1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fallout 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dat word voor mij geen paar uur achter elkaar Fallout spelen. RROD :mad:
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    het is wel een nuchtere kijk op de perks en ik ben blij dat ik al genoeg RPG's heb gespeeld maar veel mensen hoorde ik hier klagen dat ze niet snapte wat ze moeten doen of dat ze het moeilijk vonden. Dit helpt ze in iedergeval al een stuk op weg.

    Edit : ik heb er vandaag geen tijd voor maar anders probeer ook een deel te doen :)
     
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm dat is echt mooi gedaan Zifnap!!

    idd informatie voor beginners mis ik vaak zelf wel. Zeker aangezien ik iemand ben die niet vaak 2 keer de zelfde game speel en graag eerste keer zo goed/perfect mogelijk wil spelen! En liefst ook mijn poppetje op zijn best willen hebben. Is er trouwens niet ergens een site of iets waar op staat als je bv goeie schutter wil zijn of warrior hoe je dan je punten moet verdelen? Dat mis ik wel want zo kun je namelijk het uiterste van het ene maken en dan zorgt het voor een totaal andere gameplay als je bv weer wat anders wil
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat kan je toch zelf wel bedenken? Alles staat mooi uitgelegd in het boekje of in het spel zelf.
     
  5. MilanXS

    MilanXS Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon vanaf het begin al weten wat je wilt worden. Ik ben nu een Hackende Medicijnman die goed overweg kan met Energy Weapons en Explosives én hij heeft een goedgebekt mondje!
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    No problem, ik doe morgen nog een stuk. Voor mij is het allemaal logische stof, maar ik heb dan ook erg veel RPGs gespeeld. Soms vergeten we nog wel eens dat met elke nieuwe generatie consoles ook weer een nieuwe generatie gamers bepaalde spellen (in dit geval RPGs) gaat spelen.

    @tricker: ik zie je verzoek en ik zal eens kijken of ik hier ook iets over kan opschrijven. Ik weet zeker dat anderen ook veel hierover kunnen vertellen. Misschien wil drolletje14 een stuk over stats & skills opschrijven? Nogmaals, veel lijkt voor ons "veteranen" logisch, maar ik kan begrijpen dat het allemaal wat lastiger te bevatten is voor beginners.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zeg,

    iedereen die meewerkt aan deze 'guide' (zo noem ik het maar even), laat mij het weten wanneer je klaar bent! Dan maak ik er iets moois van voor op de voorpagina en zal het daar ook verschijnen. ;)
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Cool, ik maak wel mijn stuk over de perks af. Ik denk dat we ook nog wat kunnen vertellen over de effecten en waarde van stats & skills. Quests enzo kun je overal terugvinden op het internet. Misschien nog iets over combinatie skills die bij bepaalde karakter types passen? Dit soort zaken lees je meestal nergens terug in online guides. Gewoon de interessante stuff buiten letterlijke quest spoilers.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Als jullie me hulp nodig hebben hoor ik hetcwel. :)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Geef maar gewoon aan wat je wilt doen? Misschien kunnen we informatie / meningen / inzichten bundelen?
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    cool :) alleen ik ga dan zelf eerst wel ff de game verder spelen want ik heb het al een tijdje niet gespeeld en ben daardoor een beetje uit de 'vibe'.
     
  12. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    :+

    Trouwens op moment heb ik geen boekje + spel dus daarom vroeg ik het ook. En dan nog geloof niet dat er zoiets in stond?
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben nu met de Nuka Cola challenge bezig. Maar die gast voor haar huis bied het dubbele. Als ik die Cola's aan hem geef haal ik dan ook die achievement, volgens mij niet toch?
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.332
    Leuk Bevonden:
    4.775
    De eerste keer, en eigenlijks daarna ook, is het gewoon een fuck gedeetle om doorheen te moeten. Je kunt beter in The Wasteland zelf zitten, ruimte zat en toch voldoende belevenis. ;):cool:
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Er is (nog) geen Fallout3 wiki zoals Oblivion die ook had, vrees ik?
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd ja.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Alright, vandaag bespreek ik met jullie de level 6 en 8 perks. Er bieden zich een paar geweldige perks aan op deze levels, dus de keuze zal zeker niet altijd gemakkelijk zijn. Laten we snel beginnen! :thumbs:

    EDIT: Deze en vorige guide zijn afgestemd op de normale moeilijkheidsgraad. Speel je op een hoger niveau, dan kan het zijn dat een aantal hieronder benoemde zwakke perks stukken nuttiger worden.

    Level 6 Perks:

    Bloody Mess: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: ---
    Rating: 4/5 (5/5 heavy weapons karakter)

    Het begint al meteen goed. +5% Bij alle schade die je karakter doet, met welk wapen ook (zelfs vuisten). Omdat zelfs non-combat karakters vaak in dit spel zullen moeten vechten is dit een perk die ik iedereen kan aanbevelen. 5% Levert natuurlijk meer op bij wapens die veel damage doen, dus verwacht geen wonderen als je met een 10 mm pistool rondschiet. Daarentegen zullen heavy weapons experts zeker een aardig verschil merken! Dat je tegenstanders dan ook nog op de meest bloederige manier mogelijk uit elkaar spatten is alleen maar een bonus.

