1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fable help-topic [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Master Of Blades, 21 feb 2005.

1. neo55

neo55 XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey , ik zit nu in de cel , en doen moet ik de sleutel pakken in de offic maar ik kan hem niet vinden , waar ligt die.
    kan iemand mij helpen?:confused:

2. wprossen

wprossen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sleutel ???

Hoi,

Je komt, zodra je de hardloopwedstrijd wint, in de kamer waar het gedicht wordt opgedragen. Je hebt dan de tijd om naar het bord te lopen en de code te lezen, daarna loop je terug naar de tafel waar drie dagboeken liggen. In 1 van deze boeken zit de sleutel.

Succes, :cool:

Pat.

3. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren begonnen met dit spel en het is best wel vet vind ik :) Ik heb de training nu afgerond en op een gegeven moment kwam ik een mannetje tegen die me wel aan zijn dochter wilde voorstellen als ik een ander kapsel nam en ik heb ook een plaatje van een tattoo. Maar ik kan nergens de kapper of de tattoo-man vinden... Kun je sowieso ergens zien waar je heen moet voor je quests??

Alvast bedankt...

4. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    dan moet je terug naar bowerstone south. En als ik het goed heb moet je naar de paarse winkel op je map. Daar zit een kapper

5. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je moet naar de guild gaan waar je ook de training hebt gedaan, en dan op de tafel in het midden van de kamer klikken. waar ook de hele map opstaat ;) je hoort ook om de 3 seconde die vent roepen dat je naar de guild moet komen voor een nieuwe Quest card

6. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb vandaag Fable gekregen echt een cool spel maar ik wil toch een paar dingen weten:

Wat gebeurt er als er een meidje super verlieft op je is? Ik heb vaak mensen tegengekomen met een vrij groot hartje maar hoe maak je daar je vriendin van ik heb al rozen enzo geprobeerd?

Hoe word je wat dikker. Moet je dan meer vlees eten ofzo, ik wil een gespierde brede gast zijn hoe train je en hoe word je iets steviger?

Ik koop af en toe nieuwe wapens en kleding maar hoe draag ik deze als ik ze koop heb ik ze wel maar draag ik ze nog niet hoe doe je dat?

Hoe ga je naar de evil kant toe moet je dan veel stelen ofzo?

Laatst bewerkt: 16 apr 2005
  7. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Wat gebeurt er als er een meidje super verlieft op je is? Ik heb vaak mensen tegengekomen met een vrij groot hartje maar hoe maak je daar je vriendin van ik heb al rozen enzo geprobeerd?
    Rozen dikken de liefde meer aan, je moet haar een trouwring kopen en ze zal trouwen, je zult wel een huis moeten bezitten, na het trouwen zul je er veel renown bijkrijgen. Je kunt echter een keer per stad getrouwd zijn, maar wel bv 1 in oakvale en 1 in Bowerstone South.

Hoe word je wat dikker. Moet je dan meer vlees eten ofzo, ik wil een gespierde brede gast zijn hoe train je en hoe word je iets steviger?
    Vooral eten en bier drinken. Taart (Pie) en Red meat zijn het beste denk ik. Je moet er wel een flink aantal van eten.

Ik koop af en toe nieuwe wapens en kleding maar hoe draag ik deze als ik ze koop heb ik ze wel maar draag ik ze nog niet hoe doe je dat?
    eerst de knop [back] indrukken, dan equipment en daar kun je selecteren wat je wilt dragen

Hoe ga je naar de evil kant toe moet je dan veel stelen ofzo?
    Stelen is idd een optie, maar je kan ook mensen slaan, ruiten en deuren inslaan en af en toe kun je ook quests op 2 manieren doen, de goede of de slechte, je kunt dan de slechte kiezen. Een tip om echt slecht te worden: Ga naar Bowerstone South, drijf een kind ergens in een hoekje en blijf slaan. Elke slag krijg je een aantal Evil points en in bowerstone sterft niemand.

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Thanx! Nog een hoop vragen:

Vraag: Waar koop je bier? Gewoon bij het eten enzo want ik kan wel appels vis en wortels kopen!

Vraag: Letten de bewoners op je kleren? Ja, toch? ik ben nu aan de goede kant en ik wil ook goed blijven wat voor een kleding moet ik dragen om toch een beetje stoer erbij te lopen?
    Vraag: Wat gebeurt er als je trouwt?

Vraag: Wat is de beste mannier om snel geld te krijgen is dat quests te doen?

Vraag: Je kan bijvoorbeeld ook vissen maar hoe haal je de lijn goed in dat je beet hebt? En zijn er meer van dit soort dingen om aan eten te komen of aan speciale dingen zonder gewoon eten op de grond te vinden?

Vraag: Wat kun je met diamanten enzo?

Vraag: Wat kun je opgraven met de schep?

Vraag: Heeft slapen nut? Word je er fitter van of helpt het je alleen maar dat het weer licht word?

Edit: Master of blades wat bedoel je met dit? Wat is renown?
    Rozen dikken de liefde meer aan, je moet haar een trouwring kopen en ze zal trouwen, je zult wel een huis moeten bezitten, na het trouwen zul je er veel renown bijkrijgen.

Laatst bewerkt: 16 apr 2005
  9. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Vraag: Waar koop je bier? Gewoon bij het eten enzo want ik kan wel appels vis en wortels kopen!
    Bier is er alleen in de Tavern, elke stad heeft er een, te herkennen aan een bierpul boven de deur. Als je veel bier drinkt, word het scherm wazig om je dronkenheid te simuleren

Vraag: Letten de bewoners op je kleren? Ja, toch? ik ben nu aan de goede kant en ik wil ook goed blijven wat voor een kleding moet ik dragen om toch een beetje stoer erbij te lopen?
    Aan je kleding zitten good-points of evil points verbonden, die je goed of slecht laten zijn. Ook zitten er attractiveness en scariness aan verbonden. Dit bepaald of mensen je eng vinden of juist aantrekkelijk. Om een geliefd persoon te worden, moet je dus kleding hebben met good-points, een hoge atracttiveness en een lage (in de min (-)) scariness. In het begin is het niet makkelijk om dit soort kleding te vinden, maar is wel te doen.

Vraag: Wat gebeurt er als je trouwt?
    Je krijgt een kort filmpje te zien, daarna krijg je er wat renown bij (zie verderop voor toelichting) en daarna kun je sex hebben. Om dit te doen, moet je zorgen dat je vrouw dicht bij een bed is, daarna met haar gaan flirten, als je dit lang genoeg doet, vraagt ze of je met haar naar bed wil, kies ja en je hoort alleen wat grappige geluiden. Er gebeurt verder niks na sex.

Vraag: Wat is de beste mannier om snel geld te krijgen is dat quests te doen?
    Ja, klopt

Vraag: Je kan bijvoorbeeld ook vissen maar hoe haal je de lijn goed in dat je beet hebt? En zijn er meer van dit soort dingen om aan eten te komen of aan speciale dingen zonder gewoon eten op de grond te vinden?
    Ja, de schep, maar je vind er geen eten mee. Je kan ook barrels (vaten) proberen te breken door te slaan. hier vind je ook wel eens wat. Ook kun je schatkisten openen voor wat specialere voorwerpen. Je vind ze verspreid over de hele Fable-wereld. Met de vis. Gewoon zo snel mogelijk achter elkaar de (y) inrammen, zorgen dat bovenin het balkje de vis zo snel mogelijk naar links opschuift, maar als het balkje bruin of rood is, moet je de (y) loslaten, anders knapt de lijn.

Vraag: Wat kun je met diamanten enzo?
    Verkopen en schenken aan de vrouwen om je meer geliefd te maken.

Vraag: Wat kun je opgraven met de schep?
    Kledingstukken, geld, silver keys, etc.

Vraag: Heeft slapen nut? Word je er fitter van of helpt het je alleen maar dat het weer licht word?
    Alleen om het licht

Edit: Master of blades wat bedoel je met dit? Wat is renown?
    Renown is je bekendheid, je aanzien. Na het halen van quests krijg je renown, ook vaak na het killen van creatures en ook na het trouwen. Hoe meer renown, hoe meer aanzien/status/bekendheid je hebt. Na het bereiken van een bepaald aantal renown-punten stijg je een renown-level. In het begin ben je 'unknown', later 'famous' en weer later 'legend'. Er zitten wel een aantal levels tussen unknown en famous.

10. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel steden zijn er in het spel? Ben er 2 tegengekomen:

Bowerstone

En het dorpje waar je woonde Oaksville ofzoiets.

Ik vind het namelijk wel leuk om even in de dorpjes rond te hangen.

11. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Echte dorpen:
    Oakvale (kun je later ook weer gewoon heen)
    Bowerstone South
    Knothole Glade
    Hook Coast

Ook dorpen/kampen, maar niet met alle faciliteiten:
    Heroes Guild
    Bowerstone North
    Barrow Fields
    Bandits Camp
    Traders Camp

De meeste kom je later in het spel pas tegen.

12. Stoewie

Stoewie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ey heeft er iemand nog iets leuks ontdekt voor wat je kan doen als je Fable heb uitgespeeld?

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    eeuhm. Master of Blades. bij vissen is het A
    @Stoewei, echt veel gebeurt er niet meer nadat je het spel uit hebt. wel is het leuk om nog gewoon rond te gaan hangen in de 'weide' wereld van Albion.
    je kan nog altijd Keys en secrets gaan zoeken, side-quests vervullen etc.
    Ik ben nu precies 68,34 uur bezig O-) en ben het nog niet beu!

Laatst bewerkt: 17 apr 2005
  14. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, zou ook kunnen idd, heb al lang niet meer gevist.

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Weer een aantal vragen:

Waar kan je tattoo's zetten?

Waar kan je blond haar krijgen? En Hoorntjes op je hoofd?

Waar kan je trainen dat je breder word?

Ik heb nu een tover spreuk "bliksem" ik ben nu al redelijk ver denk ik maar hoe krijg ik de andere aangeleerd?

Ik moet nu het bandieten kamp onschadelijk maken. Ik ga steeds af op een stukje omdat daar erg veel bandieten komen. Wat is hier een goed wapen tegen? En ik heb het gevoel dat ik nog maar weinig kan ik heb nog maar een spreuk. Normaal?

16. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Waar kan je zien hoelang je bezig bent? Of houd je dat heel de tijd bij ;)

Ik heb het spel een dag maar heb het toch ongeveer 7/8 uur gespeeld!

17. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    1: tatoo's kan je van traders in het bos krijgen. (laten zetten, de kaartjes kan je vinden)

2: blond haar krijg je als je ouder word en ''good'' bent.
    hoorntjes krijg je als je wat ouder word en ''evil'' bent.

3: om breder te worden moet je zwaren wapens dragen.
    je kan het bij de status zien,of het heavy is.
    als je gewoon wat dikker wil worden moet je veel rood vlees eten.

4: verzamel gewoon wat experince points door veel beesten en bandieten te killen, ga dan naar de mage guild, en dan als je binnenkomt links in de groene licht.
    dan kan je van alles omhoog halen, en dus ook spells krijgen. ;)

18. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet nie meer precies waar dat was maar bij start of select krijg je allemaal vakjes waar iets staat.
    je ziet het vanzelf wel, klik anders gewoon op allemaal en dan uiteindelijk kom je wel bij je status. ;) (sorry dat ik het nie helemaal kan uitleggen, heb het spel al een tijd nie gespeeld)

19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de save-games kun je dat zien. Dus als je er eentje laad, kun je zien bij: Time played ofzoiets. Ook als je opslaat kun je het zien.

20. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je wordt er ook fitter van. als je bijvoorbeeld nog maar de helft van je health balkje vol hebt, en je gaat slapen is je balkje na het slapen weer vol ;)

@Bonbridge
    vind je het niet leuker om alles zelf uit te vinden. je moet het zelf weten, maar ik zou er niets aan vinden om alles te vragen. neemt toch een beetje de uitdaging weg

Deel Deze Pagina