Het is nog koffiedik kijken natuurlijk, maar bij Falout 3 heb je in ieder geval geen demon gates die moeten worden gesloten.
De oude Fallouts hadden een hook waarmee je op pad ging. In het eerste deel was de waterchip van de vault defect en jij moest een nieuwe zoeken. Maar gaandeweg maakte je steeds meer mee en werd dat hoofddoel steeds verder op je lijstje naar achteren geschoven. Natuurlijk red je uiteindelijk de vault, maar dat heeft wel wat meer ingehouden dan "even" een waterchip zoeken.
Ik vond dat altijd een mooie opzet, waardoor je toch bijna elke quest in de game ging doen. Of ze het ook zo doen in Fallout 3 weet ik niet, maar ik hoop ook dat het niet teveel op Oblivion gaat lijken. Want daar heb je gelijk in: het verhaal bij Oblivion was eigenlijk niet zo heel interessant en het sluiten van die gates was de eerste (paar) keer leuk, maar voelde daarna al snel als een verplichting. Die werelden waren nog eentoning ook.
Laatst bewerkt: 7 sep 2008