    Tip: Ondanks dat ik deze perk een hoge score geef is Bloody Mess zeker niet vitaal om te kunnen overleven in de wereld van Fallout. Zeker op level 6 zal je karakter nog niet zo heel veel schade doen met wapens (dat ligt niet alleen aan de wapens maar ook aan je skill ermee), dus die 5% bonus zal nu nog niet zo heel groot zijn. Kijk goed naar wat de concurrerende perks op dit level te bieden hebben, voordat je Bloody Mess meteen op level 6 kiest.

    Demolition Expert: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: Explosives = 50+ <-!
    Rating: 2/5 (5/5 explosives expert karakter)

    +20% Schade bij grenades en mines per rank.

    Laat ik het zo zeggen: gebruikt je karakter erg vaak granaten en/of mijnen, dan is de perk Demolition Expert een goede keuze. Die +20% extra schade bij een toch al hoge schade van een mijn (zeker bij hoge skill in Explosives) zal er waarschijnlijk voor zorgen dat monsters of raiders in één keer aan stukken vliegen. Maar ja, is je skill in explosives laag, gooi je bijna nooit een granaat en zie je vooral mijnen van dichtbij als je ze disarmed, waarom zou je dan deze perk kiezen? Voor explosieven experts is dit een must have (kijk wel even hoe vaak je hierin wilt investeren), maar alle andere karakters kunnen deze perk beter links laten liggen.

    Fortune Finder: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: LCK = 5+
    Rating: 4/5

    Met deze perk vind je meer bottle caps (geld) in containers. Een hele nuttige perk, al is geld niet echt meer een probeem tegen het einde van het spel. Persoonlijk vind ik de Scrounger perk beter (je vindt dan meer ammo in containers), maar dit is zeker geen slechte keuze. Ook omdat verkopers in Fallout maar een beperkte hoeveelheid geld in de kas hebben. Hoeveel loot je ook meeneemt, je zult simpelweg lang niet alles kunnen verkopen op één plek (zeker met een hoge barter skill). Soms is het beter om zelf al meer geld te hebben, zodat je meer spullen kunt kopen. Hierdoor krijgen verkopers meer geld in de kas en dat zorgt er weer voor dat jij meer zooi aan ze kunt verkopen. Volgen jullie het nog? ;)

    Gunslinger: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: ---
    Rating: 2/5

    +25% Extra accuracy in V.A.T.S. met kleine wapens (eenhandig). Wapens in deze categorie: .32 Pistol, Scoped .44 Magnum, (Silenced) 10mm Pistol, 10mm Submachine Gun, Chinese Pistol, Sawed-Off Shotgun, Dart Gun, Laser Pistol, Plasma Pistol, Alien Blaster, Mesmetron.

    De meeste eenhandige wapens verliezen hun kracht naarmate je verder vordert in het spel. Als je zoals ik veel met rifles werkt, is dit een waardeloze perk. Ben je echter gek op pistolen en gebruik je deze nog steeds tijdens de endgame (kan ik me goed voorstellen als je een Alien Blaster met je meedraagt), dan is dit zeker geen onaardige perk om te kiezen.

    Let op: voor zover ik weet kan de accuracy in dit spel nooit boven de 95% (99-100%?) gaan. Bij een maximale skill in Small Arms levert deze perk je alleen wat op als je van een grote afstand schiet op je doelwitten (dus op de afstand waar je accuracy weer begint te zakken).

    Lead Belly: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: END = 5+
    Rating: 1/5

    +50% Weerstand bij het drinken van radiated water. Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik maar weinig last heb gehad van radiation in Fallout 3. Ook heb ik niet zo heel vaak van radiated water (o.a. op de wc's te vinden) moeten drinken om mijzelf te genezen. Voor karakters die geen bed kunnen vinden is dat misschien een goed alternatief, maar een goede nachtrust heeft mijn karakter toch in bijna alle gevallen geholpen. En zelfs als je van radiated water moet drinken heb je meestal wel een RadX of RadAway bij je om de radiation sickness te neutraliseren. Sterker nog: tegen level 10 bulkte mijn karakter van de RadX en RadAway... hij zou bijna een eigen apotheek kunnen beginnen. Mijn advies: laat deze perk lekker links liggen.

    Toughness: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: END = 5+
    Rating: 6/5 MUST HAVE!

    En dan komt er ineens zo'n wegeldige perk langs, oink! +10% Weerstand tegen alle schade, zelfs als je naakt rondrent!? Niet over nadenken, pakken die hap. Dit is een must have voor elk type karakter. Omdat deze weerstand niet is gekoppeld aan een harnas zal deze nooit lager worden (integenstelling tot harnassen die kapot kunnen gaan) en komt er ook geen extra gewicht bij kijken. Dus wat wil je nog meer? Het is goed mogelijk samen met de Cyborg perk, deze perk en een fatsoenlijk harnas de maximale damage resistance van 85% te bereiken. Wat dat betekent? Dat bijna geen enkele tegenstander je meer wat kan maken; je loopt als een God rond. Dus pakken deze perk. Het is de eerste stap om bijna onkwetsbaar te worden.

    Level 8 Perks:

    Commando: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: ---
    Rating: 4/5

    Werkt net zoals de Gunslinger perk, maar dan in V.A.T.S. +25% accuracy bij Rifles. Rifles zijn over het algemeen veel sterker en blijven het hele spel nuttig. Misschien niet de meest noodzakelijk perk als deze skill in bepaalde wapens toch al hoog is (je hebt dan sowieso al een hoge accuracy), maar verder is dit een prima perk om te kiezen. De volgende wapens vallen onder deze perk: Assault Rifle, Chinese Assault Rifle, Hunting Rifle, Sniper Rifle, Laser Rifle, Plasma Rifle, Railway Rifle.

    Impartial Mediation: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: CHR = 5+
    Rating: 2/5

    Deze perk zorgt ervoor dat je succes met +30% toeneemt bij Speech Challenges. Maar ALLEEN als je neutraal bent... en daar zit hem vooral het probleem in. De meeste spelers zullen niet lang neutraal blijven en snel met hun karakter de goede of slechte kant op gaan. Daarnaast zijn de meeste Speech Challenges goed te halen als je de bijbehordende skill in ieder geval in het begin regelmatig ophoogt. En als alles mislukt: saven voor een Speech Challenge en reloaden na een mislukking werkt natuurlijk ook altijd. Alleen als je karakter neutraal is en (belangrijker nog) dit kan blijven is de bonus misschien het overwegen waard. Mijn advies in alle andere gevallen: deze perk werkt veel te omslachtig, dus sla deze maar over.

    Rad Resistance: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: END = 5+
    Rating: 2/5

    Deze perk geeft +25% Extra Radiation Resistance. Niet verkeerd, maar zoals ik al aangaf bij de Lead Belly perk: radiation is nou niet echt het grootste gevaar in de wereld van Fallout 3. Wat mij vaker heeft gedood in Fallout 3? Kogels! Is de Toughness perk dan niet een betere keuze? Als radiation toch een probleem is heb je meestal genoeg RadX of RadAway bij je. Daarnaast zijn er als je een beetje zoekt vaak beschermingspakken in de buurt te vinden (zijn ook niet zwaar, dus je kunt ze altijd meedragen). Verschillende shops en traders bieden bovenstaande spulletjes vaak ook aan.

    Scrounger: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: LCK = 5+
    Rating: 5/5

    Hoewel ammunitie later niet zo'n probleem meer is, is dat een groot gedeelte van het spel wel. Zeker als je niet al te voorzichtig met je wapens in het rond schiet. De Scrounger perk geeft je extra munitie iedere keer als je dit vindt in een container. Ontzettend handig dus. Dit geld voor alle typen munitie, dus ook de duurdere plasma en laser cores. Ooit al eens 30 missiles bij elkaar gevonden? Met deze perk is het mogelijk. Heb je al genoeg munitie, maar kom je geld tekort voor die mooie gun? Kogels brengen ook nog eens aardig wat geld op als je ze in grote hoeveelheden verkoopt. Nooit meer geldproblemen dus. Trouwens, munitie heeft geen gewicht in dit spel. Al eens driehonderd raketten in je jaszak gehad? Ik niet, maar mijn karakter draagt ze fluitend rond in Fallout 3.

    Size Matters: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: END = 5+
    Rating: 1/5 (4/5 big guns karakter & 4/5 max skills karakter)

    Tja, +15 bij je Big Guns skill. Dat is in ieder geval al iets meer dan die perks van level 2. Vijf hele punten meer om precies te zijn... En dat terwijl op level 4 de Educated en Comprehension perk je minstens drie keer zoveel skillpoints kunnen opleveren. Maak je niet of nauwelijks gebruik van Big Guns: gewoon links laten liggen. Probeer je met je karakter zoveel mogelijk skills op 100% te krijgen, dan is dit geen verkeerde keuze. Voor Big Guns specialists is dit een goede keuze, zeker als je toch al zo weinig skillpoints per level krijgt (waarschijnlijk heeft je karakter een hoge strength, maar een lage intelligence?).

    Strong Back: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: STR = 5+, END = 5+
    Rating: 3/5 tot 4/5

    Deze perk laat je Carry Weight toenemen met +50 Kg. Zeker niet onaardig, maar het is vooral een perk die een luxe probleem zal oplossen. Namelijk dat je meer loot naar de winkels terug kunt dragen. Aan de andere kant: de sterkste harnassen zijn best zwaar en wat doe je dan als je karakter ook al een lage strength heeft? Deze perk kan dus best nuttig zijn, maar dat hangt helemaal af van de opmaak van je karakter en je eigen tolerantie niveau (hoeveel trips ben je bereid op en neer maken om al je loot te verkopen?).

    Nou, dat was het even voor nu. Volgende keer de perks van level 10 en 12! _0/

    EDIT: Aanvullingen en spelling.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  20. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat jij voor zo'n lap tekst tijd hebt is voor mij onbegrijpelijk...

    Je krijgt wel mijn complimenten. Ik heb er erg veel aan. *)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina