1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Maakt MIJ niks uit wie je gelooft ;) Ik zet alleen die review neer. Ik beslis ook pas wanneer de games al even in de winkel liggen en de meeste reviews en meningen van mensen op forums bekend zijn ;)
     
  2. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er in 1 van deze games de optie dat je je eigen t-shirt kan ontwerpen en er dan ook mee spelen? Ik bedoel dus meer dat de kleurtjes aan passen maar ook dat je je sponser kan kiezen en die er op kan plakken.

    (heb fifa nooit echt gespeeld en als dit kan bij fifa kan dit dan ook bij de vorige versie?)
     
  3. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    volgens mij maak je meer kans bij pes enne voor de pc versies waren wel goede tools om dit te doen!
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bij FIFA op de console kan het in ieder geval niet. Vroeger kon je wel van die packs installeren zodat je nieuwe reclameborden etc had.
     
  5. tuned

    tuned Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap nog steeds niet waarom mensen zich zo druk maken om alle packs en patches en shirtjes en logo's, iedereen hoort het toch met me eens te zijn dat een voetbalspel om de gameplay draait, de motivatie om te blijven spelen.
    Ook hoort het erom te gaan hoe een spel online is, je speelt dan tenminste tegen verschillende soorten speelstijlen, in plaats van de eentonige speelstijl van de 'computer'.
    Wie geeft er ook maar iets om de rechterwenkbrauw van C.Ronaldo.
    Pro evolution Soccer 6 was geweldig, een spel waarbij je heerlijk je actie kon maken, en je tegenstander helemaal gek kan krijgen, Fifa is naar mijn idee te erg blijven hangen in het tactische deel, het is gewoon niet mogelijk om je tegenstander voorbij te lopen met wat kappen en draaien, niets is toch mooier dan dat!?!?

    Helaas kocht ik Pes 2008 op de pc, wat voor geen kloot werkte online, en ze hadden de hele gameplay omgegooid (OMG).
    Hoe kun je het beste spel wat er ooit gemaakt was op voetbalgebied nou helemaal omgooien in plaats van uitbreiden?

    Maar goed....
    Ik heb voor me verjaardag xbox 360 gehad, en twijfel tussen fifa en Pes omdat ik lees dat fifa veel vorderingen heeft geboekt en pes niet.
    Sowieso natuurlijk de nieuwe cod besteld en gtaVI gekocht.

    EN BTW mensen ga ajb online spelen, zoveel vetter en leuker dan tegen de pc in zo'n stom seizoen!!!!!!!!

    groeten,
    Tony
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2008
  6. Bartje..

    Bartje.. Nice

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind beide spellen zwaar tegen vallen. Ben altijd een pes-speler geweest, maar ik vind dat pes met deze nieuwe versie teveel op fifa wil lijken. En dit lukt niet bepaald goed. Het loopt allemaal niet zo soepel meer als in de vorige delen. Een pass geven of een man uitspelen gaat heel vaak fout in de nieuwe pes. Het "echte pes gevoel" is verdwenen lijkt het wel. Het voelt meer als een goedkopere versie van Fifa.

    Ik vind fifa persoonlijk altijd al te langzaam spelen. Tis wel heel erg realistisch, wellicht té realistisch. Je hebt niet echt het gevoel dat jij de spelers bestuurd maar eerder of je naar een wedstrijd op tv zit te kijken. Het nieuwe schiet systeem is wel erg goed moet ik zeggen.

    Ik zit dus echt nog te twijfelen welke het gaat worden. Ik ga eerst maar eens PES 5 weer eens uit de kast trekken :), zo hoort een voetbalspel aan te voelen en te spelen.
     
  7. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik vind pes nu echt veelste langzaam, dus ik hoop dat mijn broer fifa koopt :p
     
  8. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik heb de demo van pes gespeeld maar speelde echt voor geen meter.. fifa is gewoon een klap beter dit keer, en met name omdat het gewoon realistischer is :thumbs:
     
  9. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet hier toch even op reageren. In fifa09 is de trukendoos zo verschrikkelijk uitgebreid dat je met wat oefening juist op de meest prachtige manieren mensen voorbij kunt spelen;)
     
  10. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de menus bij fifa echt heel erg gebruikers onvriendelijk. De edit mode is vrijwel onbruikbaar aangezien hij de hele tijd terugspringt naar je favoriete team als je iemand hebt aangepast. Verder kun je de gezichten en kapsels van spelers niet aanpassen en er lopen redelijk wat aliens tussen.
     
  11. tuned

    tuned Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom moet dat met de driedubbele aka shockie shockie 3d ;)

    hoort toch ook gewoon te kunnen met een paar keer simpel kappen en draaien, gewoon je tegenstander dollen.
     
  12. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik wil je niet flamen, maar wat vind je dan realistisch?
    Ik ben namelijk van mening dat PES een stuk realistischer is. Bij Fifa leggen alle spelers een pass over 40 meter dood neer op de grond. Dit zie ik bijna nooit in het echt. Bij PES kan je die bal aannemen op de borst of de voet aan de hand waar je je speler positioneert. Ook vind ik de bal bij Fifa zwaar onrealistisch, het is echt een ballonnetje.

    Ik heb bij PES meer het idee dat de bal losstaat van de speler. Ik vind Fifa wel beter geworden de laatste jaren, maar het kan nog steeds niet tippen aan PES na mijn idee. Bij Fifa lijkt elke wedstrijd op een CL finale met de kwaliteit die elke speler heeft. Bij PES moet je echt een andere manier vinden om te winnen met bv. Sparta.

    Edit: ook heb ik een hekel aan die truuken doos bij Fifa. Ik hoef geen truucjes te kunnen. Die worden alleen gebruikt op de trainingen in een echte wedstrijd zie je alleen maar scharen en zo'n zinedine zidane draai. Voor de rest nooit iets anders gezien. Ja misschien sporadisch, maar bij Fifa vind ik het zo overdreven. Ik wil voetballen, voor truucjes koop ik wel Fifa street.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2008
  13. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan anders ook gewoon hoor. Bijvoorbeeld stapje naar links doen en dan opeens sprinten naar voren.
     
  14. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor het eerst niet vergelijken tussen de 2 delen.

    Komt gewoon omdat ik al van mijzelf weet dat ik geen van beiden overweeg te kopen, nu het nog Full-Price is, want dan kun je beter een half jaar wachten, totdat ze de halve prijs zijn :)
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Kun je bij alles wel zeggen...Of je koopt hem bij Gamehubs.com.. Wel is het zo dat voetbalspellen een jaar lang gewoon dalijks wordt gespeeld. Bij andere spellen is de hype misschien 2 of 3 maanden maar daarna houdt het ook op.
     
  16. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 3 is bijv. nog steeds full price in de meeste winkels 8) En een jaar wachten is dan ook weer lang, maar bij voetbal games weet je al zeker dat ze na een half jaar de budgetbakken in gaan. Kun je beter een half jaar wachten om het voor de halve prijs op te pikken, zeg ik dan :+
     
  17. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Normaal egt een PES fan.. Maar ik vind Fifa09 veel beter spelen dan PES 2009!
     
  18. tuned

    tuned Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker boeiend of je 45 eu of 60 eu betaald :p

    Ik heb de fifa demo gedownload, en tsjah ik weet het niet, het blijft er een van de fifa reeks maar ik vind dat het qua gameplay behoorlijk is verbeterd. Maar de prioriteiten van Fifa liggen gewoon wat anders, ze blijven bij de mooie menu's, enorme keuze aan speltypes, alle competities die je kan bedenken zitten erin.

    Mijn voorstel is het volgende bedrijf oprichten:

    EA-Konami

    De gameplay van pes, met alle extra's en graphics van fifa _O_

    Dat zou het ultra-spel zijn :thumbs:

    Tsjah de keuze is en blijft lastig maar als diehard pesfan zal ik toch voor pes09 moeten gaan (A)

    Pes demo heb ik ook gespeeld, en je kan gewoon heerlijk dribbelen, ik vind het vrij wel hetzelfde als pes5/pes6 alleen dan een stuk realistischer, wat ik niet echt heel erg nodig vindt, want het maakt het een stuk ingewikkelder om een aanval op te bouwen.

    wat mij betreft is de keuze makkelijk gemaakt: PES!
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2008
  19. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Gaat niet ... EA he, die zijn voor 360 NIET regiovrij ... nu moet ik duur aan de Fifa (ja, idd ik heb um gekocht) en straks ook duur aan de PES2009 want die ook waarschijnlijk niet goedkoop te shoppen zijn in Asia:mad:
     

Deel Deze Pagina