Okay,
Mijn games:
1. Kameo
Heerlijke game, speelt heerlijk weg en is lekker veelzijdig. Grafisch is het spel helemaal top, al die kleurtjes en mooie beelden zonder framedrops. Hij schijnt wat kort te duren maar persoonlijk heb ik liever een korte en heftige ervaring (hoe mijn vriendin hierover denkt laat ik maar even in het midden) dan een lange ervaring waarin ik regelmatig betrapt wordt op het welbekende "het bekijken van de binnenkant van mijn ogen" syndroom.
2. CoD 2
Sfeer, sfeer en nog eens sfeer. Heerlijk chaotisch, en ook op grafisch gebied vind is het top. Ik speel niet op een HD-TV maar op een recente JVC 100HZ Breedbeeld en daarop heb ik prima beeld. Online functies zijn matig, en dan vooral in de mogelijkheden, geen co-up. Qua singleplayer wist dit spel mij wel te pakken. Deze game samen met Kameo zijn de enige games die ik heb gespeeld op de 360 waarvan ik enigzins onder de indruk was van de AI...
3. PGR3
Tja, heerlijke racegame. Zoals bekend laat dit spel zien wat de Xbox360 kan, op grafisch gebied dan. Het ziet er moddervet uit en speelt fijn, MAAR het is gewoon PGR2 met mooiere beelden. Het spel kan mij verder niet echt imponeren, omdat het gewoon niet veel meer is dan PGR2. De AI is zeker niet slecht maar dat was ook al het geval in PGR2.
4. NBA Live 2006
Wat was ik onder de indruk van dit spel, nog nooit zo'n mooie sportgame gezien, ook niet op een high-end gaming PC. Echt, ik wist niet wat ik zag, hoe bedoel je detail? Qua gameplay speelt het best fijn, maar wat ik onbegrijpelijk vind is dat deze game op de 360 de helft van de gamemodes moet missen t.o.v. haar evenbeelden op de overige consoles. NBA Live op de Xbox 1 heeft veel meer gamemodes, ook qua gameplay. Geen superstar moves e.d. Het spel speelt verder wel goed, maar is gewoon afgezien van het grafische aspect een stap terug in de B-Bal sims. Ook wil ik nog ff melden dat qua sounds dit ook geweldig is, heerlijke sfeer. Ik vermaak me er wel mee, maar ik had wel wat meer verwacht.
5. Perfect Dark Zero
Wat een tegenvaller!!!!!! De SP is gewoon ruk en onoverzichtelijk. De AI is belachelijk, neem een voorbeeld aan Activision met hun CoD2. Op grafisch gebied doet het spel wat het moet doen, maar niet overtuigend. Ik vind de gameplay ook in deze game uitermate zwak en het spel heeft behoorlijke last van het "been there, done that" syndroom. Qua multiplayer kun je je hart ophalen met al die verschillende modes en mogelijkheden. Maar het speelt gewoon niet fijn, en what's up met het "druk op A om te schuilen" knopje? Dat is zo eighties!!!!
Conclusie,
De 360 laat met deze launch zien waartoe het -vooral op grafisch gebied- toe in staat is. Maar ik koop geen games om er alleen maar naar te kijken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik verwacht, nee ik EIS meer van de gameplay...... Er wordt ons een heerlijk stukkie vlees voor de mond gehangen, maar we mogen niet happen. Alleen maar kijken, en dat is nu nog wel leuk maar wil MS echt dat hun gaming machine voor Next-Gen wordt aangezien dan moeten er games uitkomen die ons iets nieuws laten zien. De wauw factor is er nog niet bij mij, alleen qua graphics maar dat is gewoon niet voldoende.
Laatst bewerkt: 10 dec 2005