1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Fallout 76

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 25 jun 2018.

1. Peter Bijl

Peter Bijl Peter Eindredacteur

Leuk Bevonden:
    77
    De vraag is in hoeverre men het moet blijven accepteren dat games onafgemaakt en vol bugs voor de volle prijs naar buiten worden gebracht. Om vervolgens patch na patch na patch te ontvangen waarmee eigenlijk niet zoveel opgelost wordt en ook nog eens tientallen gigabytes groot zijn? Daarbij in veel gevallen ook nog eens andere bugs erbij doen. Zeker voor die mensen die nog niet zulk fantastisch internet hebben, kan ik mij goed voorstellen hoe rampzalig deze ontwikkeling is. Nu is Bethesda al berucht vanwege hun verschrikkelijk slecht geoptimaliseerde spellen die draaien op een hopeloos verouderde engine (engine stamt uit 2001), maar dit slaat toch wel echt alles. Het spel zit voor het meerendeel vol met assets die rechtstreeks uit Fallout 4 komen en ondanks dat draait het spel nog erger dan Fallout 4 bij lancering? Er is zoiets als dingen over het hoofd zien en er bestaat zoiets als weinig geven om een fatsoenlijk en gepolijst product af te leveren. Bethesda doet dat laatste en roept nog net niet dat je het dan maar met modificaties moet oplossen.

2. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Tsjaa,.. De tijd van grote updates is nu definitief aangebroken,..
    (Ik neem mijn consoles mee naar het werk anders ben ik met 50 GB 3 a 4 dagen bezig)

Voor de rest zou je van bethesda beter verwachten,... maar dat kun je van meerdere uitgevers wel zeggen,.. (Ik baalde verschrikkelijk van die 50GB updates van halo wars 2, die was er elke week wel weer 8), hoop in ieder geval dat de updates kleiner worden, dat ging niet bij Halo wars :confused:)

Eigenlijk had deze game gewoon een free to play model achtig iets moeten zijn om de bugs eruit te werken,.. beetje zoals Ark het doet.

En iedereen die al een paar jaar gamed zou moeten weten hoe het werkt bij dit soort releases vooral als het een uitgever is die voor het "eerst" online gaat:

eerste weken veel bugs
    eerste maanden gaat langzaam beter
    na een jaar weet je of dit een fatsoenlijk produkt is.

Voor de rest, is dit eigenlijk precies zoals ik verwacht had,.. See you in the wasteland :rolleyes:

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoezo zou je van Bethesda beter verwachten? Eigenlijk zijn ze echt niet zo heilig. Kijk ook naar Dishonored. Gelukkig heeft die game echt dikke gameplay, maar ook die ziet er niet uit. Wat doen ze nog waar je van zegt "ja echt een goede uitgever". Ik heb ze echt niet meer zo hoog staan

Vind het ook heel krom om te zeggen dat wij zouden moeten weten dat het vol bugs zou zitten de eerste weken. Waarom is dat normaal? Dus omdat ik de game echt dag 1, voor de volle mep koop word ik gewoon gestraft eigenlijk omdat het product niet af is. 100gb aan patches in nog geen week, dat is toch raar

Laatst bewerkt: 20 nov 2018
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Blizzard en rockstar zijn toch wel betere uitgevers!!

Kun je krom vinden mijn opmerking van bugs,.. maar uit mijn ervaring van de laatste 10 jaar is het altijd zo, op een paar uitzonderingen na.

Het is altijd hetzelfde gezeik rond de standaard triple a games,.. (BF, COD, enz.)
    Zijn ze al wat strakker in geworden, maar na 10 jaar dat soort titels eruit persen mag dat ook wel een keer.

Een bethesda heeft volgens mij nog maar 1 a 2 keer grote titels met online gehad, dus vanwege de weinige ervaring gaat dit gepaard met meer bugs dus meer overlast voor gamers ;)

Maar zoals bij zoveel dingen geld hier ook weer zoveel mensen, zoveel meningen!! :rolleyes:

ageQned en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja ik weet dat het zo is. Maar met acceptatie geen verandering. Je zou denken dat sim city en d3 echt leer momenten moeten zijn geweest voor de hele industrie. Maar ook de single player games van Bethesda hebben veel bugs. Ik kan me nog herinneren dat ik na 80u fallout 3 ineens opnieuw moest beginnen omdat een deur niet open ging tijden het laden. Alles geprobeerd. Andere game gekocht zelfs om te kijken of het niet aan de disc lag etc. Gelukkig vond ik die game zo vet dat ik gewoon opnieuw ben begonnen. Maar ik weet niet hoeveel quests ik niet kon completen in fallout games, maar zijn er wel wat geweest.

allstyles en Peter Bijl vinden dit leuk.
  6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik kan me hetzelfde herinneren bij een Oblivion quest. Geheime deur ging niet open, dus kon quests niet completen. Weken moeten wachten voordat dit gepatcht werd. Ik heb wel een bepaalde tolerantie voor bugs, zeker in open world rpgs (hoge complexiteit), maar Bethesda heeft wat mij betreft veel te lang een "free pass" gekregen op dit punt. Maar ja, wat krijg je ook wanneer reviewers EN gamers beweren "Dit is nu eenmaal Bethesda, dus het hoort erbij"... veel te gemakkelijk allemaal. Alweer een volwassenheidsslag die de gaming wereld over de hele linie nog niet heeft gemaakt helaas.

Iemand verwoordde het mooi: Fallout 76 is vooral een product om de aandeelhouders van Bethesda te pleasen, niet de gamers. Was een Fallout MMO echt DE game waar de markt om vroeg? En dat vraag ik, ondanks het feit dat ook ik geloof dat een Fallout game met online functionaliteit helemaal niet eens verkeerd klinkt....

Yellow 13 en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  7. Peter Bijl

Peter Bijl Peter Eindredacteur

Leuk Bevonden:
    77

Hallo mede-gamers(TM); hebben jullie al de deluxe versie van mij- ik bedoel, Bethesda's meesterwerk Fallout 76 besteld? Ik in ieder geval wel! Zoals Todd Howard het al zegt: It just works(TM)

Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  8. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    DOOM en Wolfenstein zijn wel tering dikke toppers van Bethesda.
    En vond de Prey reboot ook fantastisch.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    En de review code gaat naar??? :rolleyes:

10. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Die zijn ook alleen published door hun en niet gemaakt.
    Fallout 76 is wel door Bethesda Game Studios gemaakt.

Zifnap en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik zie dat je wel veel posts over je redactie baantje gaat, misschien handig in het redactieforum te plaatsen waar het hoort?

Racerblade01 en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Inderdaad, zal er op letten. My bad, moet even wennen.

Jorrie vindt dit leuk.
  13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    En Rage 2? Wel door hun? En Dishonored? Zijn alleen fallout en Elder Scrolls door hun zelf.

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zelfde verhaal. Arkane Studios heeft Dishonored gemaakt. Rage 2 door Id Software. Gewoon eff googlen.

Bethesda is een publisher voor veel games, maar hun eigen gemaakte games zijn vooral gericht op open world (met rpg elementen).

Edit: fijn dat mensen Prey en Wolfie zo goed vinden ( strakke games!), maar ook deze zijn respectievelijk door Arkane Studios en Id Software gemaakt. :)

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  15. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Ja alleen die 2 series en nog oud dragracing titel.
    En die StarField die ze aankondigd hebben laatst.

16. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Als je nu nog de review code moet uitdelen kan je het net zo goed laten. Geen wonder dat er alleen maar oud nieuws op de front-page staat .

17. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    "Hoezo zou je van Bethesda beter verwachten? Eigenlijk zijn ze echt niet zo heilig. Kijk ook naar Dishonored. Gelukkig heeft die game echt dikke gameplay, maar ook die ziet er niet uit. Wat doen ze nog waar je van zegt "ja echt een goede uitgever". Ik heb ze echt niet meer zo hoog staan"

Daarom ging het over gepubliceerde games ipv games gemaakt door Bethesda Studios ;) . Bethesda is imo een meer dan prima uitgever in dat geval.

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Had even niet voor ogen welke games ze precies maakten. Maar dishonored is ook een gedrocht om aan te zien toch

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    @Maddmonkey: Hu, verdedig ik Bethesda dan? En Dishonored is inmiddels ook alweer een oude titel, dus daar verwacht ik geen next-gen graphics van. Gameplay was wel goed.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    @Jorrie : Sorry, maar nu spreekt hij de redactie direct aan, dan ben ik van mening dat ik er wat van mag zeggen, ook namens mijn collega's. Excuses nogmaals aan jou dat ik dit begonnen ben.

Ik kan er redelijk kort en bondig over zijn Merijn: We hebben erg veel achterstallig werk en doen naast ons redactiewerk ook gewoon privé zaken, zoals werk, studie en gezin, die allemaal voor gaan. Niet zomaar oordelen over waarom wij bepaalde reviews, nieuws en andere artikelen later plaatsen dan normaal. Voor ons is XBW of het schrijven er van geen betaalde baan en de dingen die we wel doen, willen we met plezier kunnen doen en blijven doen. Naast dat is er ook een terugval, die wij zo goed mogelijk proberen tegen te gaan, dan wel te verbeteren. Over overige zaken kan en mag ik geen antwoord geven. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Zifnap en ageQned vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina