1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 08

Discussie in 'Algemeen' gestart door Iks-Em, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik dacht ook dat de AI wel beter zou worden, maarja net wat je zegt veel mensen veroordelen fifa al gewoon op voorhand:confused:
     
  2. Silent Guard NL

    Silent Guard NL Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds niks op MarketPlace:mad:

    Wanneer zou die demo komen voor de 360??
     
  3. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    hij word komende week verwacht
     
  4. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    6 september wordt gezegd
     
  5. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    door wie?
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Volgens mij komt dat niet van een officiele bron, maar is dat speculatie.
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Mijn eerste FIFA was FIFA International Soccer, heb ze daarna allemaal tot aan 2002 gekocht. Toen raakte ik "besmet" met PES. Begrijp me niet verkeerd, ik vond PES eerst ook kut. Het speelt gewoon heel anders, je moet veel meer je best doen.

    Voor wat betreft opties en mogelijkheden wint FIFA, dat heb ik al eerder gezegd. Neemt niet weg, dat het belangrijkste aspect gameplay is. En die is gewoon nog niet al te best bij FIFA. De AI is bovendien echt om te huilen hoor. Ik heb de game gespeeld tegen de AI en dat was echt bedroevend. Vooral als de AI de bal heeft. Ze lopen maar wat, kappen draaien, ze doen maar wat. Het is geen voetbal wat ze spelen.

    De spelers (verdedigers) stappen iets beter in, maar verder is het niet zo heel erg verbeterd hoor. Het schietgedrag zuigt, de physics zuigen, noem maar op. En dat is echt niet omdat ik een hekel heb aan FIFA. Het is nu eenmaal zo. Toen ik twee gasten voor me FIFA 08 zag spelen dacht ik, DAMN! WTF! Dat ziet er gruwelijk uit! Alles, de animaties e.d. Ga je het spelen, dan merk je gewoon dat de bal een onderdeel is van de spelers. Geen los object an sich. En dat is jammer. Dat gevoel van vrijheid, van mogelijkheden, dat mist FIFA.

    Ieder jaar geef ik FIFA weer een kans, ben er immers mee opgegroeid. Helaas stelt het mij ieder jaar weer teleur als je gaat kijken naar gameplay. Heb je het over opties, de carriere mode, online, dan spant FIFA zeker de kroon t.o.v. PES. Maar dat is dan ook alles.
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb overigens twee hands-on artikelen geschreven voor beide games, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad. Bedoeling is iig dat die geplaatst worden.
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Je probeert erg hard je best te doen om objectief over te komen, maar daar slaag je niet echt in. Je bestempeld de nieuwste Fifa al met het predikaat "kut" met een speelsessie op de Leipzig Games Convention. Voordat je het spel de grond inboort, zou ik eerst even wachten tot het spel in de schappen ligt. De AI van de spelers in balbezit vind ik niet echt belangrijk, omdat ik alleen online ga spelen. Die singleplayer kan me gestolen worden. Het is wel belangrijk dat je teammaten wat betere loopacties maken, maar dat vind ik bij PES ook niet zo goed uitgewerkt. Maar goed, je zal van PES 2008 ook wel na 3 minuten spelen dat die weer helemaal geweldig wordt. Het zal best voor de PES freak, maar Konami is op dit moment meer aan het uitmelken dan EA. PES 2008 is gewoon een update van PES 6, met nog steeds geen next-gen graphics. EA probeert er wel een schepje bovenop te doen qua graphics, sfeer, gameplay en de nieuwe modes. Bij Konami vraag ik me af wat ze het afgelopen jaar gedaan hebben. Ik zou geen 6 tientjes neerleggen voor dit "nieuwe" spel. Ik las zelfs dat PES nog steeds geen 2 vs 2 online heeft, dat zegt wel genoeg over de inspanningen die Konami levert
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zeg ik dan dat PES2008 helemaal geweldig is? Ik zeg dat het spel op het gebied van Gameplay gewoon onverlaanbaar is. Kwa uitgebreidheid is FIFA beter. Als je eerst leest, voordat je reageert?

    Verder heb ik de twee flink gespeeld in Leipzig (denk beide zo ongeveer dik een uur). Zowel tegen medespelers als tegen de AI. Dus vandaar dat ik dit post, mag niet zeker? Want elk kritiekpuntje wordt meteen geinterpreteerd als NIET-OBJECTIEF.

    Beetje onzin natuurlijk. Als ik je de twee conclusies laat lezen van mijn hands-on die ik geschreven heb (komt binnenkort op Xboxworld te staan), dan geef ik FIFA er dus ECHT niet van langs. Ik geef zelfs aan dat FIFA 08 een zeer degelijk voetbalspel is en bij PES2008 geef ik idd aan dat ik het zeer matig vind dat je slechts 1vs1 kan spelen online. Neemt niet weg dat de gameplay van FIFA 08 verder statisch is en die van PES 2008 gewoon veel beter. Ook ten opzichte van vorig jaar, aangezien je beter uit de draai kunt schieten, de schoten meer kracht hebben, etc. etc.

    Ik ben JUIST objectief. Aangezien ik ze beide gespeeld heb, kun je best wel van mij aan. Overigens schreef ik dit een aantal pagina's terug (toen ik net terug was uit Leipzig):

    Of te wel, gematigd positief!
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Okay, het ging mij een beetje om de objectiviteit. Natuurlijk mag je kritisch zijn over een spel, maar vond het een beetje jammer dat je het gelijk "kut" noemde. Dan heb ik inderdaad liever een weloverwogen antwoord met een paar goede argumenten. Ik vind alleen dat er wat strenger gekeken mag worden naar PES. Ik heb zo het idee dat er bitter weinig vernieuwingen inzitten ten opzichte van PES 6. Ze zullen vast een beetje de gameplay getweakt hebben, maar ik als leek zijnde zie weinig nieuws. En bij Fifa zie ik die wel
     
  12. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Nieuwe dingen zie je bij PES ook niet na een uurtje spelen. Daar moet je weken insteken om er alles uit te halen.

    Ik wil die fifa2008 demo ook zeker proberen. erg benieuwd naar t grafische vlak.
     
  13. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0

    ik geloof dat het op de insidegamer stond.
     
  14. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Jows, jij bent niks meer en niks minder als een pure PES fanboy, zelfs jij moet toegeven, dat sinds PES 5 het alleen maar achteruit gegaan is (zelfs qua gameplay) de vorige edite van PES was gewoon next-gen onwaardig dan lijkt het me ook niet al te moeilijk om dit deel ten opzichte van vorig jaar 10x beter te maken.

    Wat ik tot nu toe gezien heb van PES stelt mij teleur, oke de gameplay is fijner als Fifa, je hebt er langer plezier van, alleen alles rondom PES is gewoon niet genoeg een verbetering van alles PES delen die er gemaakt zijn.
    Het is aldoor een beetje van hetzelfde, en bij FIFA 08 zie ik gewoon een wereld van verschil sinds FIFA 07 (tot nu toe), het is dat er een editor bij PES zit maar anders had ik dat spel waarschijnlijk dit jaar laten liggen.

    Want met de master leaque die precies is als alle andere jaren, word het spel gewoon steeds saaier en saaier, FIFA heeft daarentegen gewoon een paar leuke opties erbij gedaan waardoor het speelplezier alleen maar omhoog kan gaan ( dan denk ik aan die optie waarbij je 1 speler bent en je een carriere omhoog moet bouwen), misschien niet leuk voor iedereen maar toch maakt het het er alleen maar leuker op.

    Daar komt bij alle teams alle spelers de graphics ik denk gewoon dat FIFA dit jaar het weleens kan gaan winnnen van PES, die het steeds maar met een paar spelers een paar teams moet doen.
     
  15. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    tja op basis van verkoop cijfers wint fifa het al jaren hoor:lol:
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Verbeteringen FIFA 08 tov FIFA 07:

    Online 5vs5
    Spelmodus 'Be A Pro'
    Flexibelere doelnetten
    Verbeterde graphics en animaties
    Replays opslaan
    Bijna alle licenties aanwezig
    Iets betere gameplay (spelers voelen iets beter aan, controle directer)

    Verbeteringen PES 2008 tov PES 6:

    Verbeterde presentatie en graphics (incl. animaties)
    Verbeterd commentaar (nieuwe commentatoren, schijnt érg goed te zijn)
    Betere AI
    Meer sfeer (om de Master League heen)
    Zeer uitgebreide edit-mode
    Replay's kunnen weer worden opgeslagen
    Meer licenties
    Verbeterde gameplay (tweaks)

    Al met al verschilt het dus niet zoveel. Bij PES lijkt het altijd weinig, omdat er vrij weinig aan de gameplay gedaan kan worden. Slechts dingen als snellere reacties van keepers (na het vangen van een bal), physics, etc.

    Zo krijg je nu geen zwart scherm meer bij snelle vrije trappen. Hoop dat ze dit volgende keer ook regelen voor overige spelsituaties. Dat als een speler naastschiet, je de spelers weer hun posities ziet innemen in plaats van dat ze allemaal weer goed staan na het zwarte scherm. In dat geval zou je snel kunnen counteren. Maargoed, zoals gezegd, allebei hebben ze nog GENOEG punten waar ze aan kunnen werken.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2007
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dinjoo, ik heb meer exemplaren van FIFA in mijn kast liggen, dan van PES hoor? Dus niets PES fanboy. In dat geval ben ik eerder een FIFA fanboy.

    Ik vind het zo grappig dat woord? Als iemand kritiek op een ander spel heeft, dan is iemand meteen een fanboy. Heel erg zielig argument.

    Nogmaals, ik heb BEIDE spellen uitvoerig gespeeld en weet waar ik het over heb. Ik zeg die dingen niet om jou ervan te weerhouden een spel te kopen. In tegendeel. Ik denk dat ik FIFA 08 ook ga kopen (serieus). Ik vond hem namelijk LEUKER en BETER spelen dan FIFA 07. Ik koop hem echter voor erbij, want als ik echt spannende potjes wil spelen, dan speel ik PES.

    Je kunt 20 spelmodi hebben, maar als de A.I. van de tegenstander zwak is, dan gaat het plezier er gewoon snel vanaf. Er zit weinig uitdaging in. En juist dat maakt een spel lang houdbaar.

    De Master League is idd niet echt uitgebreider geworden, op alle edit-mogelijkheden daarin na. Verder is de gameplay wél degelijk verbeterd en daar draait het toch echt om.

    Natuurlijk heeft PES ook zijn minpunten. Denk aan de slechte online voorzieningen, sfeer, geluid, presentatie, al zijn de laatste drie wel degelijk aangepakt! Ook de edit-mode is uitgebreider dan nooit tevoren.

    Nu zou deze niet zo uitgebreid hoeven te zijn als Konami alle licenties zou hebben, maar toch. En waar dat door komt weten we allemaal. EA heeft exclusieve licenties tot 2010 (bijv. van de Premier League).

    Uiteindelijk bepaal je het cijfer van een spel op basis van de gameplay en de opties. En zoals ik eerder al zei is FIFA 08 voor wat dat betreft een ZEER DEGELIJK voetbalspel. Het is gewoon zeer uitgebreid. Alleen op het gebied van gameplay en realisme komt het eigenlijk te kort.

    Dus ik denk juist dat IK objectiever ben dan de meeste figuren hier.
     
  18. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Smaken verschillen, je moet niet denken dat wat jij zegt ook echt zo is.
    Ikzelf vind fifa veel lekkerder spelen dan Pes maar dat wil nog niet zeggen dat andere mensen daar anders over denken..
     
  19. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    waarom duwen ze het team van fifa en het team van pes niet gewoon in 1 kantoor. Laat ze lekker een jaar samen sleutelen. De goede dingen van fifa (graphicks, opties,) en de goede dingen van pes (gameplay) samen en breng gewoon 1 vette goede voetbalgame uit met alles erop en eraan waar gewoon iedereen gelukkiger van word. Klaar uit.
     
  20. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan is er geen concurrentie meer. Hebben mensen maar 1 keus qua voetbalspellen. Persoonlijk lijkt mij dat ook een zeer goed idee magoed...dan zouden de makers van Call of Duty en Brothers in Arms ook samen moeten gaan werken...of Forza Motorsport en Project Gotham Racing. Zo blijven er weinig spellen over en zo heb je geen keus meer uit arcade of simulatie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina