1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fallout 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is zeker jammer ja.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.332
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Is het ook, want in Oblivion waren ze het niet vergeten en bij dergelijke games als dit mag het ook niet gebeuren. ;):cool:
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ben nu in Oasis en heb die Birch Sap gedronken, maar nu kan ik niet meer bewegen. Ik drukte te snel op 'drink the sap' zonder te lezen wat er stond, maar wat moet ik in godsnaam nu doen? Ik sta helemaal vast...

    Edit: Ah fuck it, doe de autoload van Oasis wel opnieuw.

    Edit2: Was dus gewoon een bug. De Treeminders zeiden net niks, en nu word ik ingewijd.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Net klaar met de quest Water Of Life.

    Neeeeee, waarom. :'-( Ben zo lang op zoek naar mijn vader, eindelijk gevonden en dan gaat hij dood. Niet eerlijk, vond Dad echt een heerlijk persoon. Vooral ook door zijn stem, Liam Neeson heeft zo'n rustgevende stem. Pas echt perfect! :thumbs:
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.332
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Die stem Liam Neeson viel mij ook direct op toen ik uit mijn digitale moeder kwam. Damn, verdomde censuur ook met die bevalling. Even een koffie mod maken. ;):)
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ook niet leuk dat je geen keuze had :mad: ik wou die stomme Enclave wel even kennis laten maken met mijn shotgun maarja..
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    (Voor perks level 10 & 12, zie pagina 26.)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Inderdaad.

    Had wel verwacht dat hij een keer dood zou gaan maar dit vond ik toch wel erg snel en ook best wel gay. Ik had echt verwacht dat het iets groots zou zijn als Dad zou sterven, je hoofdpersoon kijkt alleen maar en zegt niks. Dat is wel iets wat ze moeten verbeteren in een nieuwe Fallout/Elder Scrolls, niemand heeft emoties. Ook als je met iemand praat, altijd hetzelfde gezicht enzovoorts.

    Ik maak elke Enclave persoonlijk af nu :mad:
     
  9. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    En met die spoiler snij je meteen het moelijkste punt aan om zo'n element in een game succesvol te maken.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Meen je dat nou? Ik verstond de helft niet van dat veel te zachte, binnensmondse gewauwel. 't Is dat er ondertiteling onder zit.
     
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik helemaal uit de Vault gekomen om hem te zoeken, ga ik verdomme nog die zieke wereld in van Vault 112(dacht ik) om hem te redden, doe ik dat ook, wat zegt hij: "Let's go, son. We must finish this" en toen rende hij weg. Toen dacht ik van zoek het maar uit. Was blij dat ie dood ging :+
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Jup, ik kon alles gewoon verstaan. :cool:

    Was toevallig even bij die UFO geweest. Was wel geinig maar was er al weer snel weg. Je krijgt een signaal op je Pipe Boy, daar hoor je iets praten. En je kan een of andere Aliën pistool oppakken, 67 Damage dacht ik. Was wel leuk om te zien.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2009
  13. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat Alien pistool is het beste wapen uit de game....
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maar het is gewoon niet cool. ;) Vind ik dan...
     
  15. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren het spel uitgespeeld. Direct alle savegames weggegooid en opnieuw begonnen. Ik vond niet dat ik Fallout had gespeeld hoe je het hoort te spelen; ik klikte alle gesprekken door, ik deed amper wat aan exploren etc. Dat vind ik dan wel weer jammer aan achievements, op een gegeven moment ga je er gewoon naar handelen (ik dan).
     
  16. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vandaag binnen gekregen, ben echt benieuwd hoe de game is :)
    Heb er hoge verwachtingen van :thumbs:
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Perks analyse level 10 & 12! Persoonlijk vind ik de perks van level 12 wat minder interessant, but maybe that's just me. Level 10 heeft voor ieder wat wils en heeft vooral veel maffe perks.

    EDIT: Ik heb de analyse level 10 & level 12 bij elkaar gezet, zodat jullie wat minder pagina's hoeven te bladeren.

    Let op: deze guide is gemaakt met een gemiddelde moeilijkheidsgraad als uitgangspunt.

    Perks level 10:

    Animal Friend: 2 Ranks
    ======================
    Requirements: CHR = 6+ <- !
    Rating: 3/5 (4/5 voor druide of diplomaat karakters)

    Rank 1: Animals vallen je niet aan.
    Rank 2: Animals helpen je in gevechten tegen non-animals.

    De volgende dieren vallen onder de klasse animal: Dogs, Brahmin, Mole Rats and Yao Guai.

    Is deze perk het waard om twee keer in te investeren? Ik denk van niet, alhoewel deze perk wel een hoge coolheidsfactor heeft. Van alle bovenstaande beesten is alleen de Yao Guai een redelijk gevaarlijke tegenstander. De rest is fodder, zelfs zo zwak dat ze nog niet eens handig zijn om kogels op te vangen. Heb je geluk en een Yao Guai helpt je mee in een gevecht, dan is dit zeker een goede hulp. Maar voor alle andere gevechten waar je het toch alleen moet doen (je krijgt maar af en toe hulp) of het moet doen met een Molerat... tja, ik weet zeker dat er perks zijn die het beter doen voor je overlevingskansen in een post-apocalyptische wereld. Dit is wel een leuke perk als je een bepaalde rol met je karakter speelt, zoals druide of diplomaat (escorte). Een requirement van zes punten in Charisma is trouwens ook niet mis.

    Finesse: 1 Rank
    ======================
    Requirements: ---
    Rating: 4/5

    +5% Extra Critical Chance (hetzelfde als vijf extra Luck). +5% Lijkt niet veel, maar in V.A.T.S. ligt je Critical Chance toch al hoger. Dit is één van de perks om je CC te verhogen. Heeft deze perk een absolute prioriteit? Misschien niet, maar samen met de perks die je extra damage laten doen tijdens een CC is dit zeker geen verkeerde keuze als je het maximale uit je Critical wilt halen.

    Here and Now: 1 Rank
    ======================
    Requirements: ---
    Rating: 1/5

    Meteen nog een level up? Lijkt geweldig, maar tenzij je haast hebt of bepaalde achievements wilt boosten is dit echt geen slimme zet. Waarom niet? Het is niet al te lastig de level cap van level 20 te halen in Fallout 3. Heb je die level cap gehaald, dan valt de waarde van deze perk helemaal weg. Want naast een extra level up levert deze perk totaal geen voordeel op. Had je daarvoor in de plaats geen perk kunnen nemen die je het hele spel lang, ook na level cap, een voordeel oplevert? Mijn advies: Laat deze lekker links spelen en pak een perk als Toughness of Scrounger waar je nog heel veel plezier van gaat beleven.

    Mister Sandman: 1 Rank
    ======================
    Requirements: Sneak = 60+
    Rating: 1/5 (4/5 voor karakters met een hoge sneak skill?)

    Instant kills op slapende mensen. Misschien heb ik ze gemist, of was mijn sneak skill te laag, maar het aantal slapende tegenstanders tijdens mijn playtrough kan ik op één hand tellen. Civilians kun je sowieso zonder al teveel fuss in hun slaap doden, ook zonder deze perk, dus daarvoor is deze perk volgens mij niet bedoeld. Mijn advies: heb je een hoge sneak skill en speel je met een karakter die al sluipend slapende raiders vermoord? Dan is deze perk misschien het proberen waard. Voor alle andere karakters: sla deze perk over.

    Mysterious Stranger: 1 Rank
    ======================
    Requirements: LCK = 6+ <-!
    Rating: 3/5

    Wanneer duikt de Mysterious Stranger op? Wanneer V.A.T.S. eindigt en je tegenstander leeft nog steeds met 150 HP of minder, dan is er een 10% kans dat de Mysterious Stranger je komt helpen.

    Tja, ik had voor deze perk gekozen i.p.v. Animal Friend en ondanks dat de Mysterious Stranger een hoge coolheidsfactor heeft was ik naderhand toch erg teleurgesteld. De voordelen tegenover de nadelen:

    Voordelen:
    1) De MS redt je soms uit de problemen door je tegenstander alsnog te doden.
    2) Laten we eerlijk zijn: die kerel ziet er ruig uit.

    Nadelen:
    1) De MS jat soms de experience van je kill omdat hij de meeste schade doet.
    2) De MS komt helemaal niet zo vaak opdagen. Zie ook boven. In totaal heeft de MS mij minder dan tien keer geholpen tijdens mijn playtrough (en ik heb deze perk redelijk vroeg gekozen). Je kunt simpelweg niet op de MS vertrouwen om je te redden in benarde situaties.
    3 ) Deze perk botst met de Grim Reaper's Sprint, misschien wel de beste perk in het spel. Maakt de MS de kill, dan word je V.A.T.S. niet aangevuld tot het maximum.

    Bottom line: een aardige perk om te hebben, maar niet meer dan dat. Als je alle belangrijke perks al hebt gekozen is dit zeker geen verkeerde perk om erbij te nemen.

    Nerd Rage: 1 Rank
    ======================
    Requirements: INT = 5+, Science = 50+ <-!
    Rating: 3/5 tot 4/5 (Aanbevolen voor Melee-based karakters.)

    Oke, dit is echt een maffe perk. Zakt je HP onder 20% (je hoort de hartslag van je karakter), dan word je Strength met deze perk opgehoogd tot tien en daarnaast krijg je er ook nog 50% Damage Resistance bij! Absoluut niet verkeerd, maar je moet dus wel bijna bloedend door je knieën zakken wil deze perk pas activeren. En dan nog ben je niet onkwetsbaar, want 85% Damage Resistance is het maximum. Een lastige perk om te beoordelen, maar uiteindelijk vond ik deze perk toch best handig. Zeker na +/- level 15 heeft je karakter best veel HPs. 20% Van het maximum is dan nog steeds behoorlijk veel, dus je karakter valt niet zomaar neer. En dat gebeurd toch al niet zo snel, want met een +50% DR (waarmee je waarschijnlijk op het maximum komt) houd je karakter het nog wel even vol.

    Nog een voordeel? Mijn karakter had maar zes punten op Strength staan, dus de boost is nog best groot als deze perk activeert. Wat is daar nu handig aan? Looten mijn vrienden! Met deze perk had ik vaak geen NPC of extra perk meer nodig om extra stuff mee te kunnen dragen, daar mijn karakter ineens onmenselijk sterk werd. Kritiek verwond liet ik daarom mijn karakter door de overblijfselen van mijn tegenstander looten, naar de stad strompelen en daar de spulletjes verkopen. Pas daarna gebruikte ik een Stimpack of een goede nachtrust om weer op krachten te komen. Ontzettend handig als je, net zoals ik, alle rotzooi van een slagveld mee wilt nemen.

    Speel je trouwens een karakter die alleen met zijn handen of met handwapens slaat, dan is deze perk zeker het aanbevelen waard. Je moet namelijk toch al vaak dichtbij je tegenstanders komen, dus alle extra bescherming is meegenomen. Let wel op de requirement van 50+ Science!

    Night Person: 1 Rank
    ======================
    Requirements: ---
    Rating: 2/5

    Een +2 INT en +2 PER bonus als de zon onder is (18.00 - 06.00). Ook als je in een dungeon bent trouwens.

    Tja, niet onaardig. Maar gaat deze bonus je echt zoveel helpen met overleven in Fallout 3? De extra INT levert je bijvoorbeeld een iets hogere Science op... maar ga je daarvoor steeds wachten met inbreken totdat het nacht is? De extra PER helpt je met het aantal (rode) streepjes op het kompas, maar tenzij deze statistiek al ontzettend laag is zul je niet heel veel effect merken. Trouwens, de extra INT helpt je niet aan extra skill points tijdens een level up. Jammer he. ;)

    Deze perk past wel mooi bij de rol van nachtinbreker.

    Level 12 Perks:

    Cannibal: 1 Rank
    ======================
    Requirements: ---
    Rating: 2/5

    Je kunt jezelf genezen met de lijken van tegenstanders (25 HP), maar dat wel tegen -1 Karma per voedingsbeurt. Je zult worden opgejaagd op het moment dat iemand je betrapt. Handig? Niet echt. Misschien dat deze perk waarde heeft op een hogere moeilijkheidsgraad, maar over het algmeen zijn er al manieren genoeg om jezelf te genezen. Het is wel een manier om langzaam je karma te laten zakken...

    Fast Metabolism: 1 Rank
    ======================
    Requirements: ---
    Rating: 3/5

    Stimpak werken +20% efficienter. Een niet echt noodzakelijke (en spannende) perk, maar voor iemand die veel stimpaks gebruikt is dit zeker geen onaardige keuze. Hoe beter je Medicine skill trouwens is, hoe meer je uit deze perk haalt. Deze perk neemt ook in waarde toe op de hogere moeilijkheidsgraden.

    Life Giver: 1 Rank
    ======================
    Requirements: END = 6+ <- !
    Rating: 3/5

    Je max HP neemt permanent toe met +30 HPs. Zeker niet verkeerd, maar ik had in dit stadium verschillende perks die ik liever wilde nemen of noodzakelijker waren. Eerlijk gezegd vond ik mijn karakter met zes punten in Endurance al voldoende HPs hebben, dus de noodzaak om deze perk te nemen was niet erg groot. Heb je een karakter dat continue met te weinig HPs rond strompelt, dan is dit geen onaardige keuze. Net zoals Fast Metabolism neemt deze perk in waarde toe op hogere moeilijkheidsgraden.

    Pyromaniac: 1 Rank
    ======================
    Requirements: Explosives = 60+ <- !
    Rating: 3/5 tot 4/5

    Extra +50% damage bij fire-base weapons. De volgende wapens vallen in deze categorie: Flamer, Nuka-Grenade, Shiskebab, 'Firelance' Alien Blaster and Zhu-Rong v418, Chinese Pistol.

    De bonus is groot (en dus de extra schade ook), maar gebruik je bovenstaande wapens weinig, dan is dit een verloren perk. De Shiskebab wordt met deze perk een behoorlijk vernietigend melee-wapen.

    Robotics Expert: 1 Rank
    ======================
    Requirements: Science = 50+ <- !
    Rating: 3/5 tot 4/5

    +25% Damage tegenover mechanische tegenstanders. Niet verkeerd, want je krijgt te maken met redelijk veel mechanische tegenstanders. Van deze vijanden zijn alleen de Sentry Robots echt gevaarlijk, maar zo'n damage bonus is nooit onaardig. Dat je ze kunt deactiveren na een succesvolle sneak touch-attack vind ik als bonus te verwaarlozen; meestal pomp je die krengen toch wel vol lood. Een niet echt noodzakelijke perk als je het mij vraagt, maar een goede keuze als je alle belangrijke perks al hebt genomen. Let op: je hebt voor deze perk een Science nodig van minstens 50%!

    Silent Running: 1 Rank
    ======================
    Requirements: AGL 6+, Sneak = 60+ <- !
    Rating: 2/5 (5/5 stealth karakter)

    Je kunt nu op volle snelheid kruipend "rondrennen" zonder geluid te maken. Speel je een karakter die vaak stealth gebruikt, dan is dit een must have. Voor alle andere karakters: gewoon links laten liggen.

    De requirements bij deze perk zijn niet mis, maar passen perfect bij het type karakter dat deze perk waarschijnlijk gaat nemen.

    Sniper: 1 Rank
    ======================
    Requirements: PER 6+, AGL 6+ <- !
    Rating: 4/5

    +25% Kans om hoofden te raken in V.A.T.S. Als je zoals ik veel op het hoofd mikt in V.A.T.S. is dit een prima perk om te kiezen. Deze perk zorgt er ook voor dat je wat verder van een afstandje nog steeds hoge to-hit percentages kunt bereiken als je op het hoofd mikt. Perfect voor snipers!

    Dat was het weer voor even. Volgende keer de perks van level 14 & 16, waar een paar erg interessante bij zitten! :)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was juist te enthousiast want op een gegeven moment was ik ergens waar de monsters mij dood kregen binnen 2 schoten/klappen en was de lol er voor mij ook snel af :+

    @Zifnap: Super dat je zoiets wilt doen! Kan ik echt waarderen! Ik lees ze ook zeker goed door en zodra ik weer fallout3 heb begin ik mooi overnieuw en hou dat mooi bij de hand! Dankjewel :thumbs:
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Ik heb trouwens een vervelende bug. Ik heb 3 van die hologram kettingen van overleden Brotherhood members. Iedereen verteld me dat er een of andere vrouw in de Citadel is die ze aanneemt. Eindelijk haar gevonden en een aantal keer met haar gepraat maar ik kan ze niet aan haar geven, elke keer start het gesprek opnieuw. Iemand hier ook last van ?
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina