1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Facebook koopt Oculus Rift voor 2 miljard dollar

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 26 mrt 2014.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit gaat denk ik niet helemaal op. VR gaat straks groot worden in het samenbrengen van mensen. Samen WOW spelen, samen een film kijken, samen naar school etc.. En laat Facebook nou net HET platform zijn waar praktisch alle mensen op samenkomen. De stap van digitaal platform naar virtuele wereld is dus helemaal niet zo ondenkbaar.

    De beste techniek gaat dus ook niet winnen denk ik, maar het platform wat de hele zwik aan mogelijkheden het beste weet te integreren. Daarin ligt FB natuurlijk ver voorop.

    Verder heb ik zelf weinig haat naar FB. Sterker nog, ik geloof Zuckerberg wel als hij het heeft over onderwijs voor iedereen mogelijk maken, de voordelen van iedereen verbinden, het bereiken van kinderen etc.. Iaw als FB nu OR overneemt gaat het en heel snel met de ontwikkelingen en worden er echt wel goede dingen voor verzonnen.


    Het probleem wat ik er wel mee heb: Al deze informatie, afhankelijkheid en macht bij 1 partij vind ik geen prettig idee. Het maakt mogelijk misbruik relatief gemakkelijk.
     
  2. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Grote voordeel van deze overname t.o.v. whatsapp en instagram is dat het verdienmodel veel duidelijker is. Zou niet bang zijn voor advertenties e.d.

    Ik vind het alleen jammer dat het overgenomen is door een partij die zo ver van gamen af staat. Uiteindelijk zal VR zeker uitbreiden naar de aspecten die Zuckerberg noemt, maar om kritische massa te krijgen is gamen veel belangrijker. Had daarom liever een overname gezien door Valve. Vind het overigens wel een slimme zet van FB. Ze moeten nu alleen wel weer het vertrouwen van de game community terug winnen, want daar zitten de early adopters.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    VR gaat inderdaad groot worden, maar als jij zelf al zegt dat je liever niet hebt dat je VR data in bezit komt van Facebook, dan valt OR toch al af? Dan verwacht ik niet dat OR een succes wordt als er bekend is dat Facebook jouw data gaat verkopen en/of advertenties door gaat pushen.

    Het is onzin om te denken dat Oculus een succes wordt omdat Facebook goed weet hoe ze moeten integreren. Het grootste voordeel van Facebook (fanbase) is niet toepasbaar op Oculus.

    Daarom verwacht ik juist dat Facebook niet de fout gaat maken door opeens advertenties te gaan bieden.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat gaan ze ook niet gelijk doen ;) dan kopen mensen het niet nee. FB zal wachten totdat de markt verzadigd is voordat ze dat doen.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe bedoel je dat? Dat die markt een andere markt is? Iedereen gaat uiteindelijk gebruik maken van VR. Net zoals iedereen op den duur een radio had, daarna een tv, daarna een mobiel en straks een VR set.

    Ik kijk nu naar de Wereld Draait Door met als hoofdthema: Oculus Rift. Het is juist de casual markt die dit op gaat vreten.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het voordeel van Facebook is dat het 1 miljard gebruikers heeft. Als OR van het begin af aan dingen gaat gebruiken waar de markt niet op zit te wachten (advertenties en data die verkocht wordt) zal de Oculus nooit een succes worden maar zullen de consumenten voor concurrenten kiezen van Google of Sony. Met OR bedoel ik de Oculus specifiek en met VR de algemene term van Virtual Reality. Dat ik geloof in VR geef ik toch wel vrij duidelijk aan in de eerste regel.

    Oftewel Facebook gaat een ander verdienmodel inzetten en geen advertentiemodule opzetten.


    Ik snap dat je overal over wilt discussiëren maar ik snap niet wat je punt nu is. Discussie was of Facebook de OR gaat verneuken met ads. Niet of VR wel of niet een succes wordt.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2014
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als VR zo groot wordt als ze voor ogen hebben dan hebben ze ook geen enkele advertentie nodig denk ik. Je zal dan binnen FB je eigen virtuele ruimte kunnen huren waarbij je, gebruik makend van de servers van FB, je ding kan doen.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zucht, volgens mij snap je het punt van discussie niet, lees aub even terug...
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar wat houdt Facebook tegen om na de installbase aan een VR geholpen te hebben, niet alsnog op die manier geld te gaan verdienen?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je snapt mijn punt geloof ik niet helemaal ;) Ik onderstreep alleen maar dat ze geen advertenties gaan gebruiken en dat er met gemak een ander verdienmodel te verzinnen is. De reply er voor geef ik aan dat ik je niet goed begrijp.

    Iaw jij zoekt een discussie waar die er helemaal niet is.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Niks, maar men beweerde hier dat Facebook de OR verneukt door advertenties te verkopen. Dat lijkt me sterk.

    Ik weet niet hoe de OR zich softwarematig gaat ontwikkelen en of software aan hardware wordt gekoppeld waardoor je niet met elkaar kunt communiceren als je verschillende sets gebruikt. Want anders stap je natuurlijk direct over.
     
  12. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Categorie gadgets & gimmicks. Het is al zooooo lang op de markt in diverse vormen, producenten en nooit wat geworden. Verder zie ik de combo smoelboek en VR totaal niet. Maar goed ze hadden wat geld over blijkbaar.
     
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Er waren ook al heel lang touchscreens en smartphones op de markt voor de Iphone.

    Denk uiteindelijk vooral dat dit goed is voor de VR markt. Alle techgiants zullen nu bezig gaan met hun eigen VR bril (voor zover dat ze dat al niet deden). Hoop wel dat er een soort standaard of iets komt, zodat games en applicaties makkelijk gepoort kunnen worden.

    Zag overigens wel tijdens DWDD dat de casual markt er echt nog niet klaar voor is. Denk dat games dit platform echt moeten gaan dragen en in de hardcore game markt heeft FB nou niet bepaald een goede naam.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oculus Rift was vandaag bij DWDD. Weet niet of iemand het gezien heeft? :)
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Kreeg gister meteen 3 berichtjes dat ik DWDD moest kijken ja :lol: Volgens mij heb ik mijn enthousiasme omtrend VR iets te vaak toegelicht :+
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Matthijs deed hem op en raakte vrij snel van het padje. :lol:
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Kwam daarna ook bij het nieuws toch? Ik wist al dat VR huge gaat worden, maar door Facebook weet nu de hele wereld ervan. Binnen 10 jaar heeft iedereen zo'n bril joh en loop je te shoppen met je vrouw terwijl je op de bank een biertje zit te drinken 8)
     
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    En je tweede?
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    "ik wou dat ik dat had"
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina