1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    Betere positionering
    Spelers lopen beter
    Bal speelt lekkerder
    Lekkere slidings
    Animaties
    Sfeer
    Licenties
    Graphics
    Stadions

En dit is afgeleid uit 1 uurtje spelen in een demo.

2. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Bal speelt lekkerder
    Is een mening, ik ben van menig dat de bal te zweverig is..

Spelers lopen beter
    Klopt, spelers lopen indd iets beter maar dat vond ik vorig jaar ook niet heel erg kut ofzo.

Lekkere slidings
    Valt best mee, hoe je ook een sliding maakt, je hebt 9 van de 10 keer de bal..

Graphics
    Is altijd goed, net zoals die andere punten die je zei zoals de sfeer enzo, maar dat is elk jaar wel prima in orde dus dat is niet zozeer een verbetering in opzichte van afgelopen jaar

3. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    He tis wel een verbetering. Meer stadiums, liedjes. Bal speelt lekkerder rond, het is niet zoals PES dat elke bal op doel vliegt. Maar als jij PES kiest, go for it.

4. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hoho.
    Ik zeg nergens dat ik ECHT voor PES kies, ik zei alleen dat ik nu wel erg benieuwd ben naar de demo van PES, aangezien het voor mij niet echt zo ontzettend vernieuwde verbeteringen zijn dat ik er direct 60 euro voor over heb

5. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dat was ik idd... Heb nog steeds wat filmpjes op mijn mobiel staan (omdat ik het moest bewijzen). Ben er nog niet aan toegekomen om ze te posten.

6. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Vertel dan eens wat jij zo graag verbeterd wilt hebben.. Je loopt wel te zeuren dat niks vernieuwend is, maar geeft geen voorbeelden van wat je vernieuwd wilt hebben. Wil je dat je met de keeper het public in kan rennen ofzo?

zelf vind dat de kopanimaties en ook als iemand onderuitgehaalt wordt erg verbeterd zijn. Slidings werken beter, en ook het flick-it systeem voor trucjes is goed tegepast. Ga hem volgende week zeker halen :)

7. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Sorry hoor, maar de verbeteringen die jij noemt zijn bullshit. De echte verbeteringen zijn:

- Betere loopacties van medespelers (AI).
    - Geen stalen doelen meer (nu veren de netten daarentegen net iets teveel, maar het is nog altijd beter dan dat het was).
    - Betere responsiviteit (spelers reageren sneller op jouw acties, al is het soms nog net ff te langzaam in bepaalde situaties).
    - De animaties zijn nog weer beter geworden
    - Scheidsrechter/Lijnrechters zichtbaar
    - Joggling- en collission-systeem
    - Custom tactics

Dat zijn verbeteringen die echt zichtbaar zijn n.a.v. de demo.

Het is daarentegen aan de persoon zelf om te oordelen of hij/zij daar blij mee is.

Wat verder verbeterd is, maar waar we zelf nog geen hand op hebben kunnen leggen:

- 10vs10 online
    - Uitgebreidere Be A Pro (3 seiz).
    - Adidas Live Season (alhoewel je daar in principe voor moet betalen)

Dat jij zegt dat er meer sfeer in de stadia is, is pure speculatie. Dat jij zegt dat er meer liedjes gezongen worden, is eveneens pure speculatie. Ik denk niet dat je de verbeteringen in die hoek moet gaan zoeken.

En bovendien vind ik het al helemaal triest dat je bij de minste geringste kritiek op FIFA09, direct zegt dat die persoon dan maar voor PES moet gaan.

Dat is gewoon kinderachtig. Ohw... En de gameplay van PES2009 is inderdaad nog steeds beter dan die van FIFA09. Op alle overige zaken komt het tekort, maar wat betreft details op het veld, speldynamiek is PES2009 nog steeds de nipte koning. Ik heb beide gespeeld en kan het dan ook weten.

Of ik beide titels (als ik ze zou moeten reviewen) hetzelfde cijfer zou geven? Ik denk het niet. Ik denk dat ik FIFA09 een hoger cijfer geef. Waarom? Omdat het spel veel en veel completer is. Neemt niet weg dat er nog tal van zaken zijn bij FIFA09 die niet alleen irritant zijn, maar ook de gehele flow van de wedstrijd verzieken (de grafisch opgekrikte cutscenes bijv).

8. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    anders ga je even moeilijk doen over doelnetten... maar ieder zn ding natuurlijk.

Ik had zelf in de demo juist behoorlijk wat moeite om de bal te veroveren met slidings, terwijl ik bij pes juist altijd 9 van de 10 keer de bal heb bij slidings.

Ik denk dat ik dit jaar toch maar weer fifa ga kopen, fifa 2005 was de laatste die ik aardig veel speelde. Waarna ik overstapte op pes, alleen waar fifa elk jaar iets beter werd bleef pes stil staan. Ik heb de nieuwe pes nog niet gespeeld maar ik denk zelf dat fifa eindelijk pes voorbij is dit jaar

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Jij roept maar wat om het roepen. Wat is de bal speelt lekkerder rond? Wat bedoel je daar dan mee? En elke bal in PES vliegt op doel? Wat bedoel je daar mee? Kom dan eens met argumenten.

Ik zal je een beetje helpen, vul maar in op de stippenlijntjes okay?

De bal speelt lekkerder rond want.........
    Sfeer is beter want........
    De licenties is een verbetering t.o.v. vorig jaar want.......
    Betere positionering want................

Als je je eigen aangegeven verbeterde punten even in kunt vullen dan weet iedereen waarom je iets vindt.

Dank je wel.

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Zie mijn punten.

11. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik mag jou wel :p

12. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou gefeliciteerd appie. Je zit in het verkeerde forum als je deze twee games naast elkaar wil leggen.

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen dat FIFA vs PES topic beter sluiten want iedereen zit toch in dít topic of in het PES topic te discussieren over FIFA en PES :+

14. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik gaf dus al aan dat ik ten eerste niet blij was met de doelnetten, dat dat voor MIJ het YES! gevoel van een doelpunt scoren afneemt.
    Ik vind ( naar wat k in de demo heb gespeeld) de bal gewoon te zweverig of weet ik veel wat.

Er zijn indd gewoon weinig dingen om echt te verbeteren, maar ik vind de gameplay gewoon niet zoveel lekkerder spelen dan '08, tuurlijk zijn de graphics weer mooi om te zien, en net zoals in dat ene filmpje die kort geleden gepost is, vind ik het af en toe nog steeds flippekast voetbal.

15. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    oke die punten die jij hierzo opnoemt die slaan ook weer nergens op...
    De sfeer is hoe je het ook wendt of keert in Fifa natuurlijk vele malen beter, alleen als je al met Liverpool speelt en het lied You'll neve walk alone hoort, klinkt zo echt en zo mooi...

Nee de sfeer en graphics en de competities en licenties enzo zijn al die jaren steeds voor Fifa geweest en daar gaan ze ook goed mee om, daar totaal geen negatieve dingen over...

Maar de gameplay hoe het ook kan geen idee, maar die levert mij gewoon nog steeds ergernissen op, en met name dus de doelnetten ( voo lang niet iedereen belangrijk oke dat snap ik maar voor mij wel)..

16. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    FIFA is arcade en PES gaat voor het realisme zo is het al jaren het is maar net wat je kiest en leuk vindt!!!
    FIFA poetst altijd de graphics op en gooit er licenties tegen aan!!
    PES probeert altijd wat nieuws te doen of probeert iets nieuws uit om het nog realistischer te maken.
    Ik koop ze gewoon ieder jaar allebei haha voor de diepgang, spelen met vrienden en lekker editen doe je PES.
    Voor een lekker potje basic voetbal en spelen met vrienden die PES haten speel ik FIFA!!

17. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Is fifa de laatste jaren nog wel echt arcade?
    Probeert fifa juist niet meer de realistische kant op te gaan?

18. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    hoe je went of keert als je naast elkaar wilt leggen is fifa nog steeds arcade in vergelijking met PES maar ze gaan wel ieder jaar meer voor het realisme daar geef ik je gelijk in, maar dat zijn ze wel verplicht vindt ik ook wel want veel "oude" fans zijn over gestapt naar PES, als je weer in de smaak wil vallen bij de naderen moet je je concurrent na doen he :p

19. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0

JA de sfeer is zeker beter in FIFA daar is geen twijfel over!!!
    Ik ben het ook met je eens over die netten lijken wel van elastiek dat is echt een raar gezicht gewoon :mad:

20. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ja en dat bedoel ik dus met Fifa en zijn gameplay, vroeger vond ik Fifa gewoon kut omdat het te arcade was, nu ze meer realisme willen, schieten ze gewoon tekort, al vond ik Fifa 08 wel echt heerlijk om te spelen, ook af en toen nog steeds ergernissen zoals spelers die niet lekker snel wendbaar waren enzo.

Maar 09 heeft me gewoon nog nie tte pakken gekrgen, misschien komt dat ng wel door de echte versie te spelen we zullen zien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina