1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 [Deel 8]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1989

1989 Keeping it real

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer een een update komt voor de winter transfers.
    Kan niet wachten om met Beckham te spelen bij Milan
    Live-Season FTW :p

2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Net met wat tips van Ralluf geprobeerd om wat meer op balbezit te spelen, maar ik raak gewoon echt te vaak de bal nog kwijt. De spelers die ik dan heb, lopen ook niet echt lekker vrij. Andersom zie ik echt dat de spelers van de tegenstander regelmatig uit de rug van een speler komen rennen en dan moet ik weer op hem reageren. Dit, terwijl ik graag een keer zelf de wedstrijd onder controle heb.

Ik heb nu Real Madrid op het oog. Lijkt me een heerlijk team, alleen de aanval is wat matig. Ik ga denk ik 4-5-1 proberen met Ruudje voorin. Kijken hoe dit gaat uitpakken.

3. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    verwacht toch wel deze week

4. vPx Secour

vPx Secour Guest

Ralluf is ook heel vaak zijn bal kwijt, omdat hij zoveel paast raakt hij zelf in de war en gaf hij de bal in mijn voeten. Is wel wennen, maar de ''betere mannen'' spelen vaak op de counter.

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    100 meter? Knap. Best een afstand aangezien het veld maar 120 meter lang is? Hoe dan ook, knap als iemand zo kan scoren.

Of jij keeper liep voor zijn goal, of je speelt met een Z-Team.:9

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De betere mannen? IK hoorde Viktor hier laatst zeggen dat balbezit heel erg kostbaar is bij de hogere levels. Dan ga ik er toch vanuit dat er best veel op balbezit wordt gespeeld :thumbs:

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zou met Madrid proberen in een 4-2-3-1 opstelling te spelen. Verdediging gewoon hetzelfde laten als de standaard opstelling. Middenveld proberen met Diarra (bij de update: Lassana ipv Mahamadou :p ) en Guti. Daarvoor van rechts naar links vd Vaart, Sneijder en Robben en Ruud in de spits. Die kan je dan evt wel omwisselen met Huntelaar evt bij de update. Hangt er vanaf wie beter is. :p

Mocht je met 2 spitsen willen spelen dan zijn v Nistelrooij en Huntelaar natuurlijk de aangewezen personen. Sneijder daarachter en Robben hangend op links. vd Vaart wordt daar dan wel het slachtoffer van. :+

Ps. ik ben van mening dat je met voetbal nooit op balbezit moet spelen, maar juist op balverlies: namelijk de bal zo snel mogelijk in de touwen hangen van de goal van de tegenstander. ;)

Laatst bewerkt: 2 feb 2009
  8. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Klopt Loonens, balbezit vinden leven 15~20 erg belangrijk. Je zal ook heel lang niet aan de bal komen in het begin. Je moet het dan hebben van o.a counteren en goed uitspelen.

Overigens ben ik nu wel meester geworden in omhaaltjes. Gewoon die schouderknop indrukken vlak voordat je schiet. Laatste potje lopen kutten en me reservekeepers ( Liverpool ) in de spits gezet. Toch wel leuk als je de 2e keeper een omhaal ziet doen. Statistisch gezien moet dat namelijk niet kunnen ;)

@Loonens,
    Woon jij in Made!? Da's 7 kilometer van mij vandaan gek. Hahaha... freaky shit dit.

9. bertan88

bertan88 No Pain! No Game!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil hem wel met je ruilen voor Pes 2009 hahahaha\o/

10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    FIFA heeft gelukkig meer UPS dan DOWNS. Meestal ligt het toch echt aan jezelf en op wat voor manier jij met het spel van de tegenstander omgaat. Als je binnen 5 ( FIFA speeltijd ) minuten al achter staat weet je dat er iets in je verdediging niet goed is. Meestal speel ik 4-3-3 of 4-4-2 ( Liverpool ) en als het echt goed gaat ga ik stunten met 3-3-4. 6 verdedigers en 4 aanvallers, moet prima werken hé :)

Torres en Babel voorin, daarachter Kuyt/Keane/Pennant, Alonso en Gerrard en Fabio :) Ideaal middenveld, de defensie in Liverpool is goed maar moet je niet te hoog zetten ( zowiezo je defensie niet hoog zetten tegen 4,5/5 sterren teams ). Als spelers dankzij LiveSeason klote zijn moet je een beetje rotzooien met betere spelers.

Als je al zo super snel achter staat moet je 5-3-2 gaan spelen zodat ook je vleugels beter bezet zijn en je Custom Tac. op Counter zetten :) Werkt meestal prima.

11. dopje15

dopje15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even terugkomend op die nieuwe soort van update laatst dat je niet meer als jongere gozer kan spelen op xboxlive met fifa 09 heeft iemand hier nog een goede oplossing voor?

alvast bedankt!(laat maar al gelukt)

12. dopje15

dopje15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoelen jullie telkens met die levels?
    Want ik heb geen level?

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De deal is jammer genoeg afgeketst (hij wilde 7,50e bij mijn Fifa tegen Motorstorm 2, zo wanhopig ben ik ook weer niet :lol:_ en ben nu maar eens begonnen met Chelsea.

Eigenlijk standaard opstelling, alleen AMC iets meer naar voren en de MC iets naar achter. Heerlijk middenveld hebben ze trouwens. 1e pot gewonnen van Man utd, verder geen tijd maar misschien dat het nu een keer wat beter gaat werken.

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Loonens, PM mij even. Je kiest telkens een ander team, kan nooit goed zijn. PM me hoe je speelt, opstelling en je custom tactic. Misschien kan je ik helpen? ;)

15. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    iemand potje doen?

16. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou best veel vast aan een club, ik probeer het vaak ongeveer 50 wedstrijden (of langer natuurlijk als het goed loopt). Alleen als ik echt in de eerste wedstrijden al merk dat het gewoon niks wordt, dan hou ik het voor gezien.

Het probleem was eigenlijk wel dat ik veel clubs al had gehad en men speelstijl niet echt nice was. Ik heb van deze site de tactics afgehaald en Chelsea stond ertussen. Toen maar eens geprobeerd en de spelers lopen goed vrij en bewegen beter in de richting die ik wil. Daarbij heeft Chelsea echt goede middenvelders en 2 sterke spitsen die ik wat afwissel.

Dit scheelt echt veel m.b.t. het positiespel. Ik heb tegen Man Utd 1 kans weggegeven, hij zat er wel meteen in, maar verder was ik de betere ploeg en zijn ze niet echt gevaarlijk geweest.

Ik speel 4-5-1, eigenlijk gewoon de standaard Chelsea opstelling met de RMC iets meer naar het midden + naar voren en de DMC iets meer naar achter.

Standaard verdedigers
    DMC = Essien
    RM = Deco
    LM = Cole
    AMC = Lampard
    LMC = Ballack

En dan Drogba of Anelka als spits.

17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    4-5-1 is wel goed maar dan moet je een paar aanvallers op de vleugels zetten ( dus de buitenste 2 middenvelders vervangen met Kalou or Anelka ) zodat je sneller kan counteren. Je kan dan beter gaatjes trekken. Geen nood, je leverd geen defensie in op je middenveld want de 2 bovengenoemde heren kunnen prima teruglopen en verdedigen :) 4-4-2 is ook een goede opstelling met Anelka/Kalou en Drogba voorin. Drogba kan prima doorstoten en is erg lastig om te stoppen.

NOOIT vertrouwen op tacktieken die andere op Internet zetten. Speel zelf eerst met de standaard Chelsea tacktiek en pas daar wat aan. Zet je verdediging wat lager, zet de buitenspel val aan en zet opbouw op Free-Form of Organised. Je moet een beetje leren spelen met zo'n team en na 50 wedstrijden ZOU je eigenlijk je ideale lijn wel moeten hebben.

Heb ongeveer 200 wedstrijden met Liverpool gespeeld. Nu begin ik eindelijk pas door te hebben waar ik iedereen het beste kan plaatsen :) Duurt lang, maar Liverpool heeft wat crappy LiveSeason updates gehad waardoor je continu moet schuiven.

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde juist heel lang 4-4-2 diamond, maar ik had te weinig beweging op het middenveld. Op deze manier van spelen is het mogelijk om via het middenveld goed de bal in de ploeg te houden. Een idee is inderdaad om Kalou of Anelka op de vleugels te zetten. Heerlijke kopper is Drogba ook trouwens _O_.

Ik heb die tactiek als basis gebruikt. Die ga ik nu verder uitbouwen. Ik heb nu 700 wedstrijden gespeeld denk, en elke keer was ik bezig met de custom tactics. Er kwam uiteindelijk maar erg weinig uit dus heb ik even een andere basis gepakt :)

Thx voor de tips ;)

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Beste wat je kan doen is samen met een vriend op XBOX Live een Unranked Match te spelen om zo je tacktiek te verbeteren. Nooit de stats hoger dan 80% zetten.

Die Diamond tacktiek werkt nooit, zo heb je VEEEEEELSTE veel gaatjes in je spel zitten en kan je door 1 foute paas flink afgemaakt worden. Speel altijd 4-4-2 en bijna alles op een rechte lijn. Nu KAN het zijn dat als je ooit tegen mij gaat spelen jou tacktiek weer beter werkt op mijn spel?

De Team-Pressure in de defensie MOET tussen de 15~20 staan, zo heb je genoeg ruimte tussen je middenveld en verdediging EN heb je een hogere kans om goede dribbelaars te stoppen. Mocht je vanavond na half 9/9 uur tijd hebben laat ik het je wel zien als je dat wilt ;)

Stuur je een PM met mijn gamertag.

Succes!

20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel de game op de PS3, ik weet niet of je het op de 360 speelt? Dan zal het niet gaan in ieder geval ;).

Pressure zet ik inderdaad ook wat lager, meestal rond de 20. Meer tijd om snelle spitsen op te vangen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina