1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Far Cry

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SabZero NL, 21 jan 2004.

  1. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    NEeeeej!! Hebbik eindelijk die 500 mb gedownload bij gamershell.com.. blijk de .zip corrupt te zijn!! :mad::mad::mad:
     
  2. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    bij mij ook veelvuldig frame drops op m'n p2.4 512ddr met g4ti4200 op 1024x786... beetje matig van het spel nog, want zoiets ligt volgens mij in de eerste plaats aan het spel. Veel te hoge textures op sommige plaatsen ed.

    en zo cool vind ik het spel trouwens ook niet :{
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ha, heb ik ook al drie keer gehad bij hun:mad:.
    Gebruik je een download manager of niet?

    Effe tussendoor,

    Ik weet niet wat er gebeurd is met m'n PC, maar sinds vandaag is m'n framerate drastisch ingekakt:confused:.
    Waar ik gisteren nog een gemiddelde framerate had van 67 á 73fps, is het nu plots tussen de 33 á 51 fps:{.

    Krijg het niet meer goed. Heb niets veranderd sinds gisteren. Heel vaag:eek:.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2004
  4. Kronos

    Kronos Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    1
    Aaahh, ik baal. Ik heb de demo gedownload enzo. maar ik moet op de allerlaagste settings het spel spelen!:mad:
    PC:
    AMD Athlon XP 2600+
    Radeon 9200 FIC 128 mb
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor de mensen die het zich afvragen waarom deze game hetzelfde loopt op hun Radeon 9xxx kaarten als op GeForce 4/FX kaarten.

    1/
    De engine van Far Cry is destijds ontwikkeld voor de kaarten van nVidia. Er was toen zo'n demo genaamd X-isle, die kon je enkel op een GeForce afspelen.
    Het is dus zo dat de engine gewoon geoptimaliseert is voor nVidia kaarten.

    2/
    nVidia cheat weereens met hun FX kaarten.
    Iedereen met een DirectX 9 Ati kaart, heeft dus de Pixel & Vertex Shader 2.0 aan boord. Deze gebruikt de game engine dus ook.
    De FX kaarten van nVidia hebben ook Pixel & Vertex Shaders 2.0 aan boord.
    Deze worden echter niet gebruikt door de game engine. Dat komt omdat nVidia dat in hun drivers hebben geprogrammeerd. Deze driver forceerd namelijk Pixel Shader 1.1 i.p.v. 2.0:confused:.
    Hierdoor wordt de videokaart lekker ontlast en loopt ie sneller als een Ati kaart die wel met PS 2.0 draait.

    Lekkere zet om toch sneller uit de bus te komen bij een benchmark als de concurrent:confused:.
    Helaas voor nVidia dat dit al is uitgelekt:+......stumpers

    Edit//

    Ik heb even een screenshot gemaakt van een stukje ingame om't verschil te zien tussen Glare aan & uit (commando: \r_glare 0 ).
    De screenshots zijn gemaakt in 1024x768 32bit zonder AA & AF, met alles op very high. Behalve texture filtering, die krijg ik namelijk nooit op iets anders als medium:confused:.

    Glare aan:
    [​IMG]

    Glare uit:
    [​IMG]

    Als het uit staat vind ik het er mooier uitzien. Plus dat de framerate ietwat toeneemt:cool:.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2004
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    http://forums.ubi.com/messages/overview.asp?page=1&name=us_farcry_general
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
  8. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik krijg de demo maar niet aan de praat, bij het loaden van het level blijft hij op ongeveer 95 % stil staan, daarna gebeurt er niets meer, ik heb al 10 minuten gewacht maar hij is gewoon vastgelopen... Kan het komen doordat ik directx 9.0 erbij heb geinstalt? Ik heb ook nieuwe drivers etc geinstalleerd voor m'n radeon 9000 mobility, maar niets werkt... (nfs underground, chrome, max payne 2, pop sands of time etc... werken allemaal wel op z'n mooist dus hij kan het volgens mij wel aan)
     
  9. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij werkt bij mij echt als een tiet. En ik moet zeggen dat het er echt waanzinnig goed uitziet, heb nog niet zo lang gespeeld dus de gameplay kan ik niet beoordelen.
     
  10. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat de volgende versie minder kinderziektes heeft
     
  11. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG] ziet er bulten dope uit
    goed verhaal en mooie pics super denk ik zo
     
  12. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    TIP: Heb niet alle pagina's doorgenomen maar de fijnste mirror staat op fileplanet.com daar heb je een aparte server voor deze demo met een wachttijd maar dan krijg je hem wel fatsoenlijk en snel binnen. Dat met die hangglider doet het bij mij trouwens niet echt vaag, hebben meerdere mensen last van. Die mod heb ik volgens mij gewoon goed ge-unzipt in de goeie mapjes. Bij mij loopt ie nou eindelijk goed.. even knutselen met instellingen... texture quality en filter zuipen het meest... als ie niet lekker loopt zorgen dat je catalyst instellingen iig op balanced staan ( of prestatie ). Als je het net als ik met een 9600 pro(midrange gebruiker) moet stellen 1024x768 aanhouden dan kun je em op med med high high very high en dan high tot eind.
     
  13. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    edit van mezelf: per ongeluk dubbele post

    Wanneer komt eigenlijk de MP demo?
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2004
  14. DonScorpion

    DonScorpion Guest

    Nog ff w88 tot de maand voorbij is, kheb maar een download limiet van 1 gig per maand, kheb geen zin om bij te betalen.
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
  16. C()Rr0$!oN

    C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg Far Cry al een tijdje, en de demo is zwaar vet :D volgens mij heb je echt al 20 routes om alleen al het eiland te betreden _O_ Maar ik heb net level 1 even gespeeld, maar zijn er meerdere levels?? en komt dit spel ook op de groene doos?

    Owja, en voor die link waar je die commands vandaan kan halen... Welk topic moet ik dan hebben?
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2004
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die komt in maart uit.
     
  18. APieSAi

    APieSAi Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens, alle problemen met de demo lijken op dit moment helemaal niet door je videokaart te komen, het grootste deel komt door de onwijze hoeveelhied geheugen die dit spel nodig heeft (op GOT staat het precies, maar ik geloof iets van 450 MB), als je dan het geheugen gebruik vna windows erbij optelt, dan kom je ruim over de 512 heen, wat de meese mensen dus hebben, het spel gaat lopen swappen, en wordt traag.

    dus, prik er nog 512 mb bij, en het zal al beter gaan, of hoop dat de retailversie iets zuiniger is met de resources
     
  19. Kronos

    Kronos Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok bedankt, ga ik binnenkort mijn computertje upgraden. ;)
     
  20. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb ook de patch geinstalleerd die er voor zorgt dat alles word gereflecteerd in het water, niet alleen de heuvels, maar ook het bootje en jezelf enzo.

    Dat vreet zeker performance weg (ga van de 70 fps naar 50) maarja ziet er wel mooier uit.
     

Deel Deze Pagina