1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 [Deel 12]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 23 mei 2009.

  1. dan1701

    dan1701 Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je elke keer moet leaven! dat vergroot het spelplezier|:-
     
  2. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Enige wat je kunt doen is ze avoiden. Doe ik altijd als ze dreamteam oid hebben. Meestal bij veel avoids kijkt MS er wel naar.. Maar of ze (tijdelijk) worden gebanned weet ik ook niet..
     
  3. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    btw, weer ff vraagje over singleplayer (eigenlijk 2 vraagjes)

    1. Kan je in de arena ook achievements halen?

    2. Hoe scoor ik vanaf 30m ofzo. (iig van ver:9)
     
  4. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vind Fifa 09 echt een goede game maar er zijn wel een aantal dingen waarvan ik denk...
    Namelijk:
    - Hoe snel je over schiet. Heb je zo'n balkje, maar je mag maar klein tikje geven, anders schiet je over.
    - Je kan de keeper niet uitkappen. (wat is dit nou weer voor onzin???).
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar wie moet nou elke keer leaven :):
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    1) Dat ligt echt aan de speler en het moraal. Sta je achter dan gaat het schieten ook veel moeilijker. Vaak heb je een rechtspoot die dan met links ( kijk maar in de herhaling ) veel vaker overschiet dan als hij met rechts schiet. Is dus een moment opname. Gebeurd mij ook vaak genoeg :mad:

    2) De keeper kan je wel degelijk uit kappen maar dat zou frustratie bij iedereen opwekken als het TE makkelijk zou gaan. Bij mij lukt het in ieder geval wel ... de tegenstander nooit want als de keeper voorbij is duiken m'n 4 verdedigers het doel in :+
     
  7. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7

    1) Dat vind ik zo'n gelul!!! Dat als je achter staat dat je "slechter" wordt. Dat moeten ze er ook uit flikkeren. Dat moraal zit dan maar tussen mij oren maar niet in het spel. Dat zal vast de reden zijn dat als ik achter kom te staan ik meestal verlies.

    2) Dan nodig ik jou uit mijn keeper uit te kappen. Want heb het nog NOOIT zien gebeuren.
    Zo ging dat bij pes altijd; http://www.youtube.com/watch?v=XkBAS63JbuU
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329

    1) Ja, want in het echt speel je ook altijd beter als je achter staat? :+

    2) Ik kan zelfs een Rainbow over je keeper doen als ik dat wil. Ligt aan allerlei omstandigheden. Heb ik genoeg tijd om te kappen? Loopt er niemand in de buurt WAAR IK NAARTOE wil kappen ... noem maar op. In PES was dat ook makkelijker.

    Maar zeg nou zelf? Hoe vaak zie jij in het ECHT dat mensen keepers uit kappen? :+
     
  9. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Bij FIFA kan het wel, maar is het te moeilijk. Bij PES was het altijd veel te makkelijk dus dat is ook niet echt leuk...;)
     
  10. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    1) Is gewoon gelul dat je spelers slechter worden als ze achter staan. Ligt puur aan de mensen zelf. Sommige geven juist een stuk meer als ze achter staan (zie het vaak genoeg bij Vitesse, als ze achterstonden hadden ze meer kans om te winnen dan als ze de eerste maakten). Dus dat het in het spel opeens moeilijker wordt vind ik té dom voor woorden. Als mensen achter komen kunnen ze overhaast gaan spelen, dan maak je het jezelf te moeilijk. Alleen in het spel zou niets moeten veranderen.

    2) Daarom daag ik je uit.. kom maar tegen mij spelen en kap me keeper uit..

    Maar zeg nou zelf? Hoe vaak maken grensrechters en scheidsrechters in het ECHT fouten? :+
    Als fifa persé zo "realistisch" wil zijn......... maken de scheidsrechters/grenzen ook fouten....... maar buitenspel is altijd perfect.
    Dus 100% realisme hoef ik niet, jij blijkbaar wel.... met je "in het ECHT".
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Heel jou post riekt naar FAAL. Ik hoef je toch niet uit te dagen om te bewijzen dat ik gelijk heb? Sterker nog, iemand poste hetzelfde als mij. Je KAN in FIFA09 een keeper uitkappen hoor ... t'is alleen moeilijker dan in PES. Kwestie van timen en oefenen.

    Als je met 0-1 achter staat maakt het niet uit. Vaak kan je dan nog MAKKELIJK terug komen maar het word wel wat moeilijker. Je spelers gaan namelijk een tikkeltje uit positie lopen. Dit is in FIFA het stukje "realisme". Als je met 0-2 achter komt te staan ( bijvoorbeeld Liverpool - Barçelona ) dan is het vaak al gebeurd en mag je blij zijn dat het bij 0-2 blijft. De reden waarom dat EA gekozen heeft voor 99.99% goed werkende scheidsrechters is omdat mensen vaak gaan "glitchen" om er zo voor te zorgen dat ze een bal naar een speler kunnen pasen die echt meters buitenspel staan.

    En ik met m'n echt ja ... ben blij dat er games zoals FIFA en PES nauwkeurig kijken hoe ze alles kunnen verbeteren. Als je "fouten" wilt meemaken ( dus niet "100% echt" ) ga je maar FIFA Street spelen. Dan heb je geen last van buitenspel ...
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    haha ik moest even lachen :lol:
    Wat is bij jou nou eigenlijk "echt"? De ene keer heb je het over hoe het op de voetbalvelden is. En dan doel je weer op de spelregels. Dat zijn twee heel verschillende werelden. :lol:


    Imo moet alles gewoon volgens de spelregels. Dus grensrechters en scheidsrechters mogen geen fouten maken (zoals op de Nederlandse voetbalvelden wel gebeurt).

    Echter bepaalde dingen die in het "echt" gebeuren, mogen er imo uitgelaten worden. Zoals een scheids in het veld die soms gewoon in de weg staat. Wat is daar de meerwaarde van? Omdat hij in "het echt" ook wel eens in de weg staat? :lol:
    Dat het moraal omlaag gaat slaat dan ook totaal nergens op. Dat is per team/speler verschillend. Alsof je bij een 2-0 achterstand opeens uit positie gaat lopen en met je verkeerde voet gaat schieten :lol: Zoals ik eerder aangaf, zijn genoeg lui juist harder gaan werken en scheper worden als ze achter staan.

    :lol:
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Is het nou echt nodig om hetgeen te herhalen in jou woorden wat ik al vermeld heb? :+

    FIFA / PES volgen de officiële regels zo GOED mogelijk en natuurlijk zitten hier altijd fouten in.

    Maar als ik jou zo lees is het zelfs mogelijk om van een 0-5 achterstand terug te komen omdat dat TOCH niks doet met je moraal? Ah, ok. En een scheidsrechter loopt wel degelijk eens in de weg. Hoevaak schiet jij op de scheids dan in FIFA? 100 keer? Want bij mij is dat echt in de maanden tijd slechts 2~3 keer gebeurd.

    Als je op het veld staat gelden er REGELS. Wat zeg ik daar verkeerd aan dan? :+ Heb je tevens een reden gegeven waarom dat in FIFA sommige dingen niet kloppen. Misschien moet je maar eens met je snufferd dieper in de programmatuur duiken van FIFA en bekijken HOE lastig het is om dingen te programmeren zoals buitenspel, voordeel en de manier van schieten / spelen VOORDAT je hier de moraalridder uit gaat hangen?
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Nou jongens, over 20 jaar heb je de perfecte FIFA :+
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Perfect word het nooit...

    Wat ze van mij wel mogen veranderen is dat je spelers ook moe worden met 1 vs 1!
    Als je manager mode doet, worden je spelers heel snel moe. Dit geld ook voor fifa clubs. Maar 1vs1 kunnen je spelers blijven rennen. Slaat nergens op.
     
  16. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Bij Manager mode worden mijn spelers nooit moe. Mijn fitness coach is 10/10.
     
  17. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    ...maargoed, je snapt wat ik bedoel. ;)
     
  18. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    1 simpele oplossing: Een scheidsrechter waar je doorheen kan schieten of geen scheids want ik schiet per 10 wedstrijden 7x tegen de scheids
     
  19. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Lijkt me extreem veel. Lijkt me ook niet dat je dat geteld hebt?

    Overigens haal je dan weer een stukje realisme weg, dus laat het zo maar.
     
  20. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ze hebben iets met motion capture gedaan zodat als je bijvoorbeeld een harde/lage pass geeft de scheids of een medespeler waar de bal niet voor bedoelt is zijn been optild.
     

Deel Deze Pagina