ik kan vanaaf wel, dus dan ff kijken of martijn er is
het gaat met 4 man toch wel een beetje minder dan dat het gaat met 3 man, ik denk dat dat komt omdat we dan een beetje zonder spel idee spelen, begrijp me goed we voelen elkaar wel lekker aan maar we moetn er toch een soort automatisme in hebben. toen we nog met zen 3'en waren ging dat wel maar nu met 4 man is er telkens variatie. de grootste punten die ik zag was toch wel;
-uittrappen en balletjes gaan vaak op Triple's poppetje maar dat is niet efficient want hij kan niet hoog koppen en dan kopt hij hem naar hooibak die minder goed in de kleine ruimte overweg kan. als we er nou voor zorgen dat Hooibak voorin altijd vrij staat en die de uittrappen e.d. krijgt dan pass ik ze naar katti en triple die wel met de bal weg kunnen dribbele, dan loop ik weer met hooibak naar voren zodat we voorin een groot aanspeel punt hebben. dan voetbal je lekkerder dan als ik met pijn en moeite de flank op kom en dan een voorzet moet geven op triple of katti die hem amper kunnen koppen, het is vaak zo erg dat hooibak het niet redt en dat triple/katti me dan moeten assisteren, en dan valt zelfs al je aanspeelpunten voorin weg
nu is het toch vaak zo dat Hooibak de taak van G.Spot uitvoert en andersom, terwijl het handiger is als dat wordt om gedraaid. ipv zoals we nu vaak hebben G.Spot diep, Hooibak diep zodat hij Katti/Triple kan weg sturen.
natuurlijk speel je nooit altijd met voorzetten, maar dit is eigenlijk van toepassing op alle situaties.
Laatst bewerkt: 4 jan 2010