1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[FIFA 10] FC Initium

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door House, 28 dec 2009.

1. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    20:30 - 21:00 ben ik online, ik kijk geen VI

Hmmm ik ben s'ochtens (op zondag dan hé :p ) ook bijna altijd vroeg wakker, hond uit laten... dus als we dan ook iemand uit zen nest kunnen trommelen :D

edit: Dus ik zie dat we om 20:30 uur 3 mensen online hebben? klopt dat?
    Ik
    Martijn
    Katti

Ik ben er dan ook om 20:30.

hopen dat triple kan, dan kunnen we met z'n vieren

/Mod Edit:// Posts samengevoegd. Excuus, ik kijk normaal alleen naar de avatar en niet naar de naam O-) - Cookie

2. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Even met Ralf contact gehad via PM. Ik had een beetje probleem met de formatie als ik Any was. Het is namelijk niet mijn favoriete opstelling en vooral niet in clubs waar verdedigen heel lastig is. Aangezien Ralf de laatste tijd het meest als Any speelt vroeg ik aan hem of hij het ook misschien wat beter vond om een andere formatie uit te proberen waarin we wat meer verdedigende zekerheid hebben.

We spelen toch meestal met 4 man of minder dus leek het ons een goed idee om een keer een 5-2-2-1 opstelling te gebruiken of een 5-2-1-2. Zo heeft de any het een stuk makkelijker met verdedigen en je kan gewoon met 3 andere spelers voorin lopen dus daar veranderd weinig in.

We hoeven die andere opstelling ook niet weg te doen maar als ik als Any speel wil ik iets meer zekerheid achterin. Wat vinden jullie er van? Wees eerlijk aub!

3. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het goed om het uit te proberen, want wat je al zegt is dat verdedigen lastig is bij Clubs en met de lag die vaak voorkomt is het zeker een handige opstelling. Misschien dat we het vanavond kunnen proberen?

4. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, de any's hebben het meeste met de opstelling van doen. Dus ik vindt dat deze zowiezo recht van spreken hebben, en als jullie beide zeggen dat jullie liefst een iets verdedigendere opstelling willen moeten we hier over kunnen praten, toch vindt ik dat we niet veel aan het systeem moeten veranderen. het moet voorin begrijpelijk blijven voor de aanvallende spelers (Vaak Katti, Triple en ik) ik zal eventjes een suggestie doen voor een nieuwe opstelling met hier en daar een toelichting ;)

RVV--RCV---CV---LCV---LVV
    ------------CVM------------
    -------RCM-----------------
    -------------------LAM-----
    --------------CA-----------
    ------------SP-------------

Dit lijkt voorin nog erg op wat we al hebben. met een SP (Hooibak) en daaromheen circulerend een CA(danny/triple) alleen is nu de CAM van katti een LAM geworden, omdat we bijna altijd aanvallen over links. ipv van een centraal aanvallende middenvelder dus een linker aanvallende middenvelder. In deze opstelling hoeft de LVV niet op te komen, omdat Katti (ook in onze huidige opstelling) veelal aan de linkerzeide te vinden is. de RVV moet echter wel opkomen, dit moet ook het poppetje van de ANY worden, zodat we daar een getraind en liefst iets sneller poppetje krijgen. de CVM zal als we tegen een counter de RVV assiteren met veredigen.

een idee?

5. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het prima, al zou ik de pro van de any cvm maken. Dit is trouwens een van de oudere tactieken van Initium hoor ;)

6. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    De RVV is een erg belangrijke positie omdat deze eigenlijk voor de hele aanvoer vanaf de rechterkant moet zorgen... of we maken van de RCM een RAM... maar dan ben je wel alle verdere aansluiting op het middenveld kwijt, wat zou betekenen dat katti wat meer moet lopen..

----------------------------
    ------------CAM------------
    ---------RB-----LB----------
    -------------SP-------------

of we doen het zo, dan houden we de centrale man, de CAM (Katti) en kiest de 2de aanvaller de LB of de RB, je hebt hiermee nog steeds wat vrijheid maar ben je iets meer beperkt tot het voetballen aan een kant.
    Deze vindt ik persoonlijk eigenlijk beter.. Dit lijkt erg veel op wat ralluf ik en (weet niet meer wie verder nog..) laatst speelden, alleen heb je niet 2 CVM's (LVM, RVM) maar heb je er nu eentje.

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  7. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik vind het wel een goed idee, maar voorin maakt het allemaal toch weinig uit? Je kan zelf lopen waar je wilt :p.

Hooibak moet diepe spits blijven en daarom heen tripple en katti. Je moet het zelf allemaal een beetje invullen. Ga van het weekend wel ff aan een leuke opstelling knutselen!

8. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik vlak voor jouw poste lijkt mij nu het beste. Trouwens maakt het voorin behoorlijk uit. als je in een keer LB bent ben je toch wel heel anders opgestelt als een CA. daarom is het fijn om te weten waar je staat en wat je doet. mischien handig om katti niet meer op CAM te zetten maar samen met Triple/jij op een van de LB's of RB's ?

ik zal hem dadelijk wel ff maken kunnen we hem vanaaf ff uitproberen. dan kunnen we ook wel of niet aanvallende intensies van de verdedigers/middenvelders aanpassen enzo.

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  9. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het allemaal goede opstellingen. De beste vind ik:

10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Daarom zeg ik ook de opstelling 5-2-2-1 of 5-2-1-2. Zo blijft de aanval redelijk hetzelfde. Vooral bij 5-2-1-2. Cam en 2 spitsen komt op hetzelfde neer als cam, ca en Sp. Maar ik kan vanavond niet dus ik hoor het wel wat jullie er van hebben gemaakt!

En je zegt dat het raar is als iemand in 1x LB of RB staat maar je post wel een opstelling met die posities er in?

11. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    We merken het vanavond wel;)

12. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als we 5-2-1-2 gaan spelen veranderd het het minst naar mijn mening, dus ik ben erg voor deze opstelling. De any heeft een verdediger erbij en het driehoekje voorin blijft intact.

13. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Nah zo bedoel ik het niet, jij zij zo van "het maakt voorin niet uit waar je staat je kunt lopen waar je wilt" maar als je van CA naar LB staat sta je wat verder naar links opgesteld en zul je automatisch een andere taak in het veld krijgen, daarom moeten daar duielijke afspraken over gemaakt worden. er wordt wel degelijk iets anders gespeeld.. dat bedoelde ik ermee te zeggen. maar met en een LB en een RB kunnen we wat beter aanvallen. omdat de taak van Triple nu over 2 mensen wordt verdeeld. kan ik wat vaker voorin blijven als aanspeelpunt/afmaker.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    vanavond jullie nieuwe opstelling uittesten tegen ons?

15. House

House Literear Terrorist

Leuk Bevonden:
    0
    Is goed, maar we willen wel eerst even onze opstelling tegen anderen uit proberen voordat we een beladen derby spelen :p

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat snap ik

17. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Plannen gewijzigd, ik kan vanavond! :)

18. mk katti

mk katti Active Member