Met FC3 op pc + 360 controller (campaign) heb ik precies the sweet spot te pakken.
360 gamen met de controller is gewoon heerlijk. Ik weet dat je daar niet mee moet aanmkomen bij pc gamers, maar persoonlijk vind ik een keyboard echt niet meer kunnen. Dat is nu echt jaren 90 gamen, zo achterlijk.
Echter, sommige games trekt de 360 gewoon niet meer. FC3 misschien nog net, maar neem BF3 ... 360 trekt gewoon geen 64p, en dat was vorig jaar de reden dat ik toch mijn pc heb geupgrade. En ik heb een mid-low systeemplje waarbij ik nu FC3 op medium settings speel met 40-50 fps in 1440x900. Maar zelfs zo is dat al een stuk beter.
Xbox gamen vind ik echt superrelaxed maar imho heeft MS echt veel te lang gewacht met een upgrade. Xbox is groot geworden door hardcore FPS gamers, en die moet je niet te lang in de kou laten staan.
Tuurlijk, casual gaming zit veel geld, maar de hardcore FPS gamer kijkt dan op een gegeven moment toch stiekem naar pc (en zeker als het met een 360 controller net een Xbox720 lijkt
)
Klik om te vergroten...