1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 10 vs PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 sep 2009.

1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Demo's geven je een indruk hoe het gaat worden. Een demo staat niet gelijk aan het uiteindelijk spel. Demo van FIFA09 viel tegen ... uiteindelijke resultaat was gaaf.

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Mijn FIFA Goals topic wordt overgenomen, mijn FIFA vs PES topic wordt overgenomen, ik ben overbodig!:'-(

Fifa > Pes,
    stijgende lijn, goed naar de fans geluisterd en PES heeft zijn kansen gehad en was alleen bij deeltje 5 en 6 de betere

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Je kunt toch in de demo zien of de build oud is?

4. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Je moet wel rekening houden dat fifa in al die voorgaande jaren nooit naar de fans luisterde en jaar in jaar uit eigenlijk nooit verbeterde. Pas toen ze sinds een jaar of 2/3 geleden naar de fans gingen luisteren kwam er een stijgende lijn in.
    Konami heeft ook nooit naar de fans geluisterd, maar ze hadden al een zeer goede footie game. Sinds de next gen is het eigenlijk achteruit gegaan. Dus in de 3 voorgaande delen. Echter is het nu wel duidelijk dat ook konami naar de fans heeft geluisterd in pes2010, veel suggesties van fan fora zijn letterlijk overgenomen en geïmplementeerd in de game.
    Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je niet kan zeggen dat pes zijn kansen heeft gehad, na 3 losse flodders(nou ja 3?......pes6 was goed, 08 was dramatisch, 09 was ok vanwege slechte online) Dat terwijl fifa zoveel jaren schijt games heeft geleverd. IMO is fifa pas op gang gekomen sinds fifa07.
    Pes heeft veel krediet verloren en fifa heeft veel krediet gewonnen. We kunnen nu zeggen dat ze gelijk staan kwa krediet. Dit jaar wordt wat mij betreft beslist wie de kroon het komende jaar mag dragen *)

Laatst bewerkt: 12 sep 2009
  5. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je van PES houdt ben je echt zo'n loser, Fifa spelers zijn zoooo veel cooler :):):)

Ik heb vroegah zelf PES gespeeld tot deeltje 2007 en daarna ben ik over gegaan op Fifa.Het bevalt met prima tot nu toe, ik hoef in ieder geval nooit meer met Londen FC te spelen -.-

6. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ik speel pes al vanaf denk de iss tijd op de snes:p en toen pes 1 op de ps1 tot en met pes6 360 en toen werd het minder ik heb altijd fifa gehaat maar uiteindelijk heb ik pes 2009 laten liggen voor fifa 09 :p want die had zoveel meer te bieden dan pes, ik had ook het gevoel dat pes sinds pes6 er weinig nieuws aan had toegevoegd:eek:

nu heb ik de fifa10 gespeeld en hij is zeker echt heel vet en vloeiend en ik kan ook echt niet wachten op de pes demo want die filmpjes zagen er ook erg goed uit:b:

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    sorry maar het eerste deel van jou quote klinkt dat je een jaar of 8 a 10 bent. klopt dit?

8. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog te twijfelen. Maar na een jaar Fifa waar vrij weinig mis mee was, alleen het ontbreken van filmpjes als je wat won en dat je eigenlijk alleen maar wedstrijd na wedstrijd speelt irriteerde me echt erg. Pes is dan misschien wat minder maar voor mij toch leuker.

9. Vriendloos

Vriendloos Guest

Wat wil je dan doen met een voetbal-spel :confused:

10. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    dat wedstrijd na wedstrijd was ook in PES09 heel duidelijk aanwezig, geloof mij, ik heb alles erin uitgespeelt en het is zoooo saai.

Na gister de demo van Fifa10 the hebben gespeelt, denk ik dat Fifa weer gaat winnen dit jaar. Zo verzorgd, zulke mooie menu's, goed jasje eromheen. Bovendien vond ik het wedstrijdcommentaar heel goed, maar dat komt misschien omdat ik PES gewend ben. iig verbeterd het wedstrijdcommentaar in PES niet, dus daar heeft Fifa toch echt een punt.

Probleem is dat ik niet zo snel wen aan Fifa, het jammere is ook dat je speler niet met de normale snelheid door blijft lopen als je richting de keeper gaat zodat je er moeilijk omheen kan rennen. Dit vind ik jammer aan Fifa.

Qua gameplay lijken ze op gelijke hoogte te gaan denk ik, maar voor de rest gok ik dat Fifa beter uitgewerkt is. Ik ben wel benieuwd naar de demo van PES10, maar ik laat beide games dit jaar liggen.
    Het word mij te saai om elk jaar een nieuw voetbalspel te kopen. Mede doordat het zoveel 'wedstrijd na wedstrijd' is. Net als met bijvoorbeeld een tennisspel. Alleen zijn daarin zelfs superveel rallies hetzelfde waardoor dat nog eens extra snel saai word. Met voetbal heb je minder dezelfde wedstrijden (als het een goed spel is, wat je bijvoorbeeld in PES5 wel had maar nu niet meer).Ik sla liever een jaartje over en dan heb ik volgend jaar weer volop zin.

11. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik denk zelf niet dat ik een HEEL jaar oversla, maar ik geloof niet dat ik nu weer een nieuwe voetbal-game ga kopen voor fullprice. Ik wacht een paar maanden en dan koop ik wel een van beide zodra ze afgeprijsd zijn. Tot die tijd blijf ik denk ik even FIFA09 spelen en update ik even de transfers.

12. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Das niks voor mij hoor,ik moet elk jaar een nieuw voetbal game hebben.

13. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eemm..als je kampioen word misschien een filmpje, als jij een nieuwe speler aan trekt dat er met hem een interview verschijnt Dat er analisten zijn die wat over de club zeggen waar je speelt, denk aan een interview met zijn/haar voorspelling. Ook als jij op een speler bied dat er staat van Ajax heeft een bod gedaan op ...... Dat soort dingen. Bij Fifa is het spelen, spelen, spelen en dan zie je een ranglijstje en dan begin je weer overnieuw.

14. Vriendloos

Vriendloos Guest

Oh oké, enige wat ik doe is online spelen, dus ik geef niks om filmpjes enzovoort.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    +1 Minstens 1 nieuwe voetbal game per jaar, als is het maar voor de shirts en transfers e.d :)

16. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en de gameplay iets beter,en dat is goed bij fifa 10.

17. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De laatste FIFA die ik heb aangeschaft was FIFA 98, road to the world cup.

Vanaf dat moment was FIFA een verschikkelijke game, tot 2008. Zelf vond ik 2008 en 2009 niet fijn spelen, maar ze hadden wel eindelijk een game die je voetbalspel mag noemen.

Pes heb ik doorgespeeld, 3, 4 en 5 waren ok. Ok zeg ik, omdat voor mijn gevoel de game heel vet was, maar dat dit volkomen verpest werd door de scheidsrechter.

Toen kwam pes 6, de 1ste nextgen titel, en vanaf dat moment heb ik pes vervloekt. pes 2008, die ik heb op de xbox, is echt een gedrocht van een game. En dat komt maar door 2 zaken. De onlinefunctie die amper werkt, en de cheatende AI. Die maakt de game voor mij de meest frustrerende game ooit.

Echter de gameplay van Pes is nog steeds goed. Als die cheatende AI nu zou verdwijnen uit pes 2008 en 2009, dan zijn beide games instant super goed.
    Dan kan je de meest fantastische wedstrijden hebben, en dat is nu net wat ik mis in FIFA, ik heb daar helemaal geen gevoel mee.

Dus de laatste 2 jaren zit ik toch nog pes te spelen, het begint steeds vet, maar uiteindelijk wordt je toch genaaid, en zit ik weet te vloeken.

Pes bezit nog steeds diezelfde, verslavende gameplay, die wordt verpest door de AI.
    Fifa mist voor mij nog steeds die verslavende gameplay die mij de game keer op keer laat spelen. En ook al ziet het er steeds beter uit, zijn er steeds meer goede zaken. Als het echt er op aan komt een mooie aanval op te zetten. Dan mis ik dat gewoon. Er komen gewoon te weinig unieke voetbalsituaties voor, iets wat pes duidelijk veel meer heeft.

Conclusie:

PEs is een schijtgame met erg sterke hardcore gameplay, helaas verpest door genoemde zaken. Fifa is een erg sterke game, maar de hardcore gameplay boeit me niks.

Nu fifa 10 en PES 2010. Pes koop ik alleen als ie online werkt, en pas na een afprijzing. (laat ze eens flink zweten daar bij Konami) Fifa 10 zal ik zeker niet halen.

Ik sluit niet uit dat FIFA 2013 of zo, pes heeft ingehaald kwa gameplay, en ik pes voor eens en altijd zal achterlaten. Maar vooralsnog is dat nog niet het geval.

Momenteel spreek ik trouwens niet van de beste voetbalgame, maar over de minst slechte. Want beide games zitten vol met zaken die ik zelf graag anders zou zien.

Ik snak eerlijk gezegd naar een geheel nieuwe voetbalgame. Als ik zou moeten kiezen welke voetbalgame in mijn gehele leven als de winnaar uit de bus komt, dan is dat nog steeds Emlyn Hughes. Een game op de commodore 64 mensen!!! Dat is al 20 jaar geleden of zo. Maar wat was ie vet. En het zegt mij meteen alles over de ontwikkeling van voetbalgames. Op de 1 of andere manier is dit heel moeilijk gebleken.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Ik heb vanmiddag de demo toch maar even gespeeld (was het niet van plan omdat ik me nu een paar weken aan 09 ga irriteren.. maar vooruit) en ik moet zeggen dat ik het toch erg knap vind wat EA sports gedaan heeft.

Ze zijn met fifa 2007 begonnen om met een hele nieuwe engine vanaf 0 te beginnen en elk jaar werken ze verder richting hun ideale voetbalgame.

Dat is eigenlijk iets wat je in geen enkel ander genre ziet behalve in de sportsgames omdat die elk jaar een titel MOETEN releasen. Stel je voor dat Polyphony Digital elk jaar een Gran Turismo op de markt moest brengen :+

Erg knap hoe ze met een soort 5-jaren plan langzaam maar zeker naar de einddoel toewerken maar toch ook ieder jaar een spel uitbrengen wat voor de consument interessant genoeg is om aan te schaffen.

Pro Evo heeft dit ook jarenlang zo gedaan maar Seabass had wat mij betreft ook rond 2007 schoon schip moeten maken en in fases naar zijn ultieme "next-gen" voetbal game toe moeten werken. Zij (en wij als liefhebber dus ook) vechten tegen de bierkaai omdat ze de sprong in het diepe niet aangedurfd hebben en dus nog steeds voortborduren op een verouderde engine.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Jij bent echt tekenend voor een discussie als dit :lol:.
    Wat een kindje ben je ook.
    En wist je dat je binnen 4 seconden London FC naar Chelsea kan veranderen? :emo:

20. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je nagaan wat voor fanboy ik ben, helemaal geen weet van de nieuwe features van PES, alleen de demo's gechecked ;) . En zo is het bij veel Fifa-fans hoor :p

@ appie21

Dit is niet correct, probeer het later nog eens.:cool:

Deel Deze Pagina