1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Far Cry 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Niet je van het? Vaag, want de bewegende beelden die ik heb gezien vind ik echt bizar!
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je zegt: 'maar nog niet je van het'.
    Bedoelde je misschien een preview ipv een review versie?

    Is het niet nog wat vroeg voor een reviewversie?
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Volgens mij was het echt de reviewversie (PS3 weliswaar maar toch).
    Het is niet lelijk, dat zeker niet. Maar de grote open gebieden in het begin, met bosjes en hutjes, kwamen wat eenvoudig en kaal over.
    Het vuur en de animaties zagen er wel goed uit. Heb dan ook slechts 10 minuutjes van het begin gezien, dus dat zegt nog niet alles. Diegene die hem speelde was in het begin niet overtuigd, maar vond hem later al een stuk beter.
    Ik denk dat Farcry je moet liggen of niet. Vond je vorige Farcry goed, dan zul je dit ook een topper vinden. Zelf heb ik niet zo heel veel met Farcry, waardoor ik ook niet snel overtuigd ben van deel 2.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Das wel raar dan zeg, want een tijdje terug zag ik een video op gamersyde, was de 360 versie en dat was akelig mooi.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Daar heb je het al. =(

    ;)
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    mwah , gfx zijn een leuke bonus maar waar ik vooral erg blij mee ben is dat in de review op de vorige pagina staat het het ECHT een free-roaming fps is,.. ben zo benieuwd hoe het is om in zo'n soort game zoveel vrijheid te hebben
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben vooral benieuwd naar de missies ook. GTA IV is ook free roaming...en die missies kwamen na een tijdje elke keer op hetzelfde neer, ik ben me er nooit echt aan gaan storen, toch had ik graag wat afwisseling gezien. Ik ben benieuwd wat je zal moeten doen in FC2. Achtervolgingen door Afrika heen met een jeep lijkt me supertof...maar niet alleen dat, maar er zal genoeg inzitten denk ik. De PC review is in elk geval zeer positief...enneh, gameplay is gameplay. Dus qua dat zit het dik in orde, graphics is dus even afwachten i guess.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net nog een stuk bekeken en het is echt niet mijn ding. Uiteindelijk zal ie grafisch nog wel iets beter zijn. Is wel nodig ook, want het water ziet er nu gewoon niet uit.
    Daarnaast vind ik hem saai. Steeds als je kijkt heb je het idee dat je op dezelfde positie bent en hetzelfde doet. Dorpje inrijden, praatje aanhoren, eventueel diamantje pakken en weer naar het volgende dorpje. Zaten ook nog een paar kleine bugjes in. Nee, Far Cry 2 is niet aan mij besteed.
     
  9. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    Far Cry 2 Preview Deel 1

    Preview - Hands-on | 23 september 2008 - Toen Gaming Only aanwezig was tijdens de afgelopen Games Convention in Leipzig kreeg Martijn Gelissen al een indrukwekkende presentatie voorgeschoteld van Far Cry 2. Helaas voor Martijn mocht hij het spel toen niet spelen. Iets wat hem nog steeds niet helemaal lekker zit. Gelukkig voor mij kwam afgelopen week de preview versie van Far Cry 2 binnen op kantoor en mocht ik voor het eerst de single player van het spel gaan verkennen. Benieuwd naar mijn speelervaringen? Lees dan onderstaande single player hands-on.

    In deze hands-on zal ik het niet hebben over het verhaal van het spel, maar kijk ik vooral naar de gameplay, wapens, voertuigen en het audiovisuele vlak. Voor meer achtergrond informatie over het verhaal, de multiplayer en de map editor van Far Cry 2 verwijs ik je dan ook door naar de preview die Martijn Gelissen begin deze maand heeft geschreven.

    Wanneer je Far Cry 2 voor het eerst ziet lijkt het er op dat je te maken hebt met een normaal schietspel gecombineerd met vette graphics. Toch heeft Far Cry 2 veel meer te bieden dan dat. Het spel bevat een gigantisch gebied van 50 km2, een realistische dag en nacht cyclus, veel verschillende voertuigen, ontzettend vette wapens, nog nooit eerder vertoonde vuur en stormeffecten en dan heb ik het nog niet eens over de diepgaande gameplay gehad.

