Spoiler Ja dat snap ik, maar weet zeker dat ik dan alsnog hetzelfde einde weer krijg. De lol is er gewoon ontzettend vanaf. Ik heb vandaag ook niet gerushed, iedereen gered etc etc, maar het is gewoon zo.. simpel, saai en doelloos.. waarvoor doe je het nou? Voor je eigenwaarde? Voor de sandbox mode? Voor uitleg of diepgang hoef je het niet te doen..
Spoiler Endings waren toch altijd al doelloos in Fable games? Wel een zware anticlimax altijd. De game begint zo leuk met het opbouwen van je character en het helpen van mensen. Het geeft voldoening want je ziet resultaat. En uiteindelijk is het allemaal voor niks! Het zou leuk zijn dat je op het laatst werd beloond voor de acties die je tijdens de game deed. edit: Spoiler wat bedoel je trouwens met uitleg diepgang? Zelf snap ik het verhaal wel hoor.
Maar zo kan je toch alle games doodredeneren? Op het einde is de game gewoon afgelopen. In fable kan je tenminste nog rondrennen, met villagers interacten, en je daden hebben wel degelijk invloed (gehad) op de manier waarop ze naar je reageren.
Maar wat is de kracht van Fable? Het vechten? Het uitbouwen van je character? Het verkennen van de wereld? Nee, het zijn de acties en de gevolgen daarvan die Fable zo uniek maken. Ik blijf het lame vinden dat ze ook in dit deel geen leuke afsluiter hebben. Anticlimax! Ik zeg het je!
Voor mij is het de magische wereld en de humor die erin verwerkt zit (quests enzo) Op een gegeven moment ben ik dan ook klaar met fable, ik speel de game een aantal keer uit met verschillende speelstijlen (goed/slecht) en dan leg ik 'm weg. Overigens vind ik het zwart / wit van de keuzes wel jammer van fable. Om iets te bereiken moet je of heel slecht zijn, of heel goed. Als je daartussen speelt bereik je eigenlijk niets. En het verhaal vind ik trouwens ook heel goed, beetje mysterieus nog en biedt kans op een nieuw deel, aan de andere kant ook goed voortgezet van fable 2 en met een eigen verhaallijn eraan vast.
Maar hoe kan je dan slecht zijn? Op het laatst kan je je beloftes niet nakomen. Meer kan je niet doen als evil.
Jawel want het is voor 'the greater cause' Spoiler Eigenlijk ben je juist evil als je je beloftes nakomt, want je weet dat je jouw bevolking dupeert, al weten ze dat zelf nog niet. Maar jij hebt wel die informatie.
Geniaal spel Mijn 3de Fable Dit is mijn 3de Fable game, de eerste Fable speelde ik nog op de klassieke Xbox. En de 2de en 3de op de Xbox 360. En ik heb bij geen enkele Fable zo vaak geroepen dat het geniaal was. Fable 3 ownd voor mij echt zwaar, ik zeg dit niet omdat ik het spel wil promoten ofzo, nee ik vind het leuk om het enthousiasme even van mij af te schrijven! Wat biedt Fable 3? Fable 3 gaat verder waar Fable 2 was gestopt. De held van Fable 2 is koning geworden, Albion ging van meer welvaart genieten. Maar de koning had ook 2 kinderen, de troonopvolger is echter iemand die verander is in een slechte koning. Albion gaat niet super met andere woorden. Fable 3 biedt dezelfde sprookjes achtige wereld maar nu met een sterker verhaal, scherpere graphix (helaas ook wat meer slowdown), een soort van management systeem voor het kopen van huizen en het onderhoud daarvan, de beste co-op ooit voor een console rpg. Eigenlijk is het een soort van MMORPG achtig spel geworden. Fable 3 vergeleken met Fable 2 Alle leuke dingen van Fable 3 zitten in Fable 2, op het hout hak spel na. Hiernaast kan je in Fable 3 dus ook weer huizen kopen en verhuren, echter kan je dat nu doen via een overzichtskaart. Je gaat naar een stadje, en koopt via de kaart wat huizen. Je kijkt ook of ze moeten worden gerepareerd en je bent weer klaar. De kaart is lekker cartoony. Fable, even heel kritisch bekeken! Als ik de kritische bril op zet, dan zie ik een spel dat misschien kan worden gezien als Fable 2.5, een spel dat waarschijnlijk snel is uitgespeeld als je alleen de main quest doet, een spel dat in sommige gebieden te vaak slowdown heeft. Een spel dat geteisterd wordt door bugs, zo liep mijn spel een keer vast en werd er ook eens een stukje gereset... Toch.. Het speelt heerlijk weg, en het is verslavend, audiovisueel is het een prachtig laatste deel. Alles eindigt heel mooi in Fable 3, veel verwijzingen, veel leuke mini games. Een co-op systeem waar ik lang alleen maar over kon dromen. Eindelijk kan je met je eigen poppetje naar een andere wereld, geen gedeelde camera. Samen mee doen met quests, en dan heb je nog interactie etc. Het is echt net een soort van mini mmorpg!. En dan zonder de maandelijkse kosten (zoals bij phantasy star oid). Qua sfeer vind ik het spel nog iets beter dan Fable 2, wat daar ook al goed zat. Het is echt mijn favoriete sprookjes game.
Niet echt een spoiler maar voor de zekerheid toch maar gedaan: Spoiler Ja rot op. Ik wil de echte evil! Je beloftes niet nakomen en het geld in je eigen zakken steken is geen kut aan. Ik had al geld zat voordat ik koning werd. Het spel zou leuker zijn als Logan je tegenpool was. Deed je slechte daden, dan werd Logan een goede koning en pas dan word het leuk om de macht over te nemen. Nu zit je als evil guy de hele tijd goede daden te verrichten en mag je een paar centen in je zak steken. Dat is geen reet aan. Ik vind het knap dat je met zoveel woorden zo weinig kan zeggen. Enigste wat je zegt is: Ik vind de co-op leuk, de kaart en een paar dingen die al in Fable 2 zaten. Ben ik nou de enigste die heel veel elementen mist uit de voorgaande delen?
Spoiler Maar je doet als koning zijnde toch ook quests waarvan je de reward in de staatskas kan laten eindigen, in plaats van in je eigen zakken. dat is de goede keuze. Alleen weet de bevolking dat niet. Logan is namelijk nooit een slechte koning geweest. Dat wordt zo vanaf het begin neergezet maar hij wist meteen al van Theresa's verhaal en heeft dus altijd het beste voorgehad met zijn volk. Het lijkt natuurlijk tegenstrijdig maar alles is gericht op de langere termijn. Dat vind ik ook juist het unieke (en goede!) aan het verhaal, meerdere keren denk je dat je de waarheid weet maar later verandert het toch weer.
Spoiler Wat is er gebeurt met de Spire? Waar is Hammer? Hoe is Sparrow gestorven? etc etc etc En ja, ik weet dat je de Spire kan zien. Maar het zou toch een vervolg op 2 zijn? Je hoeft deel 1/2 niet gespeeld te hebben om dit spel te spelen. En ik snap het verhaal van 3 ook wel Maar vind het gewoon zonde dat er niet meer op ingegaan word.
No offense, was al laat toen jij je reactie had neergezet maar ik heb wel meer dingen neergezet . Dingen die terug komen uit mijn post: + audiovisueel scherper + meer sfeer + goede kaart voor kopen/ verkopen huizen + goede co-op (en vervolgens verdeeld in meerdere punten!) + mooi uitmonding van Fable 1/2 in Fable 3 + hoger verslavingsgehalte + leuk(er) sprookje + leuke mini games + soort (gratis) mini MMORPG Zoals jij zullen er meer zijn die dingen missen, ik ben blij dat ik dat niet heb en gewoon veel plezier heb met wat hier in zit. Misschien moet je je afvragen of het wel zo is dat je het niet koopt omdat bepaalde dingen er niet in zouden zitten, misschien is de hele cartoony sfeer gewoon niks voor je, of heb je vooroordelen over de duur van het spel door de verhalen over de main quest
Spoiler Als je koning bent gaat de tijd wel heel erg snel zeg. Ik had nog 240 (ofzoiets) dagen te gaan voor de darkness kwam. Doe ik nog wat opdrachtjes van mijn lijst, staat de vijand al in albion. Heb ik dus niet mijn 6.5 miljoen bij elkaar weten te sprokkelen terwijl ik zo lekker ging. shit hadden ze best even kunnen melden dat na de laatst lijst met beslissingen meteen de darkness komt. /Mod SPOILERTAGS TOEGEVOEGD! - Matrix
-bugs, bugs, glitches & glitches, -coop werkte bij mij nog buggy... -wel heel erg simpel -menu is weg en sancutary is leuk, maar duurt te lang om ff een ander pak aan te trekken bijv. voor de rest ben ik het met je eens
Haha kutwijven he! Toch blij dat ik dit even gelezen heb. Ben nog niet zo ver volgens mij, maar weet wel dat ik straks als een debiel geld ga verzamelen
The lost chapters maar weer eens uitspelen om in de mood te komen, dan ga ik Fable III ook maar eens proberen.
Gisteren uitgespeeld. Wereld spel tot het einde. Spoiler Had stiekem gehoopt dat de darkness nog terug zou komen in Fable IV. Vondt dit namelijk wel een hele koele vijand. Vooral "The First Encounter". Lekkere donkere sfeer en je weet nog niet wat het is. En bij het einde had er wel een cutscene in mogen komen dat je ziet dat de darkness invaden. Opeens is de darkness er. Mijn reactie was echt van Oooohkeeee wtf!?! Ook het einde was zo "anti climatic" Je kilt je leraar / vriend en de darkness is ook dood.... en zodra je koning wordt vindt ik wel dat het einde gerushed wordt. Zo ben je koning en zo is heel je bevolking dood x-) Mijn game was gelukkig bug-free!