1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Far Cry

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SabZero NL, 21 jan 2004.

  1. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit vast in het level: DAM. Ik spring dus, nadat ik die M16 heb opgepakt, van de waterval af.

    Dan komen er gelijk 2 van die spring/slaan mutants aan die kan ik nog wel ontwijken, maar dan staan er langs de kant van die grote mutants en een paar met zo'n geweer.

    Wie heeft tips om voorbij dit level te komen in snap er echt niks van.
     
  2. Pimboy

    Pimboy Diehard

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    1
    cheats :p

    haha nee....k ben zelf nog niet zo ver, vaak zoveel mogelijk schieten helpt wel of anders een granaatje :)
     
  3. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    onderwater zwemmen tot je bij een helikopter met machinegun terecht komt. dus gewoon door de rivier zwemmen.
     
  4. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ik ben nu een stuk verder. Ben nu met me buggy bij die lava rivier met zo'n boomstamloopbrug.
     
  5. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel eigenlijk alleen nog maar de multiplayer... zal ooit nog wel eens singleplayer spelen, maar multiplayer bevalt me prima tot nu toe :)
     
  6. Pimboy

    Pimboy Diehard

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben nu al best ver met de singleplayer....zat eerst super lang vast in het 2e level, maar ben daar nu voorbij....de levels er na vind ik (klinkt gek) makkelijker tebehalen dan de levels er voor :)

    k ben bij level 8 ofzo
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Eindelijk is het dan zover, patch v1.2 voor FarCry komt maandag 5 juli uit (onder voorbehoud:cool:).
    De pc hardware website Anandtech heeft al kunnen testen met deze versie.
    Wat is er zoal veranderd in deze patch?
    Onder andere een snelheidsboost tot 15%, beweerd Crytek. Maar een van de meest interessante veranderingen is toch wel de ondersteuning voor Shader Model 3.0, dat tot op heden alleen nog maar door de GeForce 6 serie van nVidia ondersteund wordt.

    Maar is SM 3.0 nu wel zo interessant?

    Quote uit het bovenstaande artikel:
    "We are here today to test out the new patch on six different levels in FarCry and see if the new methods, which CryTek were able to include in their new path, offer any kind of advantage. As the game play experience is meant to be the same no matter what card we're using, we'll clear the air before we start, and say that there will be no new eye candy available through the SM3.0 path. The game should be rendered exactly the same way it was under SM2.0, and we will take a look at IQ as we go through our tests just to make sure that we keep on track. This is a very important point to take away as it means that regardless of whether you buy an ATI X800 or an NVIDIA 6800, the game will still look and play the same."

    Zoals blijkt uit de testjes, presteerd de GeForce 6 serie wel wat beter wanneer er gebruik wordt gemaakt van het SM 3.0 render path t.o.v. het SM 2.0 render path.
    Dus geen extra eye candy met SM3.0, maar een toename in speelsnelheid. Ik neem aan dat dit enkel geld voor de Crytek engine, en hopelijk niet voor toekomstige games als Doom3, HL2 en Stalker?! Als dat wel zo zou zijn, dan blijkt het hele SM3.0 verhaal gewoon pure marketing. En dan is het van Ati toch knap dat ze met een doorontwikkelde 9800 chip, vaak dezelfde/betere resultaten halen zonder SM3.0 techniek. Mocht het echt marketing zijn van nVidia, dan hebben ze een groot probleem. SM3.0 is namelijk het enige voordeel van de GeForce 6 serie t.o.v. de x800 serie van Ati.

    Maargoed, we zien het wel _0/
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Is idd wel interressant ja!
    Maar dit is nog maar bij een game, ben benieuwd naar meerdere games, zoals Doom3 die in augustus uitkomt.
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja idd, ik ook.

    Maar even een kleine update m.b.t. het SM3.0 verhaal :)
    Patch v1.2 voegt dus een render path voor SM3.0 toe, maar dit is zonder de toevoeging van extra eye candy. Dit komt er dus alsnog aan in een latere patch. Maar ik ben zeker benieuwd hoe GeForce 6 serie gaat presteren met nieuwe effecten *). Het is nu wachten op een officiele release van DX9.0C, en de nVidia ForceWare drivers die SM3.0 ondersteunen.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Extra eye-candy? Zover ik weet is het met SM 3.0 alleen simpeler (en sneller) om mee te werken dan met SM 2.0.

    Maar extra eye-candy kan nooit kwaad *).
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    SM3.0 kan idd sneller SM2.0 instructies verwerken, maar brengt ook een zee van nieuwe effecten met zich mee :9. Dat is ook al te zien in het filmpje van de GeForce 6800 Ultra presentatie, met FarCry.
    Jaja, het worden mooie tijden :cool:
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh ja, dat stuk waar met die bewegende schaduwen en palmbomen (of zo iets in de aard).

    Op Xbitlabs is er ook een vergelijking van SM (wat een leuke afkorting :p) 2.0 en SM 3.0. De conclusie is hetzelfde: een wat betere prestatie, maar geen verbetering van de image quality.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    :cool:,
    Ik las elders ook precies dezelfde conclusie, nu las ik dat de grafische toevoegingen pas in patch v1.3 worden ondersteund. Het schijnt dus ook dat die gast van Crytek dit al noemde tijdens de presentatie?! Zal hem zo even downloaden ergens *).
    Maar nu nog afwachten hoe de prestaties zijn met al die nieuwe effecten.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Euh ja, op Anandtech. Waarom denk dat ik "ook" en "hetzelfde" heb gebruikt?


    De presentatie? Indien ja, gelieve de link door te geven aan mij *).


    Laten we hopen even goed zoals ze nu zijn met SM 3.0 Maar ik denk eerder dat de prestaties dan terug rond het 2.0 niveau gaat liggen.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik bedoel er verder niets mee hoor :), het valt mij alleen op dat alle websites exact dezelfde conclusies trekken, maar dat kan achteraf ook niet anders.

    De presentatie ja, na tig zoekacties op google, en wat ftp's afsnuffelen heb ik nog niks gevonden. De presentatie is alleen maar streaming te bekijken op de nVidia website :confused:.

    Dat hoop ik ook ja :9
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat vind ik echt k** dat het alleen maar streaming is (je kan de presentatie zelfs niet bij fileplanet downloaden :mad:) en dan is het ook nog eens in slechte beeldkwaliteit |:-.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb geprobeerd de presentatie de capturen, maar dat leverde alleen maar zwart beeld op met geluid *) Idd vrij klote!
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zwart beeld? Dat is dus die extra eye-candy met SM 3.0 [​IMG].
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    :+ Ghehe, idd zwarter dan ooit 8)
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat zal de hoeveel fps wel boven de 100 houden, eender hoeveel AF en AA er is ingeschakeld en op welke resolutie :p.

    Maar ik vind het k** dat Nvidia de presentatie niet downloadble maakt, zelfs een maand of 2 na de eigenlijke datum |:-.


    Offtopic: Kan jij 1 van die 3 systemen niet missen? Als je dat kan, dan mag je er altijd 1 aan mij geven... laten we zeggen systeem 3 *).
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2004

Deel Deze Pagina