is een bepaald muziekstuk gebonden aan een bepaalde gebeurtenis of omgeving, terwijl je bij Morrowind de steeds herhalende soundtrack hebt. Bepaalde plaatsen hebben wel een andere sound, maar omdat je voornamelijk door de natuur trekt hoor je steeds dezelfde muziek. Daardoor heb je minder het gevoel op een unieke plaats te zijn. Omdat de wereld zo uitgestrekt is, is er ook minder te doen. Dit versterkt dat weer dat gevoel dat je in een groot land bent.

Daarom, vind ik dat niemand meer moet zieken over vrijheid en shit. Fable en Morrowind zijn een totaal ander pad opgegaan, lenen zich op andere punten zeer goed. En nu kappen met zeuren mensen!

12. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ffe een vraagje over Morrowind dit is dus de voorganger van The Elder Scrolls 4: Oblivion?
    Is dit een soortgelijke game dus ook met guilds verschillende rassen en een normale quest line?

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oh door die screen krijg ik super zin om Fable te spelen. Al had ik verwacht dat de graphics mooier waren. Ik zou het echt erg vinden als ze de sfeer anders maken in Fable 2. Door die zon in Fable kreeg ik het gewoon warm. Toen ik de eerste Earth Troll zag schrok ik me kapot. Misschien vind ik Fable wel het beste spel qua sfeer... Van mij mag er dan ook een Fable 1.3 uitkomen. Al heb ik alleen de originele Fable maar gespeeld. Vrijheid is niets voor fable dat hoeft voor mij ook echt niet. Anders is het geen fable meer. Ik vond het niet erg om door de zelfde paden te lopen want elke keer als ik er kwam was die geweldige sfeer er.

@ Roerbakmie, ja... maar dit is het Fable 2 topic :)

@ Willlem, appeltje? Als je het tegen mij had. Weet ik maar ik dacht dat Fable er mooier uit zag.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Appeltje, die screen is van Fable he. Niet Fable 2 ofzo. ;)

15. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal eens dat fable en de TES series gewoon niet te vergelijken zijn (volgens mij hadden willem en ik al ooit aardig lange tekstjes daarover geschreven :+ ).
    Dat bericht over een first-playable geloof ik niet echt.
    Dit om een simpele reden, dat er laatst pas een update was dat ging over de engine, hier dus het lijkt me sterk dat er al een first-playable is.

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    1. Ja
    2. Ja

Goed stuk Willem, zo denk ik er ook over dat gezeur elke keer over die vrijheid in deel 1, sja en Morrowind moet je ding zijn, Fable ook maargoed die is een stuk toegankelijker vond ik. Vind Fable nog steeds 1 van de beste games op de oude Xbox.

@Dark Xbox'er
    Ja dat artiekel had ik ook gezien, alleen best raar dat een site als 1up zoiets gaat posten dan aangezien hun er geen belang bij hebben als het bullshit was dat M$ geen/of wel een speelbaar level o.i.d. hadden gekregen van Lionhead. Aangezien 1up er voorlopig toch niet bij in de buurt mag komen. Maargoed we wachten rustig af, ik heb de tijd. :p

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dank u. Ik had ook al 's zo'n stuk in vergelijking met Oblivion, heb ik hier ook 50 keer kunnen plaatsen! 8)
    Nu dus met Morrowind. ^^ Maar bij Morrowind gaat het wel minder op, omdat Morrowind toch wel beter is dan IV als je 't mij vraagt.

18. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Vond morrowind echt geen ene hol aan srry hoor :p maar het duurde mij telang voordat ik er echt in getrokken werd in het spel, bij oblivion zat ik er echt meteen in met die actie enz enz. Zelfde met fable en ik hoop dus dat fable 2 precies het zelfde doet :) Ik heb echt geen 1 probleem met morrowind maar die game ligt bij mij onder een hoopje stoff :)

19. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond om eerlijk te zijn morrowind ook beter dan oblivion, het had naar mijn idee veel meer sfeer en was stukken uitgebreider qua items e.d. dat was echt geweldig gewoon..

Fable daarentegen heb ik eigenlijk als een heel ander spel ervaren, het is eigenlijk ook heel anders. de enigste overeenkomsten zijn dat het allebei rpg's zijn en zich afspelen in ongeveer hetzelfde tijdperk(/setting).. voor de rest vind ik het 2 totaal verschillende games

20. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Peter Molyneux, hoofd van Lionhead Studios, heeft vandaag in een interview met GamePro enkele interessante details laten doorschemeren over hun nieuwste game: Fable 2. Gedurende het interview deed hij erg zijn best om door middel van jujitsu moves de moeilijke vragen te ontwijken. Officieel heeft hij nog niks bevestigd maar Molyneux liet doorschemeren dat hij gefascineerd is door het online co-operative concept. Kunnen we hieruit concluderen dat Fable 2 mogelijk een online co-operative mode krijgt?

Oeehh het lijkt erop dat er in Fable een coop in zal zitte :D. Als dit waar is dan zou het echt geweldig zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina