1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fallout 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door daydreamer, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zat ik net nog aan te denken.

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja tuurlijk, maar toen je in het menu zat en de animaties zag van de perks en wapens waren die tekeningen ook in de stijl van bioshock. Daarnaast met die rondvliegende bots en de turrets die je kan uitschakelen of hacken, allemaal erg bekend. Hoeft niet erg te zijn hoor want ik was flink onder de indruk van het filmpje :)

3. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch ineens heel erg geinteresseerd geworden in deze game , maar speel je de game nou Third-person of First Person ?

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan je zelf kiezen :)

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    iemand uit mijn friendslist heeft zo'n gamerpic van fallout van zo'n lachend blond mannetje.

Ik dacht serieus een hele tijd dat dit van Bioshock was,

6. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    dat is Pip boy, al sinds fallout 1 HET logo.

7. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Maar voor welke is het gemaakt? Want in Oblivion kon je het ook zelf kiezen. Maar third person speelde gewoon verschrikelijk. Terwijl ik zelf altijd het liefst in third person speel. :eek:

8. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ze zeggen voor allebei ;)

De game is in allebei de posities heel goed speelbaar ;)

9. dramaties

dramaties Held

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben wel vermeld dat ze het derde persoons perspectief vebeterd hebben, aangezien die ruk was inderdaad.

Ik weet het niet met deze game, ik ben vooral angstig maar ik ga hem toch halen denk ik. Heb nummertje 1 en 2 alletwee meerdere keren helemaal doorgespeeld en het sfeertje, de humor en juist de conversaties maken die spellen zo goed. Nu zie je alleen maar actie filmpjes met mini-atoombommetjes en ledematen die alle kanten op vliegen. Verre van mijn ding. Gelukkig kun je ook ver komen zonder te schieten hoorde ik, maar het liefst zie ik het conversatie systeem nog in een filmpje terug...

En Oblivion, de ontwikkelaar zelf gebruikt het zelf ook echt veel te veel als uitgangspunt... Het is een kwestie van smaak, maar ik ken meer mensen die het kut vonden dan goed eigenlijk..

Ik zie het wel, maar deze titel staat erg laag voor mij...

(Diablo III daarin tegen :) )

10. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Die hond/wolf, wat is daar de bedoeling van? Hoort die bij jouw of wat?

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik ben niet bekend met de fallout serie.
    Maar vroeg me af wat nou eigenlijk het doel is in dit spel aangezien het een soort van sandbox game is?

Moet je gewoon opdrachten/qeusts voltooien of iets dergelijks?
    Of is het gewoon een beetje enemy,s neerknallen.

12. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is net zoiets als Oblivion. Dus je hebt een grote verhaallijn en kleine losse verhaal lijnen.

Laatst bewerkt: 23 jul 2008
  13. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk he zo'n frontpage :+

Info over de game:

Fans van ontwikkelaar Bethesda, natuurlijk de makers van The Elder Scrolls IV: Oblivion, volgens ongetwijfeld met interesse de ontwikkeling van Fallout 3. Om deze fans op de hoogte te stellen is er een interessant ontwikkelaarsdagboek online gezet op de Fallout website. In het dagboek is veel te lezen over de omgevingen die de speler tegen zal komen in het spel. Volg dan ook even de link om iets interessants te lezen en check hier onder de nieuwe concepttekeningen die bij het ontwikkelaarsdagboek horen.

Fallout 3 begint in Vault 101, een afgesloten gemeenschap voor de overlevende inwoners van Washington D.C. Deze nederzetting ligt in de ‘Capital Wastelands’ een omgeving vrijwel compleet vernietigd in de wereldwijde atoomoorlog in 2077, die Amerika tot ruines degradeerde. Deze wildernis is niet zo vriendelijk als je warme enclave en wordt bewoond door gigantische insecten, overvallers, slavendrijvers en zelfs supermutanten. Deze wezens zijn echter geen probleem voor een echte Vault-Tec engineer en dat zal dan ook handig uitkomen. Jouw leven staat namelijk plotseling op zijn kop als je op een ochtend leert dat jouw vader de wetten van de Vault-leider heeft geschonden en de wildernis in is getrokken. Uiteraard pak je je spullen en ga je hem achterna om uit te zoeken waarom. Je wordt meegesleept in een complex verhaal met talloze facetten en facties, waarin jij het overleven van talloze mensen moet beslechten.

Bethesda wil spelers in Fallout 3 vrijheid zonder limiet geven. Je kunt overal in de Capital Wastelands gaan en staan waar je wilt en de iconische monumenten van de Verenigde Staten in hun huidige staat bezoeken. Je karakter zal volledig aan te passen zijn met eigenschappen en specialiteiten, evenals fysieke verbeteringen. Ook is er uiteraard complete vrijheid om je morele grond te leggen. Ben je een barmhartige Samaritaan of een monsterlijke boef, elke situaties kan op talloze manieren uitgespeeld worden, met bijpassende beloningen en resultaten. Het gevechtssysteem zal nieuw zijn en spelers in staat stellen om de tijd te stoppen en aanvallen voor te bereiden en bijvoorbeeld lichaamsdelen van tegenstanders te beschieten met gruwelijke resultaten. Met een verbeterde ‘Radiant’ kunstmatige intelligentie zullen de karakters in het spel trachten zo realistisch mogelijk te handelen.

14. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ja je hebt gelijk beetje luiheid van mij kant ;)
    Toch bedankt voor de info.

15. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb het zelf nog niet eens gelezen en krijg nu opeens nog meer zin in de game 8)

16. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Dat had ik ook :'-(

Fallout 3 is inmiddels toegevoegd bij Budgetgaming voor de geinteresseerden! ;)

17. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek de Limited Edition :'-(

18. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik ook ;)

Maar toch handig voor de mensen die dat niet willen ;)

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Vandaag bij de F3 presentatie in Amsterdam geweest. Samen met een vriend, we werken allebei voor een gamesitetje, Hoe dan ook. Ik zal mijn hands on wel even hier neerzetten. Het is wel een 'long read' :p

eronder een video interview met één van de developers.

Het event werd vandaag gehouden in het Plaza Victoria Hotel te Amsterdam. Drie mensen van Bethesda Softworks waren er aanwezig om hun aankomende game Fallout 3 te presenteren aan de pers. Helaas was het niet toegestaan om de game te filmen, waarschijnlijk omdat er omgevingen in de demo zaten die niet vertoond werden tijdens E3.

Deze week zal er een video-interview online komen waarin we vragen stellen aan één van de makers van de game. We hebben geprobeerd vragen te stellen over dingen die nog niet bekend waren over de game, en gelukkig gaf de beste man antwoord op bijna alles.

Voordat we zelf aan de slag konden met de game hield één van de makers zelf eerst een korte presentatie, terwijl hij de game speelde op een Xbox 360 pod gaf hij uitleg over bepaalde features in de game. Het mooiste van deze presentatie was eigenlijk wel het einde, hij selecteerde een portable nuke launcher en blies eerst wat vijanden van afstand op wat een zeer indrukwekkende explosie gaf.

Daarna echter richtte hij zijn wapen peil omhoog en lanceerde een nuke af, die even later terug kwam op de grond waardoor hij nog amper in leven was, hij lanceerde nog eentje en die zorgde voor een zeer gruwelijke death animation waar we het lijk van de speler in de lucht zagen vliegen en de ledematen ook in het rond vlogen.

Toen was het tijd om de game zelf uit te proberen, het begon allemaal in de vault waar je in het begin van de game zal opgroeien en allerlei dingen zal leren. Ik probeerde de omgeving wat te verkennen maar al gauw zag ik een deur die ik niet kon gebruiken aangezien er een 'hard' level skill lockpicking voor nodig was. Wat ik uiteraard niet had natuurlijk.

Dus het enige wat ik kon doen was de grote ronde deur gebruiken door een hendel over te halen en voor het allereerst de buitenwereld te ontdekken.
    De laadtijden vielen redelijk mee, ze waren duidelijk minder lang dan in Oblivion wanneer je voor het eerst naar buiten ging. Zodra ik buiten kwam was mijn zicht zeer wazig en heel fel, omdat mijn personage voor het eerst in de buitenwereld kwam moest ie wennen aan het felle zonlicht en alles eromheen. Dit alles zag er heel fraai uit. Nice touch Bethesda!

Wat gelijk opviel was hoe het qua controls heel erg veel gelijkenis met Oblivion had. Gamers die Oblivion dus flink gespeeld hebben lopen hier direct mee weg en dat is een goed teken. Net zoals in Oblivion kun je nu ook kiezen tussen third en first person views. Het third person view is nog steeds niet ideaal te noemen maar wel een heel stuk beter dan in Oblivion. Ook kan je de camera uit en in laten zoomen in third person, mocht het personage te dichtbij of te ver af staan.

De keuze tussen dat je in real time kan vechten of de game als het ware pauzeren en dan aanvallen werkt ook heel goed. Het is niet perfect te noemen, want op een gegeven moment viel een agressieve hond 'vicious dog' mij aan dus ik pauzeer de game en ik plaats 3x een target op zijn kop om vervolgens te kijken wat er ging gebeuren, maar alledrie kogels mistten. Nou heeft dit wellicht met experience points te maken, maar als je zo dicht bij staat dan is dat wel een beetje frappant.

Echter wanneer de kogel(s) wel raak zijn, dan is het ook genieten geblazen. In soort slowmotion en in een andere camera-view zie je de kop eraf geschoten worden en vervolgens rolde ie een berg af, gruwelijk en hilarisch. Het schieten in real time ging nog wat onhandig en het is te hopen dat ze hier nog wat aan gaan sleutelen.

Qua graphics ziet de game er zeer goed uit, al stond ik veel te dichtbij de LCD tv , van een afstandje zag je hoe goed de game er uit zag. Zeer indrukwekkende draw-distance. Tijdens het verkennen van de gamewereld zie je amper popup verschijnen, het gebeurd wel maar in zeer kleine mate.
    Vogels vliegen door de lucht, realistisch uitziend water maar vergis je niet, dit water is zeer giftig en je zult het niet lang overleven als je erin gaat zwemmen of staan. Ik kwam op een gegeven moment een soort stadje binnen en dit alles zag er zeer sfeervol uit, een stuk 'gezelliger' dan de buitenwereld, terwijl dit ook een aardige 'dump' was. Dus dat zegt een hoop over die buitenwereld, één groot zootje.

Wat me opviel was toen ik besloot gewoon van de main quest weg te gaan en de game wereld te verkennen dat ik akelig weinig tegenkwam. Ik hoopte op wat NPC's met een sidequest bijvoorbeeld maar het was meer een eindeloze weg te noemen. Hier had ik het ook over met de developer die mij vertelde dat er minder sidequests in Fallout 3 zullen zitten dan in Oblivion. Echter zullen deze sidequests wel veel meer diepgang hebben en variatie. NPC's zullen je bijvoorbeeld vragen om te helpen met bepaalde dingen aan hun huizen te repareren of helpen met hun werk en dergelijken.

Net zoals in Oblivion moet je je gedragen, doe je dat niet dan zullen er gevolgen zijn. Zo kwam ik een stadje binnen waar ik het al eerder over had en een sheriff kwam mij tegemoet lopen. Ik sprak hem aan en besloot gelijk onaardig tegen hem te doen. Mijn Personage riep 'Out of my way, there's a new sheriff in town, asshole'. Uiteraard stelde deze sheriff dat niet op prijs en ging gelijk ten aanval. Het was tijd om de game te pauzeren en 4 verschillende lichaamsdelen te targetten, waaronder zijn hoofd,been, arm en buik. Dit alles doe je met de rechter trigger van de Xbox 360 controller om vervolgens op A te drukken en de animatie te bekijken. De sheriff liet nog niet het leven maar na een paar extra kogels in realtime ging de man wel neer en al gauw kwam de hele bevolking achter mij aan, uiteraard overleefde ik dit niet.

Het zit hem ook in de kleine details in deze game, zo kwam ik onderweg een grote wesp tegen genaamd 'Bloatfly' , toen ik op zijn vleugels schoot ging het beest meteen neer. Tijdens een shootout met een menselijke tegenstander zagen we in slowmotion bij een headshot zelfs een oog in het rondvliegen. Luguber? Zeker! Maar ook verdomd tof. Tot nu toe alleen maar positieve dingen maar er waren echter ook mindere dingen en die zullen we even vermelden.

Er waren nog genoeg bugs en glitches tijdens onze speelsessies, zo viel ik een NPC aan die vervolgens werkelijk niks terugdeed, hij stond er als een kip zonder kop bij en ik kon ook nog eens dwars door hem heenlopen. Tijdens shootouts schoot ik meerdele malen in het hoofd van een vijand maar hij weigerde het leven te laten. De maker van de game liet echter weten hiervan bewust te zijn en dat het in de final release niet meer aanwezig zal zijn.

Fallout 3 staat gepland voor de herfst van dit jaar. Toen ik de maker vroeg of er kans was dat de game nog uitgesteld zou worden aangezien uitstellingen tegenwoordig veel gebeuren zei de beste man dat dit absoluut niet ging gebeuren.

Video interview

http://nl.youtube.com/watch?v=pk1FnjQKN6w

20. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hihi! Leuk hoor, hebben jullie ook Willem en de presentator van XBW TV gezien (plus de Master of Time and Space, de regisseur van XBW TV)?

Die waren daar ook!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina