1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 08

Discussie in 'Algemeen' gestart door Iks-Em, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Vaag dat die rollen dit jaar zijn omgedraaid, normaal was Fifa altijd arcade, en PES realistisch. :)

2. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb nog nooit zulke onzin gelezen :lol:, afstands schoten makkelijk in pes? pes altijd al arcade geweest?(hebben ze ooit pes gespeeld) laat me niet lachen, die site word zwaar gesponsord door ea, ben het er mee eens dat fifa vooruit is gegaan dit jaar, maar wat ze daar schrijven slaat nergens op. en dat te bedenken dat pes 2008 nog niet eens uit is, alleen een demo die heel erg verschillend van de uiteindelijke game schijnt te zijn. ook word er nergens gesproken over de A.I. van beide games??? hoe kan je dan gameplay vergelijken als je dat achter wegen laat.

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Vind alleen klote dat je soms niet goed kan schakelen tussen spelers. Verlies je de bal wil je snel naar een ander potje. maar maakt ie eerst de animatie af van het poppetje die niet meer de bal af kan pakken. Verder vind ik het heel realistisch, maar het pakt me niet zoals pes. Vanavond 4 potjes gespeeld en vind dat wel echt ff weer genoeg. Juich wel bij me doelpunten :)

4. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Welk niveau spelen jullie eigenlijk?

5. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wereldklasse.

6. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Prof! Krijg bijna geen tegendoelpunt tegen want verdedigen is redelijk easy. Alleen daardoor is kansen creeren ook wat lastig omdat hun ook goed verdedigen. krijg soms saaie middeveld wedstrijden :mad:

7. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Driekwart van mijn doelpunten scoor ik met de kop uit voorzetten van de zijkant. Is dit ook de manier waar jullie het meeste mee scoren?

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    totaaaal mee eens:D:D

maar als pes me niet zint ruil ik hem gewoon voor fifa, die wil ik sowieso wel uittesten

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Fifa is heel realistisch vind ik. Pes was ook altijd redelijk realistisch, maar heb de nieuwe pes nog niet gespeeld maar vergeleken met pes 6 is deze fifa veel realistischer, ja het is een slechte vergelijking maar toch :)

veel moeilijker om een man uit te spelen, je moet veel meer passen enzo. Met PES kan je altijd redelijk makkelijk aanvallen en zo 2-3 man voorbij rennen.
    Maar fifa was nog erger, elke bal ging zowat richting de kruising vroeger, nu is het echt veel realistischer en veeeeel moeilijker om te scoren. Vind het echt vet en dat had ik nooit verwacht, natuurlijk zijn er een aantal minpuntjes maar toch is het een top spel. Ben benieuwd naar pes die ik ook ga kopen natuurlijk.

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  10. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Na een paar dagen is mijn besluit ook dat Fifa 08 super realistisch is. Heb alleen nog wat moeite met de gameplay en vooral ook het scoren. Een mannetje dribbelen is ook niet meer zo simpel. En ik speel maar op semi-pro :eek:
    Als PES fan moet ik hieraan wennen zeker.

Ik had een paar vragen voor de 'experts' in Fifa. Als ik met de bal gewoon loop (dus zonder de dach knop), is er een knop die mijn bal beschermd? Want de CPU kan zo simpel de bal afnemen wannner hij zijn bal altijd goed kan beschermen. Ik speel met de control configuratie 'nieuw' (wel eens PES conf. genoemd).
    Die vrije trappen is ook zoiets. Enige manipulatie om die goed te nemen? Want CPU trapt die te gemakkelijk in (minpuntje van deze game).

Heb tot nu toe alleen Belgische compititie gespeeld met Anderlecht. Zit aan de helft. Dus nog niet online want daar zou ik serieus tegen de muur lopen denk ik. Al is het de beste manier om te leren maar moet eerst volledig wennen aan die gameplay.

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Geloof me de fifa fans moeten ook wennen en dan vooral aan het scoren:p

12. Kaap

Kaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds zondag een Xbox 360 met Fifa. Ik ben zwaar voetbal verslaafd en dus ook aan PES en Fifa. Ik ben gewend met de PC te spelen en dus gewend aan een toetsenbord, pijltjes om te lopen en 6 knoppen om te schieten.

Oooookeeee.....op Xbox 360 is dit toch wel effe anders. Ik kan niet meer vanaf de middellijn met de bal slalommen en scoren, de tegenstander is zoveel beter dan op de PC, zelfs op amateur niveau.

Sinds gisteravond gaat het wat beter. Ik heb het onder de knie om met B andere spelers druk te laten zetten. Toch heb ik moeite met scoren. Dus ik dacht om het eens anders aan te pakken.

Ik besloot om de bal rond te blijven passen. En waarempel! Dat werkt, ik begon ruimtes te creeeren en kreeg nu eindelijk spelers in positie om te gaan scoren. Uiteindelijk heb ik het onder de knie en begin ik meer te scoren.

Het blijft moeilijk voor een ex-PCgamer. Veel controls en alles is drukgevoelig. Ik laat voor alsnog de tricks maar even links liggen en focus me puur op basiccontrols.

Maar boy oh boy, wat ziet Fifa 08 op me LCD TV er machtig geil uit :9 Ik verbaas me elke goal weer over de details van de speler, zijn bewegingen enzo. Er is echt een wereld voor me open gegaan.

Zo kreeg ik gister Makaay op de rand van buitenspel en een steekpasje van De Guzman, Makaay er vandoor, ik probeer dat overstaptrucje en dat lukt waardoor Makaay naar rechts uitstapt en daarna met rechts schiet, korte hoek, kruising, raak \o/ Echt heerlijk als het eindelijk lukt.:thumbs:

Maar waar ik me soms meer over verbaas, zijn de incidentele acties. Zo had ik gister een hoekschop. Ik pass de bal de 16 in en op de rand van de 16 kopt Hofland, de bal raakt echter ook een tegenstander waardoor de kracht eraf is, en de bal flauw een stukje de lucht in gaat, valt, hoog stuiterd over de keeper heen en hij door naar achter te springen nog net met zijn hand de bal over het doel kan tikken. Dat zijn momenten dat ik bij mezelf denk: wtfbbq?

Ik vind het echt geweldig _O_

Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  13. Bart009

Bart009 BeeYou

Leuk Bevonden:
    0
    Het uploaden van die replays is wel leuk, maar die website van easportsfootball werkt voor geen meter. Ben ik de enige mt dat probleem?

14. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan die van mij ook niet zien.Hij vindt zelfs mijn gamertag niet.Dat is wel spijtig.Maar niet erg

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je moet je ook eerst aanmelden op de EA Servers. In het spel zelf.

16. bustaramz

bustaramz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat dit verslag een uitstekend beeld geeft van het spel ten opzichte van PES.. Zelf speel ik al vanaf 97 elk jaar fifa.. Altijd super gevonden tot mijn broer met een xbox360 en pes6 aan kwam zetten.. Dit speelde ontzettend fijn en ik vond het meteen leuk super.. Ik downloade de fifa demo op Xbox live en vond het NIX.. echt HELEMAAL nix! De sfeer in het spel was leuk maar ik vond het gras lelijk groen en het speelde sloom en niet fijn..
    Een paar vrienden van mij zijn echter echte fifa fans en ik besloot mijn oude vertrouwde spel een kans te geven.. Ik kocht ook fifa07 voor op de 360 en na een beetje oefenen voelt deze ook fijn aan, het oefenen kost echter wel wat tijd.. maar dat vind ik juist cool omdat je zo erg kan groeien in het spel.. dit vind ik persoonlijk bij PES6 iets minder..

Nu zat ik met smoor te w88 op fifa08.. heb deze vorige week gekocht en, het was weer even wennen hoor, het is SUPER.. Het speelt zo realistsich er zitten goede bewegingen in.. En wat fifa voor mij duidelijk beter maakt is inderdaad de SFEER! all1 al 30 competities en spelers.. alle tenues kun je vrijspelen.. Echte super gewoon..

Ik was eerst weer bang dat het nederlnds elftal weer met onechte namen zou zijn en dit is ook geval maar je kunt net als in het vorige deel ZELF spelers die in het spel zitten in Oranje zetten.. en aangezien dit met 30 competities alle spelers bevat is dit dus g1 enkel probleem het is gewoon SUPER! 1 minpuntje alleen dat je het zelf samengestelde team online niet kan gebruiken.. maar dit neem ik met een korreltje zout..

Mijn conclusie:
    Pes6 speelt fijn, vlot en makkelijk meteen vanaf het begin.. Het is all1 een beetje arcade-achtig en het heeft geen ECHTE sfeer(ben echter wel benieuwd naar pes08)..

FIFA08 koop je als je van voetbal houd! Realistisch voetbal met alle competities, echte namen van teams echte shirts veel stadions, gewoon alles om het voetbal heen.. Daar komt nog bij dat als je een beetje oefent met fifa het zelfs nog leuker en fijner speelt dan PES! het heeft alleen wat tijd nodig tot je er aan gewent bent, het speelt namelijk in het begin een beetje sloom(vooral ten opzichte van pes6) Als je alleen het menuutje al ziet dat je met ronaldinho acties kan maken en op goal kan schieten! briliant! Kan nie w88 tot ik strax thuis ben en weer kan beginnen met fifa08!

Ik was een HELE trouwe fifa speler! Werd een pes speler die de sterkere punten van pes6 zag.. Nu ben ik weer een oude vertrouwde fifa speler en ik hoop dat de meeste PES spelers fifa ook een kans geven net als ik..

grtz Ramon

17. Tjop21

Tjop21 Forza Waalwijk

Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is online echt super. Ging gisteravond best lekker, alleen toen kreeg ik tegenstanders die heel tijd Barcelona kozen, en alle ballen op Ronaldinho en Henry :p en helaas had ik daar met Man Utd geen grip op dus paar verliespartijen achter elkaar.

18. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
  19. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind zelf dat het allemaal beetje opgeblazen wordt.

PES vs Fifa

Ik zelf vind in vergelijking met de Demo van PES ook wel Fifa veel beter spelen.
    ik ga PES wel halen maar ik denk dat ik meer tijd zal insteken in Fifa dit jaar, ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben en voor mij nu al eigelijk de footie van het jaar te spelen.

20. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik kan echt niet bevatte dat je dit zegt, als er een spel is waar je juist zoveel kan groeien en totaal niet makkelijk vanaf het begin is dan is het pes wel vind ik. ik speel het al sinds pes 4 en leer nog steeds nieuwe dingen, en ben nog steeds mijn spel aan het verfijnen. Omdat je bij pes invloed hebt op heel het spel waar ik bij fifa toch meer het gevoel heb dat ik over sommige punten geen invloed heb.

maarja iedereen zijn eigen mening.

en dat fifa dit jaar realistisch is ben ik het ook mee eens, maar er word opeens gedaan alsof pes altijd arcade is geweest en fifa altijd realistisch. maar het is juist precies omgedraaid.

Laatst bewerkt: 2 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina