1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fallout 3 FAQ [Spoilers!]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chaos, 4 nov 2008.

  1. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezien de grootte van het spel en de vele mogelijkheden leek het me wel handig een apart hulptopic te maken, zodat het gewone topic wat overzichtelijker blijft. Ik zal proberen zoveel mogelijk info in de eerste post te zetten en deze bij te houden. :thumbs:

    Ik heb niet alle info uiteraard, dus aanvullingen zijn welkom! Vooral aangezien je vaak meerdere keuzes kunt maken.

    Ik raad je overigens aan altijd elke kamer in een gebouw te doorzoeken, kans is groot dat je er niet terugkomt en dan bestaat de kans dat je mooie items (zoals skillbooks) misloopt. Ook zou ik altijd proberen de optional gedeeltes van quests ook te doen, de beloning is het vaak waard. :b:

    Quests

    Main quest:

    Tutorial:

    Dit is een inleiding in het spel en stelt vrij weinig voor, het gaat er vooral om je karakter te maken zoals jij het wilt. Eerst wordt je gevraagd naar een aantal gegevens en vervolgens moet je als baby je stats invullen via een boekje dat op de grond ligt. Daarna gewoon doen wat er staat en je bent binnen no time volwassen (overigens kun je voordat je de klas in gaat nog een Bobblehead vinden op het bureau van je vader en kun je voor het klaslokaal de jongedame helpen).

    Escape:

    Vader is foetsie! :eek: Je moet de Vault verlaten, dit is simpelweg een kwestie van de aanwijzingen opvolgen. Bij de toiletten, vlakbij waar je begint kun je nog de moeder van Butch redden van kakkerlakken (of niet natuurlijk).
    Vervolg je weg en op het einde sta je voor de keuze of je de overseer afmaakt of negeert. Open de Vault en wees vrij! :+

    Following in his Footsteps

    Het is zaak naar Megaton af te reizen (je kunt uiteraard ook eerst andere dingen gaan doen of gewoon verkennen) om meer te weten te komen over je vader. In Megaton zijn verschillende winkels en sidequests te vinden, waarover later meer. ;) Je moet praten met de eigenaar van de bar/saloon (Mariarti geloof ik), hij is bereid je de info voor 100 (of 300 als je hem irriteert) caps te verkopen of je kunt besluiten een klusje voor hem te doen. Als je voor het laatste kiest, moet je naar een bijgelegen uitgestorven dorpje, waar je een vrouw genaamd Silver vindt (ze woont in het enige huisje met een deur en dak). Nu kun je ofwel het geld eisen ofwel haar helpen door Mariarti voor te liegen.
    Het is ook mogelijk om via de achterkant van zijn saloon in te breken en dan alle informatie over je vader uit de computer te halen.

    Als je de quest voltooid, leer je dat je vader naar Galaxy News Radio is gegaan om te babbelen met Three Dog.

    Galaxy News Radio

    Nog niet gedaan...

    Sidequests

    Deze quests verschijnen wel in je Pipboy en hebben vaak ook een achievement.

    Megaton:

    Power of the Atom: de nu al beroemde quest uit het filmpje:

    -optie 1: blaas Megaton op: hiervoor moet je praten met de heer Burke die in de saloon zit (rechts). Hij vertelt je wat het plan is en als je akkoord gaat, krijg je een detonator die je op de bom in het centrum van Megaton kunt plaatsen. Vervolgens moet je naar Tenpenny Tower afreizen en naar de suite van Alistair Tenpenny gaan. Daar kun je de bom tot ontploffing laten brengen en genieten van een mooi uitzicht. [Heb deze keuze niet gemaakt, dus wellicht mist er een stap?]
    -optie 2: ontmantel de bom. Vrij simpel: praat met Simms (de cowboy en sherrif van Megaton) en hij vraagt je om de bom te ontmantelen. Hiervoor is een explosives skill van 25 voor nodig. Als je die niet hebt kun een item equipen, pilletjes slikken of gewoon wachten tot je wel de skills hebt.

    The Wasteland Survival Guide:

    Een heel lange quest, waarin je helpt om een overlevingsgids te schrijven. Het boek bestaat uit 3 hoofdstukken met elke 3 missies.
    Hoofdstuk 1:

    -Super Duper Mart:
    Moira vraagt je om voedsel/drinken en medicijnen te vinden in de Super Duper Mart. Reis af naar de Super Duper Mart, vermoordt vervolgens iedereen in en buiten de SDM. Vervolgens vind je rechts van de ingang en daartegenover kamers, waar je het voedsel en de medicijnen kunt vinden (heb je ook meteen het optional gedeelte gedaan).

    Agetha's house

    Agetha's house vind je [....]. Als je met de bewoonster praat, vraagt ze je of je een viool kunt zoeken. Deze bevindt zich in Vault 92. Vault 92 ligt iets ten westen van Olden, in het noordoosten van de kaart. In de Vault rechtdoor en dan zoeken naar de muziekkamers, hier ligt de viool in de speciale kist op een tafel. [Meer info volgt, is makkelijker met spel erbij. ;)]

    Info volgt zsm!

    Big Town

    De tegenhanger van Little Lamplight, de plek waar de kinderen heen moeten als de Mungo (volwassen zijn). Probleem is echter dat ze van alle kanten genaaid worden, door Super Mutants en Slavers. Hierdoor is het stadje bijna uitgeroeid. Als je rondvraagt in het stadje, kom je er al snel achter dat een aantal inwoners, waaronder de doktor, gevangen is genomen door Super Mutants. Aan je de eer om ze te redden. Hiervoor moet je naar Germantown Police HQ (staat aangegeven op de kaart). Zoals altijd weer alles doodmaken wat op je schiet (zijn dus Super Mutants, dus grote kans dat je er met een laag level moeite mee hebt), vervolgens het gebouw in en elke kamer grondig verkennen. Je vindt Red in het cellencomplex (aparte deur) en je vindt [naam vergeten] in de keuken. Als je met beiden praat, kun je ervoor kiezen ze te laten wachten (als je nog niet klaar bent) of je te laten volgen.
    Reis vervolgens terug naar Big Town en alles is weer ok...
    ...niet dus, de Super Mutants komen terug voor een tegenaanval. Je kunt nu ofwel ervoor kiezen de aanval zelf af te slaan, of je kunt ze trainen om zelf terug te schieten (dan moet je ze volgen en een paar schoten lossen, hierna gaan zij allemaal het vuur openen en moet je even wachten). Nadat je je keuze hebt gemaakt komen er 2x2 Super Mutants met stokken.
    Als je die hebt afgemaakt is Big Town weer veilig. :thumbs:
    Overigens kun je nog iemand beter maken in het huisje van Red en als je lief doet tegen Bittercup, zal zij je gratis items geven.

    Overige quests

    Deze quests verschijnen niet in je Pipboy en zijn meestal minder uitgebreid.

    -Superjet

    -Megaton water purifier:

    Als je het water purifier gebouw ingaat en praat met de oude man daarbinnen, krijg je de vraag of je hem wilt helpen. Je moet 3 lekken in Megaton dichten om het waterpeil op peil te houden.
    De eerste is bij de ingang (heb je vast al gezien), de andere vlakbij het huis van het oude stel en de derde ... (ben het even kwijt, maar als je de leidingen volgt, heb je ze zo gevonden). Gewoon kiezen voor 'attempt to repair leak' of iets dergelijks en dan kun je ze waarschijnlijk gewoon dichten (ik had ook niet genoeg skills officieel, maar lukte prima). Als je vervolgens teruggaat, is hij je uiteraard dankbaar en vraagt hij je of je eventueel nog scrap metal kan vinden, om eventuele toekomstige lekken te dichten.
    Dit is een verzamelquest, wat betekent dat je onbeperkte hoeveelheden scrap metal kan brengen. Als je brengt krijg je ofwel 10 caps per stuk of good karma als je ze weggeeft en je krijgt ook altijd wat XP.

    Volgt zsm!

    -------------------------------------

    Wapens

    Volgt zsm!

    Armor

    Volgt zsm!

    Items

    Volgt zsm!

    Hulpjes (NPCs)

    Dogmeat

    Dogmeat kan ten zuiden van Minefield worden gevonden. Hij vecht daar tegen enkele raiders op de Scrapyard.

    Jericho

    Jericho kan worden gevonden in Megton. Hij helpt alleen als je een 'bad character' speelt.


    -------------------------------------

    Plaatsen/kaart:

    Hier een kaart met enkele plaatsen/bezienswaardigheden erop (nog lang niet alles, maar komt tzt), met dank aan HIM:

    [​IMG]

    Unknown 3 is trouwens Arlington Library geloof ik.

    -------------------------------------

    Overige info/links

    Voor meer info over Fallout:

    http://fallout.wikia.com/wiki/Portal:Fallout_3

    Staat al een hoop info, maar een hoop ook nog niet helaas.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  2. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Even ter toevoeging op de Main Quest, Following in his footsteps

    Het is ook mogelijk om via de achterkant van zijn saloon in te breken en dan alle informatie over je vader uit de computer te halen.
     
  3. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Zet het erbij! :thumbs:
     
  4. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Misschien handig om te vermelden waar je Dogmeat kunt vinden? :)
     
  5. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Voeg het toe. :) Morgen zal ik weer wat extra quests toevoegen.
     
  6. Towel

    Towel Guest

    Of je zoekt het allemaal zelf uit hoe het moet, dit spelletje is met uitzondering van het tekort aan bullets/stimpacks, erg makkelijk te spelen. Of ben ik dan naief?
     
  7. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel op normal en ga niet vaak dood idd. Bullets en stimpacks heb ik meer dan genoeg, als je regelmatig vats gebruikt, bespaar je een hoop ammo en stimpacks. :)
    Zal nu nog even Agetha's Song toevoegen.
     
  8. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind hem anders Rete moeilijk hoor:mad:
     
  9. Towel

    Towel Guest

    Klopt, maar je AP kun je afhankelijk van ej wapens nie al te veel gebruiken. Anyway, mn poppetje:

    1. Heeft de beste armor in het spel
    2. Heeft die dikke mutant aan zijn zijde die alles al voor hem klaart
    3. Heeft 40 stimpacks op zak mocht hij struikelen over een boomstronk
    4. Heeft het hoogst haalbare Karma.
    5. heeft er 20 uur opzitten.

    Wat k nu doe is nog beetje rondstruinen, beesten uitroeien verkennen etc.... Ben ook bezig met nieuw character: BrE3ZaHSl3T : Blond wijf, vol aan de alcohol, evil bitch, en heb die ability points overdreven verdeeld: intel, charisma en luck op 10, strenght en de rest op 1... Voordeel is wel dat ik bij elk level omhoog al gelijk 20 points kan kieze:)

    Hoi Niels!:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2008
  10. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren gekozen voor de Explorer perk en heb nu dus alle plekken op de kaart staan.
    Gisteren ook Scientific persuit gehaald, Quest Completed en Xp gekregen, maar geen achievement. :confused:
    Tranquility Lane was overigens geniaal. _O_
     
  11. Towel

    Towel Guest

    Welk lvl moet je zijn voor die perk??? K heb um namelijk nog nie gezien
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    level 20
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Minder, maar kun je er wat over uitleggen misschien? ;):eek:
     
  14. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen met de quest Scientific Pursuit? Want ik kom er echt niet uit :+
     
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Als je Level 20 bent en je kiest Explorer perk dan word elke locatie op de map zichtbaar. Hoef je dus alleen maar een eigen waypoint te zetten en voila. Plus sommige questen hoef je nu sommige delen niet meer van te doen (zoals bij agatha's song zou je eerst de locatie van de vault moeten vinden maar nu stuurt de game je meteen door naar de vault (maar je kan ook nog kiezen hem wel eerst te gaan "zoeken"in hoe het was als je hem niet op je map had)

    Zelf heb ik voor de andere level 20 perk gekozen. (Je kan uit drie top perken kiezen in level 20) ik heb gekozen voor dat als ik iemand in vats vermoord (dus met Vats) ik meteen al me vats punten terug krijg. Dit gecombineerd met alle Vats upgrade perken word je aardig sterk!
     

Deel Deze Pagina