    Bijna alles wat je in de single player van Far Cry 2 doet, doe je real-time. Dat wil zeggen dat je zo min mogelijk menuutjes in het spel zal tegen komen. En dat dus ook de map van het eiland van 50 km2 werkelijk in je hand ligt. Op deze map kan je aantekeningen maken, zoals de locaties en dorpjes, die jij onderweg tegen komt. Erg handig als je bepaalde dingen snel wilt terug vinden of als je een aanval voorbereid op een geterroriseerd dorp.
    [​IMG]

    Real-time wil ook zeggen dat de dag en nacht cyclus van het spel op een realistische manier is geprogrammeerd. En dat je dus de keuze hebt om missies overdag of ’s nachts uit te voeren. Moet jij een missie overdag uitvoeren maar is het nog nacht, dan kan je een (behoorlijke) tijd wachten tot het licht begint te worden of je gaat naar je safehouse om te slapen en de wekker op een bepaald tijdstip te zetten.

    Door het hele gebied van Far Cry 2 kan je zogenaamde safehouses vinden, waarin je kunt rusten en het spel kunt opslaan. Je kan deze safehouses krijgen door vrienden te maken of door bepaalde vijanden uit hun dorp te verdrijven.
    De vrienden die je kan maken zijn onder andere personages die je bij de start van de single player niet hebt gekozen. Voordat je aan de single player van Far Cry 2 begint kan je namelijk de keuze maken uit acht verschillende personages. Als je er uiteindelijk één hebt gekozen, dan zullen de overige zeven personages onderdeel worden van het spel. Deze personages kunnen dan jouw vrienden worden. Het voordeel van deze vrienden is dat ze je kunnen helpen bij missies en je handige informatie kunnen geven over de strategische aanpak van een missie.

    Zoals al eerder gezegd speelt Far Cry 2 zich in een grote open wereld af. Je zal jezelf dus niet alleen per voet kunnen verplaatsen, maar ook doormiddel van verschillende voertuigen. Zo kan je gebruik maken van personenauto’s, bewapende jeeps, boten en ook de hangglider is weer terug. In totaal zitten er zeventien voertuigen in het spel verwerkt die je overal kan gebruiken.

    Je zal veel gebruik maken van auto’s om je snel te verplaatsen over de kleine kronkelende wegen die aanwezig zijn. En juist daarom moet het gevoel van autorijden naar mijn mening goed aanvoelen. Helaas was dat nog niet het geval. Het autorijden voelde erg houterig aan en het geluid wat de auto’s maakten klonk werkelijk nergens naar. Ik hoop dan ook echt dat ze de physics van het rijden nog aanpassen en het geluid optimaliseren, want dit was naar mijn mening toch wel een minpunt.



    Far Cry 2 Preview Deel 2

    Aan wapens is er geen gebrek in Far Cry 2. Het totale aanbod is zeer divers. Verschillende klassen zoals handpistolen, submachinegeweren, machinegeweren, sniper-rifles en granatenwerpers zijn allemaal vertegenwoordigd in het spel. Ook speciale wapens zoals een vlammenwerper en raketwerper mogen natuurlijk niet ontbreken.

    Helaas kan je niet alle wapens tegelijkertijd meenemen. Je kan maximaal drie wapens kiezen. Een handpistool, een machinegeweer en een zwaarder wapen zoals een sniper-rifle, granaatwerper of een vlammenwerper. Deze wapens zijn te selecteren via je d-pad.

    Naarmate je een wapen langer gebruikt zullen ze viezer en beschadigder raken. Je wapen zal vast gaan lopen en uiteindelijk ontploffen in je handen. Wissel je dus van wapen met je net neergeschoten tegenstander, dan is de kans groot dat dit wapen al langer is gebruikt en dus een kortere levensduur heeft.
    Een toffe feature, zoals we ook al in bijvoorbeeld Alone in the Dark zagen, is dat voorwerpen die in eerste instantie niet als wapen dienen ook omgetoverd kunnen worden tot een dodelijk projectiel. Als jij een ammo-pack ziet liggen dan kan je de keuze maken om je wapen te voorzien van extra kogels, of om het op je tegenstander te gooien en eventueel kapot te schieten en dus te gebruiken als explosief.

    In Far Cry 2 wil de ontwikkelaar de speler in het spel betrekken door het gevoel te geven echt onderdeel te zijn van een lichaam. Aan elke beweging die de speler in het spel maakt is een animatie gekoppeld. Stap jij in een voertuig, dan zie je ook daadwerkelijk de animatie van het instappen van een voertuig. Maak jij een deur open, dan zie je ook echt dat er een hand naar de deurknop gaat om deze om te draaien. Al deze animaties zorgen ervoor dat je het gevoel hebt dat je in het lichaam van je hoofdpersonage zit, waardoor het gevoel van realisme versterkt wordt.

    [​IMG]

    Naast de vele animaties ziet Far Cry 2 er ook goed uit en weet het vooral indruk te maken door de vette ontploffingen, grote omgevingen en schitterende zon inval en schaduwen. Toch is het vuur het gene wat de meeste indruk op mij heeft gemaakt tijdens deze preview versie. De manier waarop het vuur razendsnel om zich heen grijpt, en zo in enkele seconden een gebied volledig in vlammen laat op gaan, is erg mooi en indrukwekkend te noemen.

    Toch lagen mijn verwachtingen op grafisch vlak een stukje hoger. Ik had tijdens mijn eerste speelsessie van Far Cry 2 niet het gevoel wat ik gehoopt had te hebben. Ja, Far Cry 2 ziet er goed uit, en helemaal voor een game die zich afspeelt in een gebied van 50 km2, maar toch had het niet de afwerking die ik voor ogen had. Vergeleken met de vele screenshots en filmpjes die ik gezien heb zag het er in werkelijkheid wat ruwer uit. Te veel karteltjes (Anti Aliasing), en soms te weinig texturen. Ik hoop dan ook dat deze dingen in de definitieve versie zijn opgepoetst en dat ik straks het kwijl van mijn televisie af moet vegen.

    Naast het visuele aspect van de game is ook de audio in orde. De ambiance geluiden in de jungle en op de savannes zijn erg mooi. Het geeft je, wanneer je je ogen dicht doet, echt het gevoel alsof je je daadwerkelijk buiten begeeft. Vogels fluiten en de wind waait door de bomen. Deze rust wordt echter abrupt verstoord wanneer het gevecht losbarst. Wapens klinken lekker hard en geven je een machtig (rambo) gevoel. Elke beweging die je maakt en elk voorwerp waarmee je in aanraking komt heeft zijn eigen unieke geluid. Qua audio lijkt Far Cry 2 dus echt behoorlijk compleet te worden. Wel moet ik een kanttekening maken bij het geluid van de auto’s in het spel. Deze kennen namelijk niet veel variatie en komen erg irritant over. Ik hoop dan ook dat dit nog aangepast wordt, want ik kan me niet voorstellen dat de jeeps en personen auto’s in Afrika echt zo klinken.

    De preview versie van Far Cry 2 heeft mij een positieve indruk op mij achtergelaten. Ondanks dat het spel op sommige vlakken nog wel de nodige aandacht verdient, ben ik over het algemeen erg te spreken over de game. Er zitten ontzettend veel mogelijkheden in Far Cry 2 en de meeste dingen lijken zeer goed uitgewerkt te zijn. Je hebt echt het gevoel dat je een persoon in de game bent en dat is iets wat, samen met de grote omgevingen, realistische vuurweergave, prachtige zonsondergangen en dag en nacht cyclus volgende maand voor een bijzondere spelervaring zal zorgen.

    :thumbs:
     
  11. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo.. dat valt me vies tegen om eerlijk te zijn.
    Het is net of het nog lang niet af is, ziet er minder uit, maar de bewegingen van de karakters en hoe je een volle gun op iemand knalt en maar 1 kogel diegene raakt omdat hij zo teleporteert van links naar rechts... yikes!

    Single player dan maar.. multiplayer ziet er net zo uit als de 1e far cry, iets wat ik niet zal gaan spelen.
     
  12. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Man blijkbaar is de MP inderdaad nog steeds brak imo.......... echt balen zeg, had me zo verheugd op die map editor.

    De MP van Far Cry kon me nooit boeien, vooral de manier waarop iedereen beweegt is zo onrealistisch....... lijken wel stripfiguren die boven de grond zweven in plaats van echt over de grond lopen :{
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De MP is indd niks voor het serieuze werk. Met de Map Editior ben ik wel aardig wat uren of beter gezegt dagen zoet geweest voor het bouwen van Puzzle-Adventure Maps. Dat is tenminste wel ontzettend vet om te doen alleen jammer dat Ubisoft daar geen zin in heeft en sowieso mapnamen met o.a. "Puzzle" en "Glitch" weren. Ik denk niet dat ik dit deel ga halen en daarmee houd ik ook wat meer tijd over voor andere games en zaken, want die Map Editor kan echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verslavend werken kan ik je vertellen!
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gelukkig heb ik persoonlijk helemaal niks met zelf dingen bouwen in een spel. Halo, Soul Calibur en Little big planet het doet me niks ik wil gewoon gaaaaaaan. Daarnaast speel ik slechts een paar games in de multiplayer van de meesten heb ik de mp zelden aangeraakt (orange box, gta, mgs) en aangezien Gears en Fable er aankomen wordt dit sowieso geen mp spel voor mij.

    De sp ziet er super uit en daar heb ik dus ook genoeg aan.
     
  15. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat een super review van PC gamer trouwens! Hij weet zijn avonturen wel heel erg smakelijk te beschrijven :9
    Zo te zien kan je hier echt een klein stukje creativiteit in kwijt, vond ik van deel 1 ook sterk. Nu nog tijd vinden om dit alles in praktijk te brengen voor drie spellen.. :x
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Precies. FC2 gaat voor mij volledig om de SP.
    Als de MP ook goed is, vind ik dat alleen maar een bonus, maar het maakt me echt geen hol uit als de MP bagger is.

    Maar 3? :+

    Oktober: Fable 2 en Far Cry 2
    November: Guitar Hero IV en Gears of War 2
    December: Prince of Persia

    En dat zijn alleen al de spellen die gereserveerd zijn. Ik wil eigenlijk ook nog Mirror's Edge, Banjo Kazooie, Fallout 3, Saints Row 2, Tomb Raider Underworld, Viva Piñata: TiP en nog steeds staat Mass Effect op het verlanglijstje.

    Mijn god, zonder Gamehubs zou ik het nooit redden. 8)
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En met GH wel? Ik red het in de tijd al niet aangezien er nog iets van 13 current gen en 25 last gen spellen op me liggen te wachten om uitgespeeld te worden 8)

    Maar FC2 wordt daar gewoon aan toegevoegd. Ik verwacht echt dat dit spel een nieuwe standaard gaat zetten qua manier van het verhaal vertellen.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Of ik het met GH qua tijd red valt nog maar te bezien, maar financieel wordt het iig een stuk gemakkelijker/aantrekkelijker. ;)
    Ik heb iig niet zoveel games als jou die nog op me liggen te wachten.

    Ik kan iig niet wachten om door Afrika rond te huppelen.
    En om zo nu en dan wat zebra's om te rijden :cool:
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb het alleen over oktober, hihi :+

    Ik vind de hele uitgebreide spellen van tegenwoordig zo mooi. Steeds meer kun je in het verhaal een deel van je eigen fantasie kwijt. Je kunt steeds meer zelf de situatie beoordelen en beslissen hoe jij het zelf aan zou pakken. Zo wordt het meer je eigen avontuur :)
    Probleem is dat ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor heb. Heb met FC2, Fable 2 en SR2 in de preorder dus wel even genoeg te doen 8) Dit zijn echt de strikt noodzakelijke titels, haha. Gelukkig doe ik het alleen voor de singleplayer. Daarom kan GOW2 nog even als tussendoortje..

    (Mass Effect is trouwens goed te doen kwa lengte en speelbaarheid, aanrader!)
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Hehe, ik denk dat ik als ik deze eenmaal heb, ik hem nog niet eens ga spelen. Ik kan gewoon moeilijk 2 games te gelijk spelen. Volgende week FIFA09, ongeveer 2 weken daarna Saints Row 2, een week daarna Fable 2 en Far Cry 2. En dan in November Gears Of War 2 + Skate 2 maar weet niet wanneer die komt. Denk dat ik deze pas echt eind December / 2009 ga spelen. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina