1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Daar gaat het niet om Red&Yellow, jouw argumenten zijn soms als volgt: "Konami zegt dit, dus klopt het dat FIFA beter is én dus heb ik gelijk".

Nogmaals, het is allemaal smaakgebonden. FIFA09 is een goede game. De één gaat er volledig in op, de ander mist een bepaald gevoel tijdens het spelen. Daarom kiezen die mensen voor PES.

Is PES daarom beter? Voor hen wel. In zijn totaliteit is FIFA09 daarentegen een betere game. Dat geef zelfs ik als PES liefhebber toe. FIFA09 is gewoon een compleet product.

En dan nog iets:

Next-Gen houdt in:

Realistische phyisics,
    Realistische A.I.,
    Strakke audiovisuele effecten,
    Innovatieve gameplay.

Of te wel een geheel nieuwe spelervaring, volgens de laatste technieken.

De Wii bijvoorbeeld is Next-Gen, ook al zien de spellen er niet uit. Het geeft je een nieuwe spel ervaring. De één houdt ervan, de ander vindt het helemaal niets (waaronder ik).

FIFA09 is niet Next-Gen, omdat het goede graphics heeft. FIFA09 is Next-Gen, omdat het 10vs10 online voor elkaar heeft gekregen in een voetbalspel.

Voor de rest is FIFA09 niet Next-Gen. PES 2009 is dus ook niet Next-Gen. Je kunt dus zeggen dat FIFA09 slechts op één onderdeel meer next-gen is.

Dus je had wel een beetje gelijk, maar je argumentatie daarbij is gewoon ruk. Daarom reageren sommige mensen wat gefokt op jouw reacties en probeerde ik het je dus op een nettere manier te zeggen.

:):

2. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Weet je *SEKTOR*, je hebt nu nu écht overgehaald geen PES 2009 te halen.... \o/

Laatst bewerkt: 26 sep 2008
  3. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    :lol:

HELD! Maar ehh... Je moet PES natuurlijk niet spelen op je Kruidvat mobieltje, want dan had je kunnen weten dat PES wel degelijk grassprietjes heeft.

Maar verder heb je gelijk! FIFA 09 is de koning der grassprietjes. Ik wil trouwens niet lullig zijn, maar in FIFA 09 zijn het ook geen echte grassprietjes.

Ohw wacht... ik lieg. Negeer bovenstaande maar! Gewoon FIFA09 kopen!

4. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ehhmmm... Wat weten Canadezen nou van voetbal? :D

5. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Maargoed, genoeg gelachen weer. Ik hoop begin volgende week een review-exemplaar te ontvangen (als hij een keer op tijd komt). Dan kan ik laten weten of hij Engels of Nederlands commentaar heeft.

Volgens mij zit er in de Nederlandse versie gewoon weer NL's commentaar.

6. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Amaai die gast is nog heel de nacht bezig geweest bij zijn belachelijke berichten.
    Er mag nederlandse comentaar in zijn maar ik hoop ook engelse want die stem van de Youri hou je geen dag vol

7. Un4

Un4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PES werkt op een flink verouderde engine, en is dus zeker niet current gen. FIFA gaat in ieder geval mee met de maatstaven van deze gen en dat is qua animaties en graphics gewoon te zien. Waarom deze het predikaat next gen (of eigenlijk current gen) niet verdiend snap ik dan ook niet.

Ook heeft het nieuwe collision systeem wel degelijk een grote invloed op het spel zelf. Zo zijn kopduels eindelijk realistisch met duwtjes enz. En ja kan eindelijk de lange bal spelen als je dat wilt, met een kopsterk aanspeelpunt vooral. Met de vorige FIFA en PES delen kon dat gewoon niet.

Met jouw criteria is het voor een voetbalspel eigenlijk niet mogelijk om het stempel next-gen te krijgen, terwijl dat natuurlijk onzin is.

8. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt elke dag gekker met onze Sektor :eek:, welke lijm heb jij gesnoven kerel? Hehe...

Maar is het niet verstandiger om dit in het Fifa vs PES topic te bespreken?

9. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet er ook niet zoveel gereageerd worden op die Sektor, als iedereen ook massaal reageert is het veel leuker natuurlijk voor hem.
    Tenzij je het zelf ook leuk vind natuurlijk..hehe

10. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ik zeg ook dat FIFA 100% voldoet aan de current-gen eisen en op het gebied van de 10vs10 online dus Next-Gen is. Dat is namelijk nooit eerder vertoond in een voetbalspel.

Zeker een verbetering, maar het is niet iets revolutionairs. Bij PES was het altijd al mogelijk om luchtduels uit te vechten. Bij FIFA09 ziet het er daarentegen erg indrukwekkend uit, omdat ze een mooie techniek gebruiken voor de animaties.

Dat zeg ik helemaal niet. Next-Gen zou zijn dat er geen pauzes meer in het spel voorkomen. Dat je spelers dus terug ziet lopen en hun posities ziet innemen als een bal uit is gegaan. Dat een ballenjongen de bal gooit, of de speler de bal zelf oppakt en op de juiste positie gaat staan. Dat je zelfs nog kunt smokkelen en dat de scheids daarop reageert.

Dat is Next-Gen. Of te wel, dan zijn we weer een stap verder. Ik denk ook dat EA dergelijke zaken eerder voor elkaar krijgt dan Konami, mits ze deze lijn voorzetten. Tot nu toe heeft in geen enkel voetbalspel van EA een scheidsrechter rondgelopen, of waren de lijnrechters zichtbaar, terwijl dit bij PES al langer het geval is. Toendertijd was dat ook niet Next-Gen. Het voegt wat toe aan het realisme, maar niets aan de spelervaring.

PES heeft zaken die FIFA09 nog niet heeft. Bijv. het kunnen selecteren van spelers die mee moeten met corners (lange verdedigers bijvoorbeeld), of het zelf kunnen bepalen van het aantal spelers in de muur. Maakt dat het Next-Gen? Nee, het zijn geen dingen die de spelervaring echt beinvloeden, maar hoogstens voor iets meer realisme zorgen.

Dat FIFA09 meer Next-Gen oogt dan PES 2009, daar ben ik het 500% mee eens. Echt Next-Gen is het daarentegen niet meer, op de 10vs10 mode na. Je zou Adidas Live Season hier overigens ook nog bij moeten scharen (die was ik vergeten).

Wat dat betreft heeft FIFA09 dus twee innovatieve spelelementen geintroduceert die nog niet eerder zijn vertoond en dus onder de categorie Next-Gen vallen.

Konami moet snel overstappen op een nieuwe Engine, want ik zie FIFA09 alleen maar beter worden, waar PES voortborduurt op een "oude" succesformule. Opzich niet slecht, maar op een gegeven moment willen je klanten wel eens iets nieuwers proberen.

11. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus wat een moeite doen jullie.

De moderators van FIFA 09 UK hebben hem al binnen.

12. Red&Yellow

Leuk Bevonden:
    0
    Ik belde net naar Toys R Us en die verwacht vandaag of morgen FIFA 2009 binnen te hebben.. Vorig jaar waren ze ook al 1 van de eersten:)

13. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    :) vandaag of morgen dat geloof je nu toch zelf niet

14. Red&Yellow

Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar had ik hem anders ook eerder hoor van daar.

:)

15. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    5 dagen ervoor ? lijkt me gek.pes2008 was een week vroeger maar fifa niet hoor

16. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    waarom niet? een week van tevoren, kan toch?

17. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Zou kunnen toch..kan maar zo hoor.

18. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Nee gebeurd heel weinig hoor.

19. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM