1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Far Cry

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SabZero NL, 21 jan 2004.

  1. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Wow, dat ziet er echt stukken beter uit! :9
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oftewel schijt je geld of je bent verwend. Jij hebt een 9800 Pro en je bent aan een nieuwe kaart toe :confused:.


    Bij de volgende screens zie je beter het verschil tussen 2.0 en 3.0 imo:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2004
  3. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    als het water er met een 9800pro er zoals op de bovenste screen uitziet, is er volgens mij duidelijk iets mis je je GPU..
     
  4. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet zo dat die 3.0 shaders ook door Radeons ondersteunt worden? Met name 9800PRO en 9800XT.

    Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze kaarten dit ook ondersteunden.

    Hier hoef je toch niet meteen een dikke GF6 voor te hebben?:eek:
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nope, de huidige kaarten ondersteunen tot en met 2.0. Er is zelfs twijfel of de Radeon X800 shader 3.0 ondersteunt.
     
  6. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    maar die foto met dat standbeeld wat je ziet? Dus in niemand heeft in far cry nog een gedetaillerd standbeeld, ik d8 dat het bij far cry er al uitzag als de 3.0 versie? En die patch, die heeft zeker geen zin als je een 9600 series hebt he?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Welke patch? Die pacht of mod die 3.0 shaders integreerd in Far Cry? Indien het die patch is: waarschijnlijk niet. Want het word niet eens een patch maar het word een mod en dus ben je niet verplicht hem te downloaden, zelfs al het je een Geforce 6800 (eigenlijk idem voor een patch).

    Maar zat 3.0 ondersteuning niet al in die 1.1 patch?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wehe, nee ik poep geen geld helaas:) En ben gelukkig ook niet verwend.
    De 9800Pro zit in de PC beneden...en niet in m'n eigen PC
    :'-( Nee ik moet het tijdelijk met een Geforce 4 ti4800SE doen.

    Maar op deze plaatjes zie je idd nog beter het verschil!!
     
  9. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    ik snap et n iet helemaal, er komt iets nieuws uit, een 3.0 versie ergens van, maar wat is et en wie kan et gebruiken ( welke kaart?) en wat si de patch?
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De huidige topmodellen ondersteunen tot en met de 2.0 vertex shaders en pixel shaders. De Geforce 6800 zal binnekort de enigste (aangenomen dat de Radeon X800 de 3.0 shaders niet ondersteunt) zijn die de 3.0 shaders (vertex en pixel) ondersteunt.

    Als je dit filmpje (de presentatie van de Geforce 6800) bekijkt en naar het Far Cry gedeelte gaat (op 25 minuten) dan zullen ze spreken over een patch of een mod die er voor zorgt dat Far Cry met de 3.0 shaders zal werken i.p.v. met de 2.0 shaders.
    Maar ik heb ergens gelezen dat de 1.1 patch (die is al een tijdje uit) die 3.0 ondersteuning heeft, dus het kan zijn dat ze in het filmpje de 1.1 pacht bedoelen, maar dit is eigenlijk niet zo belangrijk.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2004
  11. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Oh k dan, maar stappen veel mensen dan niet over naar Nvidia die dan overgrote markaandeel rkijgt?
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Misschien, misschien niet. Maar het is nog niet bekend of ATi wel of niet 3.0 shaders gaat ondersteunen en hoe de X800 presteert en hoe de image quality is. Er zullen wel altijd die-hard ATi fans zijn die sowieso bij de ATi kaarten blijven.
     
  13. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraagje, kan ik Far Cry spelen??

    Systeem:
    ------------

    * AMD Athlon XP 2600+/333Mhz
    * 512 DDR RAM/266Mhz
    * GeForce 2 Ultra 64mb DDR

    Ik twijfel vooral aan mijn 3D kaart... deze heeft me in der tijd nog rond 29000 BEF of +/- 1500 gulden gekost. Ik ben er wel nog steeds heel tevreden mee, maar ik vermoed dat er een paar functie's zullen op ontbreken. Ik kan wel zware games zonder enige problemen spelen. (Max Payne 2,....)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aan je systeem mankeert niets:)
    Ik denk idd ook dat je videokaart het niet gaat trekken. De GeForce 2 Ultra is nog een DirectX 7.0 kaart en Far Cry vereist al DirectX 9.0.
    Je zal dus idd een hoop features missen. Daar komt bij dat de GPU van de GeForce 2 niet programmeerbaar is zoals dat vanaf alle DirectX 8.0 kaarten wel het geval is. Hierdoor mis je ook heel veel grafische effecten.

    De GeForce 2 Ultra (en alle andere DX 7.0 kaarten) hebben geen Pixel en Vertex Shader. En het is o.a. de Pixel Shader die deze game zo mooi maakt.

    Ik zou zeggen download eerst de demo eens en kijk hoe het spel loopt op de instellingen die jij eist.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  15. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Pfuh zeg. Ik zit nu op het einde van het spel (zal geen spoilers geven) en het is vet moeilijk. Ben blij dat er geen frame drops optreden want dan is het echt niet te doen.

    Ben al 2 dagen ermee bezig :mad:. Het begint nu wel een beetje irritant te worden.
     
  16. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, bedankt! Ik ga eens zoeken.
     
  17. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben nu bij level 20. This net of je in een hel beland.. wat extreem :eek:
     
  18. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Ey, zou ik e.v.t. Far Cry met dit systeempje kunnen spelen?

    =================================
    Processor: AMD Athlon XP 2000+
    Geheugen: 256 MB (wordt binnenkort 512 MB)
    Videokaart: Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB
    Moederbord: Asrock K2VT2 PC133 (Wordt binnenkort een ASUS A7N8X-E Deluxe met PC3200 :cool:)
    =================================

    Lol, ik heb vanmiddag Gammo gekeken, en er werd gezegd dat de game ook nog op een console zou uitkomen maar er was nog niet bekend welke 8) Far Cry op de gamecube, zie je het al voor je 8)8)8)
     
  19. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    EY ik zit net de tread door te lezen en ondersteunt mijn (prachtige :cool::9) Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB nou wel of niet dat pixelshade 3.0? Want wat een verschil zeg 8)
     
  20. Hans NL

    Hans NL Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    nee jouw videokaart ondersteunt dat niet. alleen nieuwe nvidia kaart gebruikt dat (?)

    nu zit ik eraan te denken om ook far cry te kopen maar ik twijfel tussen far cry en ut2004. kan iemand mij vertellen waarom ik far cry moet kopen? ik ga het denk ik vooral multiplayer spelen en de sp hoogstens even op easy ofzo proberen.
     

Deel Deze Pagina