1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fallout 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door daydreamer, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    http://archief.xboxworld.nl/article/790/preview-fallout-3/

;)

Om de fans van de voorgaande Fallout spellen tegemoet te komen bevat Fallout 3 ook het zogeheten V.A.T.S. systeem. Deze functie biedt je de mogelijkheid het spel op elk moment te pauzeren wanneer je in gevecht bent met een vijand of er één in het vizier hebt. Je kan dan met het linker pookje de verschillende lichaamsdelen van een vijand uitlichten om te bekijken hoeveel schade je op dat lichaamsdeel zal doen en hoe groot de kans is dat je actie slaagt. Het voordeel van deze modus is dat je bepaalde lichaamsdelen dusdanig kan verwonden dat de vijand ze niet kan gebruiken en hem daarmee verzwakken. Schiet een vijand zijn arm(en) aan gort en hij zal bepaalde wapens niet kunnen gebruiken, wat hem voor je een makkelijk doel maakt. Dit geld echter ook voor het personage wat de speler bestuurt. Bepaalde lichaamsdelen kunnen verwond worden en het daarmee de speler wat moeilijk maken, omdat hij zich minder snel voortbeweegt of meer moeite heeft met het omgaan met bepaalde vuurwapens.

Ik ben zelf nog niet overtuigd door het V.A.T.S. systeem. Gelukkig lieten de makers weten dat met name dit systeem nog goed onder handen word genomen. Het moet uitgebalanceerd worden zodat de speler het met dit systeem zichzelf niet te makkelijk maakt. Daarentegen moet het wel bruikbaar zijn om je te redden in moeilijk situaties of een goed overzicht te geven van wat er gebeurd op slachtveld. Het is je misschien al duidelijk, je kan V.A.T.S. niet op elk gewenst moment inzetten of oneindig gebruiken. Je moet namelijk een bepaald aantal Action Points (AP) hebben en die inruilen tegen acties, die een aantal AP consumeren. De Action Points keren langzaam terug in ruststand en bij elk gevecht krijg je er een aantal toegediend. Het attribuut Agility bepaalt het aantal AP voor een aanval en hoe snel deze terugkeren na een gevecht. Gebruik je ze goed, dan kun je een vijand vrij snel in een stoer (soms gruwelijk) filmisch moment van zijn hoofd of ledematen ontdoen.

Laatst bewerkt: 30 aug 2008
  2. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    omgeving : prachtig
    Animatie : prachtig
    Wapens : prachtig
    Hud : prachtig
    Costuums : prachtig
    Characters: Lelijk..

ik vind dat ze een lelijke stijl van characters hebben.
    slechte gezichten.. en een stijve houding..
    zo jammer want het had echt veel beter en mooier gekund..
    ik vind eigenlijk dat het old-gen characters zijn..

maar ja dat is mijn mening dan..

maarrrrr cant wait till october

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik denk dat het niet meer zoveel veranderd want over 2 maanden is de release al, ik vind het ook niet super eruit zien het is wel een beetje apart maar dat is ook wel weer de stijl.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199

Nu is het mij iets duidelijker. Heeft dus iets weg van bullet time bij max payne, je kan het gebruiken of niet, maar als je het gebruikt komt het met de tijd weer terug.

Vond zelf in het filmpje die bionische arm erg bruut waarmee de hoofdpersoon zo iemand zijn hoofd er niet afslaat, maar gewoon uit elkaar laat spatten!

Grappig eigenlijk dat ik dit spel eerst wel interessant vond en eigenlijk niet wist wat het was maar nu wel veel zin krijg in deze titel. Heeft een beetje Oblivion meets Bioshock sfeertje, vooral die muziek ook. Misschien maar eens pre-orderen via gamehubs.

Laatst bewerkt: 30 aug 2008
  5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.441
    Volgens mij was dat character in de demo fimpjes sowieso flink opgepompt... die criticals in de turn based modus kwamen wel erg gemakkelijk. Als het een beetje op de oude Fallout lijkt moet je erg veel punten stoppen in een skill om een goede kans op criticals te maken (vooral als je op de ogen mikt en iemand blind wilt schieten).

De character gezichten en animaties zijn typisch die van Oblivion. Stijf dus. Wel jammer, maar ondanks dat lijkt het dat deze RPG echt wel diepgang heeft. Ik herkende veel skills en perks uit de oude spellen. Volgens mij is er op dat gebied weinig geschrapt (op het eerste gezicht) t.o.v. de oude spellen.

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    I want that hat :emo: het straalt wel een echt oblivionsfeertje uit wat ik een zeer positief punt vind :) ( in dat tweede filmpje bij die vent met die hoed, dat is de stem van de guards LOL ). ook supervet dat je een handgranaat op scherp bij iemand in zn broekzak kan doen haha. zat eerst nog te twijfelen om m wel te kopen bij de release maar nu niet meer :9 schrap wel een game van mn wantlist voor deze

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Leuke game, maar ga hem toch egt niet bij de release (kunnen) halen, aangezien fifa 09, fable 2, gears of war 2 en saints row 2 nog hoger aangeschreven staan. Keb alleen nog wel de mazzel dat ik 29 oktober jarig ben en dat is dus alweer wat spelle erbij XD

8. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Als je de vorige fallout games hebt gespeeld had je dit kunnen weten. Als je goed kijkt naar deze actie zie je dat er % bij de verschillende delen staat. Bijvoorbeeld je richt dan op zijn hoofd en er staat 11% heb je maar 11% kans om een headshot te maken dus zo gemakkelijk zal dit niet zijn. Ga deze game zeker weten halen! Fallout 1 en 2 op de pc ook kapot gespeeld! Zijn de 2 beste rpg's die ik gespeeld heb!

9. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Gelukkig heb ik alleen Fable 2 in de preorder. Fuck Voetbal en wiggers.

10. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep toen ik dat filmpje zag toen hij net uit de vault liep had ik exact hetzelfde gevoel bij oblivion als ik uit de eerste grot kwam. Wow... en het gevoel dat je gewoon alles wat je ziet heen kan lopen en kan ontdekken

Nee, dan ben ik al jarig. Zoek maar een andere datum uit.

Laatst bewerkt: 31 aug 2008
  11. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben een fervent fan van Fallout Tactics, welke ik echt GEWELDIG vond! Zo te zien wordt dit een dijk van een game!! Enige minpunt zijn toch idd de characters en de animaties...

12. Un4

Un4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb sowieso het idde dat weinig mensen hier de eerdere Fallout games kennen en dan voornamelijk 1 en 2 (tactics was kut). Zeker als men het vergelijkt met Bioshock die eerder de sfeer uit Fallout heeft overgenomen dan andersom.

Maargoed, filmpjes verraste me toch wel, ze hebben goed hun best gedaan om de elementen uit de eerdere games naar 3D te vertalen. Nr 1 op mijn lijst van dit jaar!

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je moet ook al wel een redelijk ouwe lul zijn om deel 1 en 2 gespeeld te hebben;)

en je kunt van Tactics zeggen wat je wilt maar t was in ieder geval veeeeel beter dan de vorige console fallout :+ (brotherhood of steel)

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Fallout, uit 1997 alweer, pas 11 jaar geleden. ;) Wel een van de beste RPGs ooit.

Brotherhood of Steel was echt een miskleun en had nooit onder de naam Fallout uitgebracht moeten worden. =(

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hetzelfde geld voor die Baldur's gate : Dark Alliance spellen, ze zaten best aardig in elkaar en met zn tweeen was t nog wel vermakelijk ook maar het was zo'n enorme teleurstelling om te horen dat mn favoriete RPG series op consoles kwam (yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay) als dumbed down hack & slash (booooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!)

stomme fanboy die ik ben heb ik ze allemaal nog gekocht ook,... had beter BGII of Fallout nog s op kunnen gaan starten :+

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dit word dus mooi wel de game van het jaar, naast misschien Fable II en Two Worlds II. ;):cool:

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    In dat genre ja. ;)

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik denk dat dit niet het spel van het jaar wordt.

Dat ligt niet aan het spel, maar vrijwel niemand kent het of wil de moeite doen wat meer info over de game te krijgen.

Serieus, the Force Unleashed of Saints Row 2 krijgen al veel meer aandacht

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.441
    Ahem... over welke doelgroep heb je het eigenlijk? Ik denk dat de mensen die al wat langer gamer zijn (en dus ook de oude Fallouts gespeeld hebben die immens populair waren) vooral naar deze titel uitkijken en wat minder naar bovenstaande titels.

Dat het bij jou niet leeft wil niet zeggen dat er hordes gamers zijn die de nieuwe Fallout titel in de gaten houden. Ik zie vooral op PC forums veel discussies over deze game ontstaan naarmate de release dichterbij komt.

Maar je hebt denk ik wel gelijk. Voor de 360 wordt het zeker niet de populairste RPG titel van het jaar. Fallout zegt de meeste jonge gamers totaal niets en dat is de grootste doelgroep van de consoles.

EDIT: Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de titel. Ik hoop echt dat ie de snot uit de rest van de RPGs dit jaar slaat. :D

Laatst bewerkt: 31 aug 2008
  20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben echt een oudere gamer, nouja 24, maar toch ik game sinds het NEs tijdperk heb alleen van de pc dit soort titels gemist.

Ik geef elk spel een kans, en check trailers en dergelijke als het mijn aandacht trekt, en dit ziet er echt veelbelovend uit.

Ik denk ook echt dat dit een geweldige titel gaat worden, alleen zoals je zegt de jonge generatie zegt het niets, en die geven de aandacht toch naar andere spellen.

Hierdoor zal FallOut niet zo veel aantallen verkopen.

Ik ben bang dat het in de categorie Psychonauts en Beyond Good en Evil gaat vallen.
    "Algemeen bekend dat het een goed spel is dat niemand kocht"

Mij maakt het niet uit, het is geen MP game dus we hebben geen andere kopers nodig om tegen te spelen dus zal hier velen uren van genieten!

Als we dan kijken naar game van het jaar en we kijken naar een site als gamespot met het bijbehorende publiek dan zullen GTA4 (ook een top game), Gears 2, BF Bad company, Fable 2 en Braid binnen zijn aparte genre toch met de prijzen ervandoor gaan vanwege hogere populariteit, met name Fable 2 zal de RPG award jatten

Laatst bewerkt: 1 sep 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina